بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی متولد 1349 هنرمند سینما و تلویزیون ایران است. در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از فارغ التحصیلی با رتبه ممتاز، در دوران سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی کار خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ هنرمند تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی بود. وی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی برادهای خورشید نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. مدت زیادی طول کشید تا او در فیلم کار کند و در اولین نقش بازیگری خود به عنوان هنرمند اصلی در سیب سرخ اوا (1999) خیلی خوب عمل نکرد.

1 23

وی در سال 1381 در شش فیلم مانی و نادا، مونیس، اتیری، رز زرد و گل بهشت ​​بازی کرد که در تهران یک رکورد محسوب می شود. حیایی همچنین در 4 فیلم هتل کارتونی، دست های لبنی، تله و برهم زن سیروس الوند بازی کرده است. او در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم الشب برنده جایزه بهترین هنرمند فجر شد. همسر وی نیلوفر خوش خلق هنرمند سینمای ایران و تنها فرزندش دارا حی است. دارا هایه در سال 1975 به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی الچین سانگو بازیگر ترکیه ای + عکس الچین سانگو

1 24

امین حی پسر بزرگ خانواده، برادر کوچکترش امید نوازنده، همسرش نیلوفر خوش خلق هنرمند سینما و تلویزیون و دارای یک پسر به نام دارا حی است که فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است.امین حی در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از فارغ التحصیلی با رتبه ممتاز، خدمت سربازی خود را در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ هنرمند تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی بود. امین حی در کنار هدی تهرانی و مهناز افشار از هنرمندان سینمای ایران و محمدرضا گلزار از دوستان صمیمی او در سینما هستند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رامپاد جوان. هنرمند، کارگردان و مجری ایرانی

1 25

اولین کار سینمایی او «دو همسفر» بود که توسط ثریا قاسمی کشف و به کارگردان ارائه شد. کیوریتور زنده زندگی هنری خود را مدیون اوست. او در سال ۱۳۷۰ وارد هنر شد و کار کمدی او با فیلم عروس خوش کاظم و بازی در زین قادی برای اولین بار جایزه حافظ را از جشنواره دنیای تصویر دریافت کرد. او در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای براد های خورشید نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مجید پتکی + عکس مجید پتکی

1 26

در سال 1381 شش فیلم با بازی او در سینماهای تهران به نمایش درآمد که برای او یک رکورد بود.او به‌عنوان هنرمند قدرتمندی برای خود نامی دست و پا کرد که به خاطر اجرایش در دختر ایرونی جشنواره سالانه ماه، تندیس حافظ را به عنوان یکی از بهترین هنرمندان سال دریافت کرد.بازی فوق العاده امین حیایی در فیلم «زن طادی» در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر همچنان نشان از اوج گیری او در عرصه بازیگری دارد. بسته، مهمان، شام عروسی، ستاره هاست بدون شک او را به عنوان برترین ستاره سینمای ایران در دهه 80 معرفی کردند. فروش بالای فیلم اخراج شده، امین حیایی را به یکی از پردرآمدترین هنرمندان مرد سینمای ایران تبدیل کرد. محمدرضا شریفی نیا در بیشتر فیلم هایش از حضور امین حی بهره می برد و همکاری اخیر آنها در فیلم «زنگ زنگ ها» به کارگردانی پاریس، همکاری خوبی است. خیلی ها می گفتند امین حی هنرمند خوبی نیست، اما حی اکنون یکی از پردرآمدترین بازیگران سینماست که به لطف کارش تاکنون به پردرآمدترین هنرمند تبدیل شده است. حی امین و همسرش در حوالی تهران و لواسان.

بیشتر بخوانید: زندگی نامه خواجه عبدالله الانصاری

احادیث نیلوفر خوشکلق از امین:

خیلی ها فکر می کنند من و امین به خاطر سینما با هم رابطه داریم اما علم و شخصیت و اخلاق امین جذاب است. امین فرد بسیار بردباری است و این را در این سال ها بارها به من ثابت کرده است.ما سال های خوشی را با هم سپری می کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، زیرا من و امین به آینده چه در زندگی خصوصی و چه در کارمان خوشبین هستیم و می خواهیم زندگی آرامی داشته باشیم.زندگی به یاد خدا. اصولاً من و امین همیشه به یاد خدا هستیم و می دانیم که اگر تا اینجا موفق بوده ایم به لطف خداست و بعد از آن با مردم بوده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی + عکس

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …