راهنمای گردشگری به عمان

شبه جزیره عمان سومین کشور بزرگ در شبه جزیره عربستان است که به عنوان كشوري پادشاهي شناخته مي شود .اين كشور در بخشی از آسیای غربی در شمال خط استوا  واقع شده است.

تورعمان طي چند سال گذشته با توجه به رشد گردشگري آن از اقصي نقاط جهان رشد چشمگيري داشته است.بنابراين  سفر به عمان می تواند یکی از بهترین سفرهای عمرتان باشد و تقريبا  یک ونيم ساعت با ايران فاصله دارد.اگر مشتاق بازديد از اين كشور مملو از شگفتی های طبیعی شگفت انگیز و زیبایی های معماری خاص هستید وبسايت عمان ۷۷۷ در اين مقاله راهنماي سفر شما به اين كشور كمتر شناخته شده است.

جهت آگاهی از آخرین قیمت تورعمان اینجا مراجعه نمایید.

  • اندازه جمعیت و مساحت کل عمان

عمان با جمعيتي حدود ۵ ميليون به عنوان دوازدهمین کشور كم جمعيت جهان رتبه بندی می شود و  تنها۰.0۶ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد. با اين حال،به عنوان هفتادمین کشور بزرگ از نظر مرزهای جغرافیایی است و حدود ۷۳ درصد از مردم در مناطق شهری زندگی می کنند . مسقط پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود . زبان رسمی مردم، عربی و دين واحد اسلام است.اين كشور ارزشمندترين پول دنيا را دارد و مردن آن از بالاترين درآمد برخورداهستند.

اطلاعات کلی

اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت از تهران جلوتر است

زبان: عربی

واحد پول: ریال عمان

برق: برق شهری عمان ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

شماره اضطراری: ۹۹۹۹

فرودگاه: فرودگاه بین المللی مسقط، اصلی ترین فرودگاه عمان است.

  • بهترین زمان برای سفر به عمان

ماه می، ماهي بین زمستان و تابستان در عمان است. دما به طور پیوسته در حال افزایش است اما رطوبت کم است در این ماه میوه های زردآلو، هلو، گلابی و انجیر به وفور وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  قرص فیتو فانر تقویت کننده مو و ناخن

از سفر در ماه های سوزان تابستان در عمان که دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد و رطوبت زیاد است ، خودداری کنید. زمان ایده آل برای گردشگري و لذت بردن از پیاده روی در کوه ها ، شنا در دريا و ديدن مناظر صحرايي ماه هاي  اکتبر و نوامبر است.

  • بهترین بازارهای سنتی در عمان برای خرید

عمان سرزمین فرهنگ و میراث غني با مکان های تاریخی فراوان است خرید در عمان یکی دیگر از فعالیت های جذاب است که گردشگران زيادي را جلب مي كند.بسیاری از مراکز و مجتمع هاي خرید هزاران مارک و لباس های شیک دارند ، بهترین سوغاتی ها را به فروش می رسانند.

بازار مطره

بازاری در عمان که بیشتر به خاطر سوغاتی هایی از قبيل صنایع دستی و اشیای عتیقه شناخته شده است از منسوجات اصیل عمان گرفته تا جواهرسازی با قيمتي مقرون به صرفه عرضه مي شود.قدمت مغازه های اين بازار به صدها سال می رسد.

بازار الحسن/حفا

اين بازار در نزدیکی ساحل سلطان قابوس، یکی از بهترین مکان های خرید سنتي در عمان است  و بهترین طلا فروشی ها در عمان را در اين بازار مي توانيد پيدا كنيد.

گالری میراث عمانی

گالری میراث عمانی ، یک سازمان غیرانتفاعی و بهترین مکان خرید در عمان است که در آن می توان بهترین مجموعه هنر و صنایع دستی را تهیه کنید. همچنين مي توانيد از گالري هنرهاي عمان بازاديد كنيد.

اقامت در عمان

بهترین هتل های 5 ستاره عمان سالانه پذيراي گردشگران زيادي است از جمله:

  • کاخ آل بوستان ، هتل A Ritz-Carlton
  • گرند هایت هتل مسقط
  • هتل GHM
  • Zighy Bay
  • Shangri-La Al Husn
  • هتلW Muscat
بیشتر بخوانید:  معرفی و بررسی کتاب‌های روانشناسی در سایت ملوبوک؛ سایت تخصصی کتاب و موسیقی

برخی از جاذبه های مهم گردشگری

  • جشنواره موسیقی مسقط

جشنواره مسقط که از اواخر ژانویه شروع می شود ، تقریباً یک ماه به طول می انجامد در اين جشنواره می توان از نمایش های لیزری ، آتش بازی شبانه ، نمایشگاه صنایع دستی لذت برد.

  • غواصی در ساحل قنطاب و بندر خیران

این مکان به عنوان یکی از بهترین سواحل مسقط  و مرکز اصلي غواصی در عمان به همراه ۲۰۰ گونه ماهی به همراه ده ها مرجان محسوب می شود.

  • قلعه افسونگر نیزوا

قلعه نیزوا متعلق به قرن ۱۷ است كه  بسیار دیدنی مي باشد و درختان نخل در امتداد آن جاذبه اش را دو چندان كرده است.

  • شهر مسقط

مسقط پایتخت عمان جذابیت های گردشگري خاص خود را دارد که بازدید از آن بسیار پیشنهاد می شود.

  • سوهار

سوهار که محل تولد افسانه سندباد بود ، در زمانهای قدیم به عنوان یک شهر بندری برجسته عمل می کرده است و اكنون بزرگترين بازار ماهي را دارد.

در كل جاذبه های گردشگری عمان بسیار زیاد هستند و با توجه به وجود جاذبه های متعدد در این کشور، حداقل یک هفته زمان کاملی براي گردشگري است.

غذاهاي سنتی عمانی که باید امتحان کنید

یکی از شگفتی های فرهنگ منحصر به فرد عمانی ، غذاهای سنتی استثنایی آن است. از خرما و قهوه گرفته تا برنج و گوشت کبابی ، در ادامه به برخي از بهترين غذاهاي سنتي آن اشاره مي كنيم.

  • مجبوس

مجبوس که کبسا و مکبوس نیز نامیده می شود ، یک غذای سنتی برنجي با سبزیجات ، گوشت یا مرغ و ترکیبی از ادویه جات است و با ماست یا سالاد سبز ، نان سنتی و سس گوجه فرنگی سرو می شود.

  • شووا
بیشتر بخوانید:  چطوری دوربین مداربسته ، دستگاه سانترال و دزدگیر بخریم ؟

شووا در زبان عربی به معنی گوشت کبابی است. این غذای مورد علاقه در عمان است که اغلب برای مناسبت های خاص مانند عید تهیه می شود. شووا با ادویه های عمانی مخلوط می شود ، سپس در برگ موز یا برگ نخل پیچیده و در فر قرار می گیرد .

  • خرما

درختان نخل متداول ترین مزارع اطراف عمان هستند كه خرماهاي خوشمزه اي رشد مي كند گاهی اوقات عمانی ها خرمای خشک را با خمیر کنجد و کنجد یا نارگیل آسیاب شده مخلوط می کنند و در تهیه انواع مختلف دسرها و شیرینی های عمانی استفاده می کنند.

  • مشکک

مشکک که به کباب نیز معروف است ، گوشت گاو ، گوسفند یا مرغ است که روی چوب کباب می شود و با نان عمانی سرو می شود.

  • حلوا

حلوا در زبان عربی به معنی دسر است. با این حال ، حلوا نامی است که به مشهورترین شیرینی های عمانی داده شده است. حلوا عمانی شامل شکر ، عسل ، گلاب ، تخم مرغ ، چندین ادویه و آجیل عمانی است و معمولا با کاهوا و خرما سرو می شود.

هزينه هاي سفر به عمان برای مسافرانی که از سراسر جهان می آیند بسیارمناسب است و بيشتر هزینه های اصلی در اقامت و حمل و نقل است. در هر حال با تورعمان وبسایت عمان۷۷۷ مي توانيد از اين كشور ديدني لذت ببريد.

برگرفته از: oman777.com

مطلب پیشنهادی

بهترین دکتر لیفت باسن غرب تهران

بهترین دکتر لیفت باسن غرب تهران اغلب خانم‌ها به شکل و اندازه باسن خود حساسیت …