تحصیل در دانشگاه‌های کانادا همراه با مدرک معتبر جهانی

معرفی سه دانشگاه آگوستانا، آتاباسکا و دانشگاه یورک کانادا

ادامه تحصیلات عالی در خارج از کشور آرزوی بسیاری از دانشجویان جوان است.

بسیاری از کشورها در سراسر جهان، برنامه‌ها و دوره‌هایی را در هر رشته برای دانشجویان مشتاق در رشته‌های تحصیلی مربوطه ارائه می‌دهند.

نکته‌ی مهمی که متقاضیان تحصیل در خارج کشور باید به آن توجه کنند دانشگاه یا کالج مناسب بوده و مهم‌تر از آن کشور مناسب است. در چنین سناریویی، لازم به ذکر است که کانادا یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال ادامه تحصیلات عالی خود در خارج از کشور هستند.

کانادا بهترین سیستم کالج‌های محلی را در جهان دارد و برای دانشجویانی که توان نقل‌مکان از مناطق حومه‌ی شهرها را ندارند تعبیه‌شده تا بتوانند به تحصیلات خود ادامه دهند.

متقاضیان تحصیل در کشور کانادا با مطالعه این مقاله می‌توانند با سه دانشگاه آگوستانا، آتاباسکا و یورک کانادا آشنا شوند.

دانشگاه آگوستانای کانادا؛ دانشگاه تحقیقاتی پزشکی

 دانشگاه آگوستانای کانادا در اوایل قرن نوزدهم سال1910در کامروز(camrose) آلبرتای کانادا تاسیس شد.

دانشگاه آگوستانا در اول جولای 2004 با دانشگاه آلبرتا ادغام گردید و امروزه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشکده آموزشی استان آلبرتا شناخته‌شده است.

دانشگاه آگوستانای کانادا عضو انجمن دانشکده و دانشگاه‌های کانادا است.  این دانشگاه پذیرای تقریباً 1000 دانشجو، 58 اعضای هیات علمی تمام‌وقت و بیش از 50 دانشجوی بین‌المللی از 33 کشور مختلف دنیا است.
آگوستانا از چهار پردیس تشکیل‌شده که عبارتنداز:

  • علوم بهداشت
  • علوم اجتماعی
  • جامعه‌شناسی
  • هنرهای زیبا

پردیس‌ها دارای یک محیط آموزشی آرام هستند  و همه امکانات لازم را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

زیرساخت‌های پردیس اصلی به‌خوبی نگهداری و سازماندهی‌شده است. همچنین پردیس در نزدیکی کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و بسیاری از مغازه‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

تمام پردیس‌ها تحت نظارت هیئت‌رئیسه جورجیا ساخته‌شده‌اند. این دانشگاه رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهد.

بیش از 5000 دانشجو در دوره‌های کارشناسی، 1749 دانشجو در مقاطع تحصیلات کارشناسی ارشد و حدود 1297 دانشجو در مقطع دکترا تحصیل می کنند.

دانشگاه آگوستانا از 10 مدرسه و کالج  تشکیل‌شده است.

ساختار آکادمیک دارای تعدادی از موضوعات است که در بخش‌های مختلف طبقه‌بندی می‌شوند و به دانشجویان دامنه وسیعی برای انتخاب از میان‌دوره‌ها بر اساس حوزه‌های موردعلاقه‌شان می‌دهد.

برخی از دانشکده‌های شناخته‌شده عبارت‌اند از :

  • بازرگانی
  • هنر و علوم انسانی
  • علوم بهداشت
  • دندانپزشکی
  • پرستاری
  • ریاضیات و علوم
  • علوم سایبری

دانشگاه آگوستانا فهرستی از فارغ‌التحصیلان برجسته داردکه شامل جوئل کارتر (بازیگر مشهور)، جودیت اورتیز کوفر (نویسنده)، فیل گینگری (نماینده کنگره)، آیزاک اس هاپکینز )اولین رئیس(GIT، متیو ال ناتان (سی وهفتمین جراح عمومی ایالات‌متحده)، دارل کرچ (رئیس (AAMC، ادوارد جی کشین (مدیر مطالعه مرکز تاریخ جورجیا) و چن بی یو (قاضی دادگاه تایوان) است.

دانشگاه آتاباسکای کانادا؛ پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین آموزشگاه آنلاین

دانشگاه آتاباسکای کانادا که به‌اختصار (AU) نامیده می‌شود یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی کانادایی است که عمدتا از طریق آموزش از راه دور (آنلاین) فعالیت می‌کند.

دانشگاه آتاباسکا به دستور شورای دولت آلبرتا در 25 ژوئن 1970 تأسیس شد و علت اصلی تاسیس آن بالا بردن تعداد دانشجویان و توسعه تحصیلات عالیه در این استان بود.

این دانشگاه یکی از پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین مؤسسات آموزش از راه دور( آنلاین ) در جهان می باشد که به بیش از 43000 دانشجو در 87 کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد.

مهمترین هدف این دانشگاه ارائه خدمات تحصیلی به همه دانشجویان در سرتاسر جهان است.

بیشتر بخوانید:  برگزاری جشن تولد رویایی با تم های تولد دخترانه

دانشگاه آتاباسکا پنجمین دانشگاه بزرگ کانادا و یکی از چهار دانشگاه جامع علمی و تحقیقاتی در آلبرتا است.

این دانشگاه تحصیلات درمقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در کنار دوره‌های آموزشی از راه دور برای توسعه شخصی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد و دانشجویان می‌توانند مدرک فارغ‌التحصیلی آکادمیک دریافت کنند.

12 درصد از دانشجویان در مناطق روستایی یا دورافتاده زندگی می‌کنند بنابراین متقاضیان می‌توانند از هر جا و مکانی پیگیر تحصیل خود از راه دور باشند.

میانگین سنی در مقطع کارشناسی 28 سال و در فارغ‌التحصیلان ارشد 34 سال است.

آموزش آنلاین نیاز به نظم و انضباط دارد اما برای کسانی که به دنبال مسیری منعطف و آزاد برای آموزش خود هستند عالی است.

دانشجویان اغلب به‌طور مستقل تحصیل می‌کنند اما زیر نظر موسسه آموزش می بینند. رنکینگ جهانی این دانشگاه در بین بیش از 26 هزار دانشگاه جهان 1354 است.

دانشگاه آتاباسکا جزء چهل و یکمین دانشگاههای خوب در کشور کانادا است.

دانشگاه یورک کانادا؛ یک دانشکده تحقیقاتی پژوهشی

دانشگاه یورک کانادا رتبه سوم را در بین بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا به خود اختصاص داده است و درحالی‌که در سال‌های اولیه به دانشگاه تورنتو وابسته بود در سال 1965 به یک واحد مستقل تبدیل شد.

زمانی که دانشگاه یورک به وجود آمد، هیئت‌مدیره آن تصمیم گرفت که یک کالج مسکونی به نام کالج گلندون ایجاد شود.

پیش ‌از این دانشگاه بر آموزش آزاد در هنر و علوم تأکید داشت، اما راه را برای سه دانشکده دیگر شامل آموزش، مهندسی و پزشکی تا اواخر دهه 60 هموار کرد.

پردیس کیل (Keele) واقع در تورنتو، پردیس اصلی دانشگاه یورک است.

بیشتر بخوانید:  دستگاه بسته بندی حبوبات دستی

مرکز مارکهام و گلندون دو پردیس دیگر این دانشگاه هستند که هر دو پردیس دانشگاه 500 هکتار مساحت دارند.

دانشگاه یورک کانادا از 28 مرکز تحقیقاتی و11 دانشکده تشکیل شده است که عبارتنداز:

  1. علوم
  2. بازرگانی
  3. مهندسی
  4. هنرهای لیبرال و مطالعات حرفه‌ای
  5. کالج گلندون
  6. آموزش
  7. حقوق
  8. بهداشت
  9. مطالعات محیطی
  10. تحصیلات تکمیلی
  11. هنر، رسانه، اجرا و طراحی

این دانشگاه بیش از 300000 فارغ‌التحصیل در سراسر جهان دارد.

فارغ‌التحصیلان یورک در تعدادی از زمینه‌ها توانسته اند شهرت بسیاری کسب کنند. استیون گلنوود مک‌لین فضانورد معروف کانادایی است که از دانشگاه یورک فارغ‌التحصیل شده است.

رنکینگ دانشگاه یورک در بین دانشگاه‌های کانادا بر اساس سایت QS  در جایگاه 531-540 جهانی و به‌عنوان هجدهمین دانشگاه کانادا قرارگرفته  و بر اساس سایت تایمز در جایگاه 401-500 جهان و به عنوان چهاردهمین دانشگاه کانادا اعلام‌شده است.

تحصیل در یکی از امن ترین کشورهای جهان با اسمارت اپلای

کانادا یکی از امن‌ترین کشورها و بهترین مقصد برای  مهاجرت تحصیلی می‌باشد.  هرساله بیش از 500 دانشجوی بین‌المللی با انتخاب کشور کانادا به‌سوی آینده‌ای درخشان گام برمی‌دارند.

اگر علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا هستید  و تمایل به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور را دارید می‌توانید با مشاورین اسمارت اپلای تماس بگیرید تا در این زمینه شمارا یاری کنند و همچنین در خصوص اقدام برای بورسیه تحصیلی دانشگاههای کانادا، مشاورین مجرب اسمارت اپلای ویزا در کنار شما خواهند بود.

تنها کافی است جهت بررسی وضعیت تحصیلی خود اقدام به تکمیل فرم ارزیابی رایگان این موسسه در وبسایت smartapplyvisa نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

مطلب پیشنهادی

معرفی 6 برند بزرگ تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق

استفاده از تجهیزات ابزار دقیق در صنایع مختلف بسیار اهمیت دارد و دارای تأثیرات مثبت …