اگر جان خود را دوست دارید هیچ گیاهی را در این باغ لمس یا بو نکنید!

[ad_1]

پارک النویک، باغی سمی در لندن است که اخیرا توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همه می‌دانند که باغ‌ها مکان‌هایی برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت هستند که تازگی را برای روح و روان ما به ارمغان می‌آورند. اما امروز ما در مورد نوع دیگری از باغ صحبت خواهیم کرد که کاملا متفاوت از مفهوم قبلی آن است. پارک آلنویک سمی در لندن، در ایالت آلنویک در نورتومبرلند واقع شده است، و یکی از بزرگترین پارک‌های عمومی در این کشور است.

قلعه آلنویک دومین قلعه بزرگ و تاریخی در لندن است که ۹۰۰ سال پیش در نورتومبرلند کانتی در شمال شرقی انگلیس ساخته شده است و اکنون  ۸۰۰ هزار نفر گردشگر سالانه از این مکان دیدن می‌کنند و درآمد خوبی را برای دولت رقم می‌زنند. باغ سمی لندن  شامل گروهی پر از گل و گیاه و درختان بسیار زیبایی است که شما را مبهوت خواهد کرد، اما باید مراقب باشید چون این گیاهان سمی هستند و خوردن یا حتی استشمام برخی از آن‌ها ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند.گیاهان سمی موجود در باغ عبارتند از گیاه استریکنین، گیاه کوکا، گیاه شش الحسن، سجاف، گیاه استریکنین، که از آن استریکنین سمی استخراج می‌شود.

بیشتر بخوانید:  چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

ناگفته نماند که گیاه کوکا از مواد مخدر کوکائین استخراج می‌شود و بلعیدن یک یا دو میوه از گیاه سیت الحسن ممکن است باعث مرگ شما شود. گیاه شاه ماهی آنقدر سمی است که استشمام آن نیز ممکن است شما را به دام مرگ بکشاند. گفته می‌شود  یونانیان از گیاه شاه ماهی برای رای اعدام مجرمان و مخالفان سیاسی استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید:  همه به دنبال شاه‌کلید موفقیت و پیشرفت

یک تیم راهنما در باغ حضور دارند تا بازدیدکنندگان را برای شناخت کاربردها و میزان کشندگی و خطر این گیاهان سمی همراهی کنند. روی این گیاهان  علائم هشدار دهنده نوشته شده است، مانند: دست نزنید، بو نکشید و همچنین پانل‌های هشدار دهنده را در ورودی دروازه‌هایی قرار دادند که روی آن نوشته شد: این گیاهان کشنده هستند.

بیشتر بخوانید:  لبخند شیرین حیوانات به بهانه روز جهانی خنده

ماموران پارک آلنویک سمی برای اطمینان از امنیت عمومی و دفع سارقان، شبانه روزی روی این باغ نظارت دارند و برای جلوگیری از حوادث مسمومیت یا سرقت این گیاهان برای ساخت مواد مخدر، حصار آهنی محکمی را دور گیاهان سمی کشیده‌اند. بازدیدکنندگان باید دقت داشته باشند در این مکان هیچ گیاهی را بو یا لمس نکنند زیرا اغلب آن‌ها کشنده هستند. در ادامه تصاویری از این باغ را مشاهده می‌کنید:

پارک النویک ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
پارک النویک ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
پارک النویک ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
پارک النویک ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
[ad_2]

مطلب پیشنهادی

بهترین دکتر لیفت باسن غرب تهران

بهترین دکتر لیفت باسن غرب تهران اغلب خانم‌ها به شکل و اندازه باسن خود حساسیت …