اطلاعاتی درباره کشور رومانی

کشور رومانی به عنوان یکی از کشورهای زیبا در قاره اروپا، شاید کمتر در دنیا شناخته شده است و افراد مختلف اطلاعات کمی از این کشور دارند. بنابراین قصد داریم که به معرفی کشور رومانی پرداخته و کمی شما را با شرایط این کشور آشنا کنیم:

کشور رومانی که دارای قلعه های افسانه ای بسیار و کاخ های زیبا می باشد. این کشور تاریخی در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. مردم کشور رومانی بسیار مهمان نواز و صمیمی می باشند. خیابان های کشور رومانی تماماً سنگ فرش شده می باشد و دارای معماری قدیمی است. پرچم 3 رنگ قرمز، زرد و آبی رومانی در سال 1848 به رسمیت شناخته شد. این کشور از سمت غرب با مجارستان و صربستان همسایه می باشد و از سمت جنوب با بلغارستان و از سمت شمال شرق با ولداوی همسایه است. حدود 30 درصد وسعت این کشور را کوهستان پوشانده است و 30 درصد دیگر آن را تپه های زیبا و سرسبز که دشت های بزرگی را برای انجام کار کشاورزی به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:  انواع سالاد رژیمی؛ طرز تهیه 10 نوع سالاد برای لاغری

پایتخت کشور رومانی و شهرهای دیدنی آن

شهر بخارست ، پایتخت کشور رومانی می باشد که این شهر معماری بسیار خاص و زیبایی را به خود اختصاص داده است . شهرهای دیگر رومانی که بسیار زیبا و دیدنی هستند به شرح زیر است:

سیبلو ، تیمیشوآوا، براشوو، سوچاوا، کلوژنیوکا، بوشته، سیگیشوآرا، اورادئا

جمعیت کشور رومانی

رشد جمعیت در کشور رومانی منفی می باشد و طی پیش بینی های صورت گرفته این کشور در سال های آینده از جمعیتش کاسته خواهد شد.

نژاد و مذهب کشور رومانی

اکثر مردم کشور رومانی دارای مذهب مسیحی ارتدکسی هستند. حدود 90 درصد از مردم آن را نژاد رومانیایی می باشد و مابقی از نژاد های دیگر هستند.

بیشتر بخوانید:  سفرهای یک روزه تابستانه به اطراف تهران

زبان کشور رومانی

زبان مردک کشور رومانی، رومانیایی می باشد که ریشۀ لاتینی دارد.

طبق آمارهای صورت گرفته اقتصاد کشور رومانی چندان خوب نیست. حدود 26 درصد از مردم کشور رومانی زیر خط فقر هستند و مشکلات اقتصادی سطح زندگی آن ها را پائین آورده است.

در کشور رومانی محصولاتی مانند مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی و مواد معدنی و آهن آلات و ماشین آلات را به کشورهای دیگر مانند انگلیس و ترکیه و فرانسه و مجارستان و آلمان و ایتالیا صادر می کنند .

واحد پول کشور رومانی

واحد پول کشور رومانی، لئو می باشد و فقط از این واحد پولی در رومانی  استفاده می شود.

مکان های گردشگری و سفر رومانی

این کشور زیبا دارای جاذبه های گردشگری بسیار می باشد . وجود جنگل های سرسبز و کوهستان های بسیار که در اطراف آن زیبایی دو چندانی به آن داده است. مکان دیدنی دیگر آن را د رادامه نام می بریم:

بیشتر بخوانید:  مراقبت بعد از واژینوپلاستی

دلتای دانوب، کوه تمپا، باغ گیاه شناسی، کلیسای جامع، نمایشگاه سنتی صنایع دستی

شما برای اینکه به رومانی سفر کنید لازم است که از سفارت این کشور ویزا دریافت کنید. بسیاری از افراد از سراسر دنیا برای دیدن جنگل های  زیبا و جاذبه های طبیعی این کشور در کنار آثار تاریخی و مناطق دیدنی آن به رومانی سفر می کنند. شما برای سفر به رومانی لازم است که بیمه مسافرتی هم تهیه کنید. با توجه به شرایطی که برای ایرانیان در سفر خارج از کشور وجود دارد، حتماً با استفاده از بیمه مسافرتی با آرامش در سفر به گردش بپردازید.

مطلب پیشنهادی

معرفی 6 برند بزرگ تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق

استفاده از تجهیزات ابزار دقیق در صنایع مختلف بسیار اهمیت دارد و دارای تأثیرات مثبت …