سئو سایت | اهمیت بهینه سازی و سئو سایت بر کسب و کارها

سئو چیست؟ چطور در نتایج بالای گوگل قرار بگیرم؟ سئو و بهینه سازی سایت چه تاثیری بر رونق کسب و کار دارد؟ سئو سایت چقدر هزینه دارد؟

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، به احتمال زیاد بارها این سوالات از ذهن و خاطر شما گذشته است. اگر به دنبال این هستید که در بین رقبای خود در نتایج بالاتری در گوگل قرار بگیرید، و به سود بیشتری برسید باید به دنبال سئو سایت خود باشید. در ادامه در مورد اهمیت سئو بر  رشد کسب و کارتان صحبت می کنیم. همچنین پاسخ تمام سوالاتی که از ذهن شما می گذرد را برای شما توضیح می دهیم.پس با ما همراه باشید.

سئو (SEO) چیست؟

سئو واژه ای است که امروزه در دنیای کسب و کار بسیار شنیده می شود. به زبان ساده سئو یعنی بهینه سازی. سئو یعنی بهبود. این بهینه سازی و بهبود در جهت رشد کسب و کار انجام می شود. درواقع بعد از طراحی سایت اولین قدم سئو سایت است. درواقع سئو مجموعه ای روش ها است که با یک استراژی محتوایی مشخص تلاش می کند وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب کند. به این ترتیب شما می توانید تعداد بازدیدکنندگان بالایی جذب کنید و این در نهایت کسب و کار شما را به سود می رساند. خدمات سئو سایت شامل سئو داخلی و سئو خارجی و سئو تکنیکال است.

اهمیت سئو و بهینه سازی چیست؟

همان طور که در تعریف سئو توضیح دادیم هدف سئو و بهینه سازی سایت قرار گرفتن در نتایج بالای موتورهای جستجوی گوگل است. به دست آوردن رتبه های خوب در نتایج گوگل منجر به افزایش بازدید سایت شما می شود. افزایش بازدید اهمیت سئو و بهینه سازی سایت را نشان می دهد. در واقع سئو و بهینه سازی یکی از روش های تبلیغات اینترنتی است. اما چرا در بین سایر روش های تبلیغاتی که می توانند باعث افزایش بازدید سایت ما شوند سئو انتخاب بهتری است؟ سئو در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی با توجه به این که دائمی است هزینه کم تر و نتیجه بهتری دارد انتخاب بهتری است. در دنیای امروز مردم به راحتی هر چیزی را قبول نمی کنند و نسبت به تبلیغات مستقیم گارد دارند. سئو یک روش تبلیغاتی غیر مستقیم است که با استراتژی، دادن اطلاعات به مخاطبان آن ها را جذب می کند.

8 مزیت برای سئو سایت

در باب مزیت های سئو هر چقدر بگوییم کم گفته ایم. ارزش و مزیت های سئو را تنها زمانی درک میکنید که برای بهبود و رونق کسب و کارتان سراغ این روش رفته باشید. در آن صورت مزایای سئو برای شما ملموس خواهد شد. چند نمونه از مزایای سئو و بهینه سازی سایت عبارت اند از:

  • در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی کم هزینه تر و تاثیر گذار تر است.
  • باعث افزایش بازدید سایت می شود.
  • ترافیک سایت را بالا می برد و این باعث بهبود آتوریی سایت می شود.
  • یکی از روش های بسیار مهم در برند سازی است.
  • باعث بهبود و رونق کسب و کار شما می شود.
  • افزایش فروش و سرنخ های فروش را در پی خواهد داشت.
  • در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی ماندگارتر است .
  • باعث افزایش اعتماد و اعتبار کسب و کار شما می شود.
بیشتر بخوانید:  تاکسی بین شهری 1404

بهینه سازی و سئو سایت به چه نحوی انجام می شود؟

بهینه سازی و سئو سایت درواقع یک استراتژی است که خدمات آن شامل سئو داخلی ، سئو خارجی و سئو تکنیکال می شود. مشاوران سئو برای بهینه سازی سایت در بخش خدمات سئو داخلی طراحی وب سایت شما را از نظر کدهای برنامه نویسی، سرعت لود صفحات، طراحی قالب صفحات ، محتوا و …. بررسی می کنند. مشاوران سئو با بررسی رقبای شما و جایگاه شما در گوگل در مقایسه با رقبایی که دارید، برای بهبود سئو داخلی استراتژی محتوایی تنظیم می کنند. یکی از تکنیک هایی که سئو کار بعد از تنظیم استراتژی محتوایی و بهبود سئو داخلی سراغ آن می رود سئو خارجی است. سئو کار حرفه ای با بهره گرفتن از ابزارهای قدرتمند بهبود سئو خارجی مانند: دریافت بک لینک مناسب از طریق رپورتاهای حرفه ای وضعیت سایت را از نظر رتبه گرفتن در موتور جستجوی گوگل بهبود می بخشد.

سئو کار حرفه ای کیست؟

سئو کار حرفه ای قبل از تنظیم استراتژی برای بهبود و بهینه سازی وب سایت ، وضعیت سایت شما را در مقایسه با رقبایی که دارید تحلیل و آنالیز می کند. این بررسی شامل بررسی  وضعیت  Page Authority و Domain Authority  سایت شما، کیفیت محتوای سایت شما ، وضعیت لینک سازی های داخلی و خارجی ، بررسی سئو سایت رقبای اصلی و … است. برای این که این تحلیل به درستی انجام شود یه سئو کار  باید به ابزارهای آنالیز سئو کاملا مسلط باشد.

سپس با توجه به وضعیت کنونی وب سایت شما و جایگاهی که می خواهید به آن برسید، با استفاده از تکنیک های مورد پذیرش گوگل و دانش و تخصصی که دارد،  یک استراژی درست و مبتنی بر اصول برای بهبود وضعیت سئو داخلی و خارجی وب سایت شما تنظیم می کند. شاید بپرسید:

استراتژی درست و مبتنی بر اصول در سئو به چه معنا است؟

یکی از مهمترین ویژگی های یک سئو کار حرفه ای این است که، استراتژی که برای بهبود و سئو سایت میچیند مبتنی بر قوانین و چهارچوب مورد پذیرش گوگل باشد. برای بهینه سازی و سئو سایت تکنیک های زیادی وجود دارد. یکی از این تکنیک ها که اصلا مورد پذیرش گوگل نیست تکنیک های سئو کلاه سیاه است. با استفاده از این تکنیک وب سایت شما در نتایج گوگل سریعا بالا میاد و رتبه بهتری در مقایسه با رقبای خود به دست خواهد آورد. اما اگر گوگل متوجه این موضوع شود، سریعا سایت شما را پنالتی می کند. پنالتی شدن یعنی سقوط به قعر گوگل. اگر این اتفاق بیفتد شما عملا وب سایت خود را برای همیشه از دست می دهید.

بیشتر بخوانید:  فواید ماساژ درمانی پاها

« تجربه، صبر، صداقت سه عامل موفقیت در سئو »

 

سئو کلاه سیاه | سقوط به قعر جهنم!

سئو کلاه سیاه به بیان ساده یعنی کاملا خودخواهانه و البته بدون چهارچوب قصد داشته باشید بهترین رتبه در صفحات گوگل را از آن خود کنید.هر کار کنید، گوگل چندین قدم جلوتر ست! خودخواهانه از این نظر که رضایت مخاطب اهمیتی برای شما نداشته باشد. یعنی تولید محتوای ارزشمند اساس کار شما برای جذب مخاطب نباشد. بلکه با خرید بک لینک های بسیار ، تلاش کنید یک ترافیک کاذب برای سایت خود به وجود بیاورید. در ابتدا شاید به نظر برسد در بهینه سازی و سئو سایت موفق شده اید. اما چون رضایت مخاطب برای شما اهمیتی نداشته آن ها فقط وارد سایت شما می شوند ماندگار نیستند. سئو کلاه سیاه به قوانین گوگل اهمیت نمی دهد. سعی می کند موتورهای جستجو را فریب دهد. اما بعد از اندک زمانی دوران خوشی به اتمام می رسد، و با شناسایی توسط موتورهای جستجو گوگل سایت شما جریمه می شود. در واقع شما 1 به 2 نرسیده پنالتی می شوید و تمام.

اهمیت انتخاب یک سئو کار حرفه ای

با توجه به توضیحاتی که برای شما دادیم قطعا متوجه شدید که سئو ظرافت ها و حساسیت های بسیاری دارد. گاهی اشتباهاتی کوچک مثلا خرید لینک های اشتباه ، می تواند به قیمت بالایی ( سقوط رتبه در موتور جستجوی گوگل) برای شما تمام شود. گاهی نیز اگر سایت خود را به فردی غیر متخصص و غیر حرفه ای بسپارید ممکن است خطای آن فرد ( استفاده بیش از حد از تکنیک های سئو کلاه سیاه ) برای شما جبران ناپذیر ( پنالتی شدن وب سایت از طرف گوگل ) باشد. بنابراین برای اینکه بتوانید بهینه سازی و سئو سایت خود را بهترین شکل ممکن انجام دهید نیاز به یک سئو کار حرفه ای و متخصص دارید.

«حرکت روی لبه تیز چاقو»

شرکت های طراحی سایت و سئو | مشاوره سئو

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از یک شرکت خوب در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوره بگیرید. از همان ابتدا طراحی و سئو سایت خود را به یک شرکت متخصص بسپارید. به این ترتیب در زمینه سئو تکنیکال کم تر به مشکل میخورید. زیرا از همان ابتدا کد نویسی ها ، انتخاب هاست، تجربه کاربری و … به درستی انجام می شود. همچنین از همان ابتدا یک استراتژی اصولی برای سئو سایت تنظیم می شود. اما اگر قبلا سایت خود را توسط شخص یا شرکتی دیگر تهیه کرده اید و هر گونه فعالیت سئو بر روی سایت انجام داده اید حتما سئو کار یا شرکتی که از آن مشاوره می گیرید را مطلع کنید تا آن ها قبل از ارائه قیمت سئو به شما سایت شما را به خوبی بررسی کنند.

بیشتر بخوانید:  ازدحام، رازبقای پنگوئن ‌ها (+عکس)

مزایای مشاوره با شرکت های طراحی و سئو سایت

یکی از مزایای مشاوره با شرکت های سئو بستن قرارداد حقوقی 6 ماه تا یک ساله است. به این ترتیب شما بهینه سازی سایت خود را به افراد متخصص در این زمینه سپرده اید. با داشتن یک استراتژی بلند مدت برای سئو سایت خیالتان راحت است که کار به صورت اصولی پیش می رود. در ضمن چون قرارداد دارید می توانید هر زمان که از نتایج کار سئو کار یا شرکت سئو ناراضی بود قرارداد را فسخ کنید. همچنین این شرکت به صورت منظم گزارش هفتگی و ماهانه از پیشرفت کار در زمینه بهینه سازی سایت را در اختیار شما قرار می دهند. به این ترتیب شما همیشه در جریان کار خواهید بود. با مشاوره گرفتن و داشتن آگاهی در این زمینه می توانید بهینه سازی سایت خود را با قیمت مناسب انجام دهید. یکی از سوالات پرتکرار در مشاوره با شرکت های سئو این است که :

برای سئو چقدر هزینه کنیم؟ | تعرفه سئو سایت

برای تعیین نرخ سئو وب سایت مرجع مشخصی وجود ندارد. زیرا توانمندی و دانش شرکت ها و سئو کارها با هم متفاوت است. نرخ سئو که یه سئو کار به شما می دهد، بعد از آنالیز شرایط وب سایت شما و رقیبانتان است. تعیین تعرفه سئو تا حد زیادی به هدف شما از سئو و بهینه سازی سایتتان بستگی دارد . اینکه تصمیم دارید در چه کلمات کلیدی در رتبه های بالای سرچ گوگل باشید. زیرا کلمات کلیدی برای رتبه گرفتن از نظر میزان سختی و رقابتی که با رقبا دارید با هم متفاوت است. بنابراین سئو کار برای اینکه یک قیمت اصولی برای سئو و بهینه سازی سایت به شما ارائه دهد، قدرت و اعتبار رقبای شما را بررسی میکند. میزان سختی کلمات کلیدی هدف شما رو آنالیز می کند. همچنین قدرت و اعتبار وب سایت شما را در نظر می گیرد و قیمت پیشنهادی خود را ارائه می دهد.

جمع بندی …

در این مقاله که با هدف کمک به کسب و کارها برای پیشرفت و رسیدن به سود بیشتر نوشته شده است. سعی کردیم شما را با مفهوم سئو و بهینه سازی آشنا کنیم تا اهمیت و ارزش سئو سایت برای شما ملموس تر باشد. برای اینکه از مزایای سئو و بهینه سازی که مطرح کردیم بهره مند شوید ، باید از شرکت های طراحی سایت و سئو مشاوره بگیرید. یکی از بهترین شرکت های مشاوره سئو آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ است که با بهرمندی از افراد متخصص در این زمینه فعالیت می کند. به این ترتیب می توانید با انتخاب سئو کار حرفه ای بهینه سازی سایت خود را، به بهترین شکل ممکن انجام دهید و در بین رقبای خود به جایگاه بهتری از نظر موتورهای جستجو گوگل دست یابید.

مطلب پیشنهادی

معرفی 6 برند بزرگ تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق

استفاده از تجهیزات ابزار دقیق در صنایع مختلف بسیار اهمیت دارد و دارای تأثیرات مثبت …