برش ورق با سرعت بالا با استفاده از گیوتین ورق

محصولات برقی و غیربرقی پیچیده ای که خریداری می کنیم به میزان قابل توجهی سبک زندگی ما را تغییر داده و آسایش و راحتی را برایمان به ارمغان آورده اند. بد نیست بدانیم که مواد اولیه به کار رفته در تولید این محصولات همیشه به صورت آماده در دسترس نیستند و لازم است تا تغییراتی روی آن ها نظیر برشکاری، سوراخکاری و … اعمال شود. مصاحبه ای که در ادامه می خوانید نکات جالبی را در مورد ماشین آلات صنعتی نظیر نورد و گیوتین ورق و کاربرد هر یک شامل می شود. مهندس عبدالله زاده مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده با چندین دهه سابقه موفق در عرضه ماشین آلات صنعتی، ما را در مورد کاربرد فراوان ماشین آلات آگاه می کند.

 

– مهندس عبدالله زاده لطفا ابتدا در مورد گرد کردن ورق و دستگاهی که با آن ورق را گرد می کنند توضیح دهید.

گرد کردن ورق یکی از متداول ترین روندهایی است که در کارگاه های صنعتی مختلف انجام می شود. تولیدکنندگان در موارد بسیاری نیاز دارند تا ورق را گرد کنند و آن را به شکل های مختلفی نظیر نیم کره هلالی در آورند. در چنین مواقعی می توان با استفاده از دستگاه نورد صفرزن، فرایند نورد ورق را عملی کرد. نورد ( نورد ورق ، نورد تیرآهن ، نورد لوله و پروفیل ، نورد نبشی ) یا رولینگ فرایندی است که طی آن ورق ها گرد شده و به شکل های نیم دایره ای و … در می آیند. نورد را بسته به نیاز می توان به دو روش نورد سرد و نورد گرم انجام داد. مقاطعی که روی آن ها نورد سرد اعمال می شود، از استحکام و دوام بالاتری برخوردار می شوند؛ این در حالی است که نورد گرم مقاطع ورودی را با انعطاف پذیری بالایی همراه کرده تا شکل پذیری آن ها بالاتر رود.

بیشتر بخوانید:  مهاجرت کارآفرینی بریتیش‌کلمبیا

خالی از لطف نیست که اشاره کنم نورد تنها مخصوص ورق نیست و مقاطع دیگری نظیر لوله و پروفیل، نبشی و تیرآهن از دیگر مواردی هستند که در مبنای روزانه در تولیدی ها تحت فرایند نورد قرار می گیرند.

– برشکاری ورق یکی دیگر از کارهای رایجی است که تولیدی ها باید در حین تولید محصولات شان انجام دهند. لطفا در مورد این روند و ماشین آلات مرتبط با آن توضیح دهید.

ورق فلزی در صنایع کاربرد فراوانی دارد و از آن در ساخت محصولات متنوع بسیاری استفاده می شود. این قضیه باعث شده تا مواردی نظیر برشکاری سریع با دقت بالا تبدیل به یکی از آرمان های صاحبان مشاغل شود. به این عزیزان پیشنهاد می کنم تا با خرید گیوتین ورق به خطوط تولیدی خود سرعت داده و تا کارها با دقت بالاتری انجام شود. گیوتین ورق دستگاهی است که از آن برای برش ورق با طول بالا استفاده می شود. با استفاده از دستگاه گیوتین ورق بر ورق های دراز را می توان با سرعت بیشتری برش داد تا در زمان و هزینه صرفه جویی شود.

بیشتر بخوانید:  فرهنگ و آداب و رسوم مردم دانمارک

گیوتین ورق ( گیوتین ورق الکترومکانیک ، گیوتین ورق هیدرولیک ، گیوتین ورق الکترومکانیک ، گیوتین ورق استیل بر ) در حقیقت نوعی قیچی است که از دو تیغه تشکیل شده است؛ تیغه پایینی این نوع قیچی ثابت بود و به لبه میز قیچی متصل شده است. تیغه بالایی نیز به طور عمودی قابل حرکت بوده و با عبور دادن ورق از کنار تیغه ثابت می توان فرایند برش را شروع کرد.

گیوتین ورق در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. برای مثال گیوتین ورق هیدرولیک یکی از انواع گیوتین ورق است که در آن نیرو توسط سیستم فشار روغن تامین می شود. گیوتین ورق هیدرولیک امکان برش ورق با ضخامت های بالا تا 8 میلی متر را دارد.

گیوتین ورق الکترومکانیک نیز از دیگر مدل های گیوتین ورق است که در آن نیرو از طریق موتور گیربکس تامین می شود. ویژگی قابل توجه این نوع گیوتین سرعت برش بالای آن است و می تواند ورق هایی با طول 1 الی 3 متر و با ضخامت 1 تا 6 میلی متر را برش دهد. گفتنی است کیفیت برش های انجام شده توسط این نوع گیوتین ورق بر از مدل هیدرولیکی پایین تر است.

بیشتر بخوانید:  بهترین کفش کوهنوردی چهار فصل

– ممنون بابت توضیحات کامل و کاربردی شما مهندس عبدالله زاده. لطفا در مورد مجموعه خود نیز توضیحاتی را برای خوانندگان این مصاحبه ارائه دهید.

مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده ( ارائه کننده نورد و گیوتین ورق ) کار خود را در سال 1370 با هدف توزیع و فروش باکیفیت ترین ماشین آلات صنعتی آغاز کرد. طی این 30 سال فعالیت به لطف مردم و خداوند، توانسته ایم اعتماد مشتریان عزیز را بدست آورده و برند ماشین سازی عبدالله زاده را  به یکی از برندهای صاحب نام در زمینه ماشین آلات صنعتی تبدیل کنیم.

محصولات عرضه شده توسط ماشین سازی عبدالله زاده تا یک سال شامل گارانتی و تعمیرات رایگان می شود و تا 10 سال پس از آن نیز برای مشتریان عزیزمان خدمات پس از فروش در نظر گرفته ایم.

جهت گسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ما و یا دریافت مشاوره می توانید به وبسایت رسمی ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …