روش هایی برای رفع شوری غذا

[ad_1]

ترفندهای از بین بردن شوری غذا, راه های از بین بردن شوری غذا

از بین بردن شوری غذا

شور شدن غذا ممکن می باشد برای آشپزهای پیشه ای هم اتفاق بیفتد و این مساله اصلا نگران کننده نیست. در این مطلب به شما چند راه حل معرفی می کنیم که می تواند شوری غذاهای تان را از بین ببرد.

می دانید که شور شدن غذا به معنی این می باشد که نمک مصرفی بیش از اندازه در غذا استفاده شده می باشد و خوردن آن را کمی دشوارتر کرده می باشد ولی باید بدانید که برای رفع کردن این مشکل راه های زیادی وجود دارد.

رفع شوری غذا با استفاده از سیب‌ زمینی

ابتدا یک سیب‌ زمینی را پوست بگیرید و به دو اقبال تقسیم کنید و داخل غذای در حال جوش بیندازید. سیب‌ زمینی نمک را جذب می کند، پس از پخت سیب زمینی را از غذا خارج کنید.

رفع شوری غذا با نان

برای رفع شوری غذای پخته شده می توانید بعد از پایان شدن پخت غذا مقداری نان به آن افزایش کنید و بعد از اینکه شوری غذا را جذب کرد آن را از غذا خارج کنید. بهتر می باشد از نان خشک استفاده کنید که آب بیشتری از غذا به خود جذب کند.

برطرف کردن شوری غذا,روش های از بین بردن شوری غذا

از بین بردن شوری غذا با سیب زمینی

از بین بردن شوری غذا با افزایش حجم غذا

چنانچه از مواد اولیه غذای خود باقی مانده می باشد می توانید با افزایش کردن آن به غذا مخصوصاً اگر داخل آن از هویج یا سیب زمینی استفاده شده باشد شوری غذا را تا حدود زیادی رفع کنید. در مورد رفع کردن شوری غذاهایی همچون سوپ با استفاده از شاخه و ماکارونی به آسودگی می توانید شور بودن آنها را رفع کنید و احتمالا خوشمزه تر هم شوند.

در غذاهایی مشابه نیمرو و املت و … مقدار تخم مرغ ها را زیاد کنید.

بیشتر بخوانید:  آموزش پاک کردن سیرابی

رفع شوری غذا با استفاده از قند

یک حبه قند را داخل قاشقی بگذارید. قاشق را آرام در قابلمه غذای مایع طوری بگذارید که قند در غذا حل نشود. پس از چند لحظه قاشق و قند را بردارید.

دور ریختن آب شور غذا

بسته به نوع غذایی که می پزید، می توانید از روش های مختلفی برای از بین بردن شوری غذا استفاده کنید. اما اگر غذایی که پخته اید حاوی آب می باشد مشابه سوپ، آبگوشت، آش و یا حتی انواع خورش ها می توانید مقداری از آب آن را دور ریخته و بر حسب نوع غذا، مقداری آب و یا شیر به آن افزایش کنید. در این صورت مقداری از آب شور با آب شیرین جانشین شده و از شوری غذا کم خواهد شد.

نحوه ی از بین بردن شوری غذا, تکنیک های از بین بردن شوری غذا

با کم کردن و افزایش کردن آب به غذا از شوری غذا کم می کند

شور شدن برنج

شور شدن برنج در 3 مرحله اتفاق می افتد :

• اگر قبل از آبکش کردن متوجه شدید : یک رقم سیب زمینی را پوست بگیرید و داخل قابلمه برنج در حال جوش بیندازد.

• اگر زمانه آب کشی متوجه شدید : می تواند آب بیشتری روی برنج داخل آبکش بریزید تا نمک برنج به حد مورد نظرتان برسد.

• اگر بعد از آب کشی متوجه شوری شدید : باید خورشت تان را بی نمک بپزید تا در کنار هم شوری آن کمتر شود. چون راهی ندارید.

نکات مهم آشپزی,راهنمای برطرف کردن شوری غذا

روش های رفع کردن شوری برنج

رفع شوری غذا با میوه

برای بعضی غذاها مشابه خوراک گوشت و سبزی ها می توانید از میوه ها برای کاهش طعم شوری غذا کمک بگیرید. به طور مانند، چند قطعه سیب یا آناناس انتخاب خوبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره ی بیکینگ پودر

رفع کردن شوری غذا با قاشق نقره

روش جالب دیگری که اصلا امتحان نکرده اید استفاده از قاشق نقره می باشد. به این صورت که با استفاده کردن از قاشق نقره در حین پختن غذا می توانید از شوری آن بکاهید.

استفاده از دما

دما بر روی طعم غذا تاثیر زیادی دارد. شوری غذای سرد بیشتر مشخص می باشد بنابراین اگر غذا را گرم سرو کنید شوری آن کمتر احساس می شود.

راه های از بین بردن شوری غذا, راههای برطرف کردن شوری غذا

میل کردن غذای گرم از شوری آن می کاهد

مواد غذایی و سبزیجات شور شده را بشویید

ممکن می باشد مواد غذایی و یا سبزیجاتی که در حال جوش‌آمدن درون دیگ آب جوش هستند، با این که مدت زمانه زیادی از پخت آن ها نگذشته باشد، شور شوند. در این صورت بهترین راه این می باشد که آن ها را از کاسه خارج کرده و با گرفتن زیر آب شیر، نمک اضافی آن ها را بشویید.

تنها تمرکزفکر کنید این کار می تواند سبب صدمه زدن به بافت سبزی بخار دیده، پخته و سرخ شده شود. اما بعضی وقت ها تنها راه چاره و رهایی از شوری، آب‌کشیدن آن می باشد که در این صورت می توانید از این ترفند استفاده کنید.

رفع شوری غذا با استفاده از خامه

اگر سبزیهای بخارپز شما شور شده اند، می توانید آنها را در مقداری مخلوط آب جوش و خامه بریزید تا کمی از نمکشان کم شود. البته می توانید آنها را با خامه هم سرو کنید، گرچه کمی کالری غذا را بیشتر می کنند.

سرو غذا به همراه ترشی

اگر با هیچ یک از روش های گفته شده نمی توانید شوری غذا را کم کنید و یا مجال کافی برای انجام مراحل گفته شده ندارید، توصیه ما به شما این می باشد که غذا را به همراه ترشی سرو کنید. چراکه خوردن ترشی به همراه غذا سبب می‌شود طعم آن خیلی احساس نشده و شور بودن غذا برای کسی برملا نشود.طعم ترش ترشی و هم چنین سرکه موجود در آن به نوعی طعم غالب می باشد که به شما کمک می کند در این شرایط دست و پای خود را گم نکرده و در بهترین حالت مهمانی خود را برگزار کنید.

روش های از بین بردن شوری غذا,ترفندهای از بین بردن شوری غذا

با خوردن ترشی همراه غذا از شوری آن کم کنید

بیشتر بخوانید:  علت تلخ شدن قورمه سبزی و برطرف کردن تلخی آن ها

راه حل هایی برای پیشگیری از شور شدن غذا :

به کار بردن نمک دانه درشت

بهتر می باشد از نمک دانه درشت استفاده کنید تا غذایتان شور نشود زیرا نمک های معمولی به خاطر ریز بودنشان با کمی تکان دادن نمکدان به مقدار بیشتری در غذا ریخته می شود و سبب شوری غذا می شود.

افزودن پله ای نمک برای پیشگیری شوری غذا

بهتر می باشد که نمک را در چند مرحله به غذا افزایش کنید تا با هر بار چک کردن شوری و کم بودن نمک مشخص شود در آخر قبل از اینکه غذا را بکشید آن را مزه کنید.

حواستان به بخار شدن آب باشد

غذاهای آبکی مثل انواع آش ها و خورشت ها مقداری از آبی را که افزایش کرده اید در ابتدا از دست می دهند پس بهتر می باشد نمک را در مراحل آخر به آنها افزایش کنیم.

غذاهایی که آب آن ها کم می شوند مشابه خورش ها، سوپ و آش و آبگوشت و… را کم نمک تر بگیرید. زیرا بعد از جوش‌آمدن و بخار شدن آب آن ها با نمک تر می شوند. بنابراین بهتر می باشد که در مراحل آخر پخت نمک را به آنها افزایش کنید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

ترفندهایی برای آشپزی آسان

[ad_1] ترفندهای آشپزی آسان اگر کمی شور و شوق و خلاقیت به هزیننه دهید در …