طرز تهیه انواع ترشی چغاله بادام

[ad_1]

درست کردن ترشی چغاله بادام, طرز درست کردن ترشی چغاله بادام

طرز تهیه ترشی چغاله

ترشی چغاله بادام خیلی خوشمزه هست اگر چغاله دوست دارید قطعاً آن را امتحان کنید. ترشی چغاله را می توانید هم به صورت کامل و هم نصف شده یا خرد شده تهیه کنید.

مواد لازم ترشی چغاله بادام :

 چغاله بادام  500 گرم
 سرکه 1 لیوان
 آب  2 لیوان
 نمک 2 قاشق غذا خوری
 سیر به مقدار لازم
 فلفل قلمی سریع 1 رقم
 نعنا،ترخون،گشنیز  به مقدار لازم

 

طرز تهیه ترشی چغاله بادام :

چغاله بادام ها را داخل آب نمک بریزید چند لحظه بعد داخل آبکش بریزید و با کف دست به چغاله ها بکشید تا کمی پرزهای آن از بین برود بعد پاکیزه بشویید و بگذارید کامل خشک شوند اگر سرعت دارید با دستمال خشک کنید.

اکنون آب و سرکه و نمک را داخل قابلمه ای بریزید و بگذارید روی گاز تا 2 لحظه بجوشد می توانید اگر ادویه ای دوست داشتید بزنید من بعضی اوقات کمی زردچوبه می زنم همانطور که می دانید زردچوبه باید کمی بجوشد پس آن را زودتر افزایش کنید و زمانی که جوشید آن را خاموش کنید و بگذارید کاملا خنک شود.

بیشتر بخوانید:  روشهای مختلف تهیه ترشی گردو عالی

چغاله ها را خرد کنید یا اگر ریز هستند می توانید خرد نکنید بعد داخل شیشه را با سیر و فلفل و چغاله پر کنید و روی شیشه را چند برگ نعنا ترخون و گشنیز تازه بگذارید اکنون مخلوط سرکه و آب خنک شده را بریزید تا پرشود و در شیشه را استوار ببندید و به مدت یک هفته در جای نسبتاً خنک بگذارید و بعد از یک هفته داخل یخچال بگذارید (اگر آب و سرکه کم آمد با همین نسبت دوباره درست کنید). تمرکزفکر کنید روی چغاله ها کاملا با آب و نمک و سرکه پوشانده شوند.

نکاتی برای ترشی چغاله بادام :

می توانید مقدار سرکه را بیشتر بریزید و اگر شور دوست ندارید نمک را کمی کمتر بریزید اما خیلی از نمک کم نکنید زیرا نمک کم شود ترد نمی شود و چغاله ها شل می شوند و اگر سریع دوست دارید فلفل بیشتر افزایش کنید.

ترشی چغاله بادام,طرز تهیه ترشی چغاله بادام

نحوه درست کردن ترشی چغاله بادام

مواد لازم برای تهیه ترشی چغاله :

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه انواع ترشی هندی
 چغاله بادام 500 گرم
 سرکه به میزان لازم
 سیر 3-4 حبه
 موسیر 1/2 فنجان
 نعنا خشک 1 قاشق
 نمک 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه و دستور پخت ترشی چغاله :

چغاله ها باید بدون پرز باشند. اگر چغاله هایی را که تهیه کردید پرز داشت با آب پرز آن را بگیرید. اجازه بدهید آب آن ها کاملا برود درون شیشه ای چغاله ها را قرار دهید و لابه لای آن ها چند حبه سیر و موسیر قرار بدهید و پس از پر شدن کامل شیشه، سرکه را به اندازه ای که کاملا روی چغاله ها را بپوشاند و کمی نعنا خشک بریزید.

سپس درب شیشه را کاملا ببندید و داخل یخچال قرار بدهید. بعد از دو هفته ترشی آماده هست.

انواع ترشی چغاله بادام, روش درست کردن ترشی چغاله

طرز تهیه ترشی چاقاله

نکته برای تهیه ترشی چغاله :

اگر می خواهید چغاله های شما سبز باشند و تحول رنگ ندهند، به اندازه ی نوک قاشق چایخوری (یک عدس) کات کبود را به همراه 5 قاشق غذاخوری نمک، در یک لیتر آب حل کنید و چغاله ها را درون این محلول قرار بدهید به صورتی که روی آن ها را بپوشاند و مدت 24 ساعت به همین حالت باقی بماند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با طرز تهیه شربت آلبالو + نکات مهم برای تهیه شربت آلبالو

سپس چغاله ها را از محلول خارج کنید و در صافی بریزید تا آب آن کاملا سوا شود.

 در صورتی که میل‌کردن داشته باشید که چاقاله ها ترد و شکننده شوند، یک قاشق غذاخوری آهک را داخل یک لیتر آب بریزید و پس از ته نشین شدن کامل، آب زلال روی آن را صاف نموده تا آهک های اضافی آن سوا شود. سپس چغاله را درون آن ریخته تا یک روز در آن بماند.

آب آن را هر 2-3 ساعت یکبار عوض‌کردن کنید تا آهک درون آن خارج شود. این کار را به مدت 3 بار دوباره‌کاری کنید و سپس چغاله ها را روی پارچه ای پهن کنید تا آب آن کاملا خارج شود. چغاله ها را درون شیشه بریزید و طعم آن را بچشید تا در صورت کم بودن نمک به آن کمی نمک افزایش کنید. اگر نمک چاقاله ترشی کم باشد پس از مدتی شل می شود.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع ترشی خرفه

[ad_1] طرز تهیه ترشی خرفه طرز تهیه انواع ترشی با خرفه ترشی خرفه را میتوانید …