طرز تهیه پشمک

[ad_1]

نحوه ی درست کردن پشمک, طرز درست کردن پشمک

طرز درست کردن پشمک

همانطور که می دانید پشمک به شیوه و روش های متفاوتی تهیه می شود. پشمک چوبی را معمولا در پارک ها و اماکن تفریحی درست می کنند که مصرف کننده ی اصلی هم کودکان هستند.

تاریخچه به وجود آمدن پشمک به اواخر دهه ی هشتاد میلادی بر می گردد. چندین سال بعد در نمایشگاهی پشمک را به همگان معرفی کردند که بینهایت مورد توجه قرار گرفت. حتی در تقویم جهانی روز 7 دسامبر را که معادل 16 آذر می شود را به عنوان روز پشمک نامگذاری کرده اند.

زمان ورود پشمک به ایران هم بعد از جنگ جهانی دوم بود. لرستان و شهر بروجرد اولین استانی بودند که تولید پشمک را ابتدا کرد. کارگاه هایی در این شهر تشکیل شد و تولید پشمک را در ایران ابتدا کردند. بعدها تولید پشمک به شهرهای دیگر از جمله یزد رسید و یزد به یکی از تولید کننده های اصلی پشمک در کشور تبدیل شد به طوری که اکنون پشمک را به عنوان سوغات یزد می شناسند. پشمک سنتی یزد بینهایت مشهور هست.

انواع طعم های پشمک

در تهیه پشمک از انواع مواد و خوراکی های مجاز استفاده می شود که سبب خوش طمع تر شدن پشمک می شود. شما اکنون می توانید انواع طعم های پشمک را در بازار پیدا کنید. از مهم ترین طعم هایی که در بازار وجود دارد و مردم مصرف می کنند می توان موارد زیر را نام برد:

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک ساده

زعفرانی، کاکائویی، وانیلی، نعناعی، هندوانه، شیری، طالبی، میوه ای، توت فرنگی، پرتقال و … .

تکنیک های درست کردن پشمک,مواد لازم برای تهیه ی پشمک

درست کردن پشمک به صورت مرحله ای

مواد لازم برای تهیه پشمک :

شکر 1 کیلوگرم
سرکه  نصف قاشق چایخوری
آرد سفید  200 گرم
روغن 400 گرم
آب  نیم لیتر

طرز تهیه پشمک بدون فر و به صورت آسان :

بهتر هست بعد از اینکه مواد را تهیه کردید یک قابلمه و یک سینی را کنار دست خود قرار بدهید و سپس ابتدا به درست کردن پشمک کنید. ابتدا شکر را در نیم لیتر آب حل کنید. سپس آب و شکر را در داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید.

اجازه بدهید تا محلول آب و شکر به جوش بیاید. بعد از این که به جوش آمد، سرکه را به بقیه مواد افزایش کنید و با قاشق یا ملاقه مواد را هم بزنید تا حالتی غلیظ به خود بگیرد.

بعد از این که مواد حالت غلظت به خود گرفت. کف سینی را چرب کنید و مواد را داخل سینی بریزید.

شکیبایی کنید تا مواد سرد شود. سپس آن را با دست چنگ بزنید تا حالت نرم مانندی پیدا کند و بعد از این که نرم شد مواد را به حالت کلاف در بیاورید.

آرد و روغن را داخل قابلمه ای بریزید و آن را سرخ کنید، اگر پشمک رنگی یا طعم دار می خواهید باید آن را در این مرحله به آرد افزایش کنید. بعد از این که آرد شما کاملا سرخ شد آن را در کف سینی خود بریزید.

بیشتر بخوانید:  دستور تهیه کیک فرشته برفی زیبا

مواد پشمک را که به صورت کلاف درآورده بودید روی آرد قرار بدهید. سپس آن را به صورت مدوام از دو جهت بکشید و به شکل 8 انگلیسی تا بزنید و سپس در ادامه دوباره حلقه کنید و این کار را چند مرتبه ادامه بدهید و مواد را از دو جهت بکشید تا دایره ای که تشکیل می شود بزرگتر شود و در نهایت همانند پشمک شود. در این جا کار پایان هست و پشمک شما آماده هست.

طرز تهیه پشمک,درست کردن پشمک

مراحل درست کردن پشمک

نکاتی در طرز تهیه پشمک :

زمانی که محلول آب و شکر را روی حرارت قرار دادید، شعله ی گاز را روی حرارت میانه رو به بالا قرار بدهید برای اینکه محلول شما بتواند قوام خوبی داشته باشد باید حرارت آن زیاد باشد.

• اگر دوست داشتید به پشمک خود طعم کاکائویی بدهید، کافی هست زمانی که آرد و روغن را کف سینی می ریزید مقداری پودر کاکائو هم به آن افزایش کنید. اگر هم دوست داشتید پشمک خود را در رنگ های مورد علاقه خود تولید کنید قطعا از رنگ های خوراکی که مجاز هم هستند استفاده کنید تا ضرری برای شما نداشته باشد.

• درست کردن پشمک در منزل کار مشکلی هست بنابراین خیلی با تمرکزفکر و صبر پشمک را در منزل درست کنید.

نکاتی برای تهیه پشمک, آموزش درست کردن انواع پشمک

طرز تهیه پشمک شکلاتی قالبی

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه حلوا مرمری، حلوایی مجلسی

طرز تهیه ی پشمک چوبی:

پشمک چوبی را با دستگاه درست می کنند و درست کردن آن بدون دستگاه کار مشکلی هست.

برای طرز تهیه پشمک چوبی، پس از این که پشمک آماده شده، چوب خود را آماده کنید و پشمک را با استفاده از چاقو یا قیچی سوا کنید و به دور چوب بپیچید. به این ترتیب پشمک چوبی شما آماده هست. نکته ای که در مرحله ی آخر باید توجه کنید این هست که تا زمانی که مطمئن نشدید پشمک آماده هست به هیچ عنوان آن را با چاقو یا قیچی نبرید.

طرز تهیه پشمک لقمه ای:

پشمک را به صورت بالا آماده کنید و آن را درون قالب های کوچک فشرده کنید و به آرامی داخل قالب سوا کنید. به روشی دیگر شکلات مورد نظرتان را به روش بنماری آب کنید سپس با قاشق داخل قالب مورد نظرتان بریزید و آن را بچرخانید تا یک لایه ی نازک از شکلات به شکل قالب داشته باشید سپس آن را چند لحظه داخل یخچال بگذارید تا سرد شود.

بعد از آن پشمک را داخل قالب بگذارید، و به آرامی فشار بدهید. و روی آن شکلات آب شده بریزید. و داخل یخچال یا فریزر قرار بدهید تا زودتر سرد شود. سپس آن را به آرامی سوا کنید و در کاسه سرو بچینید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع کیک عصرانه ساده و شکلاتی

[ad_1] طرز تهیه کیک عصرانه طرز تهیه کیک عصرانه خوشمزه انواع کیک عصرانه شکلاتی، ساده …