مدیرعامل چاپ پرنیان از ویژگی های چاپ پوستر و چاپ کاتالوگ می گوید | نکات مهم در چاپ لیبل از دیدگاه سجاسی

جهان امروزی جهان رقابت است؛ شاید این جمله آن هم در بدو یک نوشتار کمی ناملموس و شتاب زده بنظر برسد اما حقیقت همین است. امروزه کسب و کارهای بسیاری در حیطه های مختلف به فعالیت می پردازند که هریک بسته به منابع و زمانی که صرف تبلیغ و ارتقای برند خود کرده اند سهمی مشخص از بازار بدست آورده اند. تلاش این دست مشاغل بر آن است که با بهره گیری از روش های تبلیغاتی و بازاریابی مناسب بتوانند نسبت به رقبای خود برتری کسب کنند و مشتریان بیشتری را به خود متمایل کنند. یکی از متداول ترین و پربازده ترین روش های تبلیغاتی که مدت های طولانی است مورد استفاده قرار می گیرد چاپ اقلام تبلیغاتی مانند چاپ کاتالوگ و چاپ پوستر است. امروز در یه صفحه تصمیم گرفته ایم تا با مدیرعامل چاپ پرنیان نوین دکتر سید امیر سجاسی که یکی از باسابقه ترین دفاتر چاپ و تبلیغاتی است گفتگویی ترتیب دهیم و از تجربیات ایشان بهره مند شویم.

– جناب سجاسی لطفا بفرمایید ویژگی های پوستر مناسب برای تبلیغات چیست؟

پوستر مناسب برای تبلیغات کمی «کلی گویی» است؛ پس اجازه دهید کمی جزئی تر به موضوعات بنگریم. یکی از اولین کلماتی که بر زبان طراحان گرافیکی بسیاری در مورد چاپ پوستر جاری می شود، «هنری بودن پوستر» است. همه ما پوسترهای تبلیغاتی بسیاری دیده ایم که در آن چیزی تبلیغ شده بودند؛ از محصولات جدید یک برند صاحب نام گرفته تا کسب و کاری که به تازگی به بازار ورود کرده است و حتی پوسترهایی که اهدافی غیر از «تحصیل مال» را دنبال می کردند؛ در هر صورت در چاپ پوستر ( چاپ پوستر هنری ، طراحی و چاپ پوستر ) طبق یک استاندارد به وجود آمده طی سال ها سعی می شود تا از تصاویر و طراحی های گرافیکی ای بهره گرفته شود که علاوه بر داشتن جلوه ظاهری، از لحاظ بعد هنری و خلاقیت نیز حرفی برای گفتن داشته باشند. همچنین لازم است تا نوشته ها در حد امکان مختصر بوده و در عین اختصار و ایجاز، بتوانند پیام مورد نظر را به شکلی که قابل فهم باشد به مخاطب برساند. چاپ پوستر را علاوه بر تبلیغات کالا و خدمات، می توان برای اهداف دیگری چون دعوت از مردم به پیوستن به یک پویش مردمی، فراخوان حضور در رویدادهای بزرگ و … انجام داد. چاپ پوستر را می توان در ابعاد دلخواه نظیر A4، A5 و … انجام داد. چاپ پوستر یکی از پرمتقاضی ترین خدمات چاپی و تبلیغاتی است که کسب و کارهای زیادی ماهانه به چاپ پرنیان برای دریافت آن به مجموعه چاپ پرنیان نوین مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) ربات‌ها همه جا هستند!

– جناب دکتر امروزه چاپ لیبل متقاضیان بسیاری دارند اما افرادی که خدمات چاپ لیبل را دریافت می کنند در بسیاری از موارد از کیفیت نهایی رضایت کامل ندارند. با توجه به تعداد بالای همکاری های موفق، چه پیشنهادی برای این دست افراد دارید؟

در وهله اول، افراد لازم است تا قبل از عقد قرارداد همکاری با دفاتر چاپی، از پیمانکار درخواست مشاهده نمونه کارهای قبلی و ضمانت حسن اجرای کار کنند؛ در مجموعه چاپ پرنیان نوین برای تمامی خدمات چاپی همانند چاپ لیبل ضمانت کیفیت کاغذ قبل از چاپ ارائه می شود.

لیبل ها یکی از سودمندترین و بهترین ادوات تبلیغاتی هستند که در صورت استفاده اصولی و هدفمند، می توانند نتایج فوق العاده ای را به همراه داشته باشند. چاپ لیبل را می توان برای ارائه توضیحات بیشتر یک محصول در فروشگاه ها و یا حتی به عنوان توضیح دهنده طرز کار یک محصول روی کالاها چسباند. چاپ لیبل پشت چسب دار امروزه طرفداران بسیاری دارند و همه ما می توانیم این دست لیبل ها را روی محصولات مختلف نظیر نوشیدنی ها و مواد شوینده مشاهده کنیم. از مواردی که در چاپ لیبل باید رعایت شوند می توان به اندازه مناسب نوشته ها، تصاویر و طرح های گرافیکی چشم نواز و واقعی و … اشاره داشت.

بیشتر بخوانید:  نحوه دکلره کردن مو

– جناب سجاسی به عنوان سوال آخر لطفا در مورد چاپ کاتالوگ نیز توضیحاتی برای خوانندگان این مصاحبه ارائه دهید.

ابتدا اجازه دهید با یک توضیح کوتاه در مورد چاپ کاتالوگ ( چاپ کاتالوگ دیجیتال ، چاپ کاتالوگ افست ، قیمت چاپ کاتالوگ ) شروع کنم: کاتالوگ کتابچه کوچک و جمع و جوری است که در 8  صفحه یا بیشتر اطلاعات بسیاری در مورد خط مشی یک شرکت و کالا و خدمات آن کسب و کار به مشتریان ارائه می دهد. بسیاری از افرادی که کاتالوگ شما را برای اولین بار دریافت می کنند هیچ شناختی از ساز و کار و آرمان های کسب و کار شما ندارند؛ با این اوصاف لازم است تا دقت و توجه فراوانی به چاپ کاتالوگ و محتوایی که قرار است روی آن نقش ببندند معطوف نمایید. کاتالوگ متشکل از تصاویر و متونی است که نشانگر زمینه فعالیت یک شرکت هستند؛ تصاویر لازم است تا کیفیت و وضوح کافی داشته و مطابق با آن چیزی باشند که در واقعیت ارائه می دهید. متن ها را نیز فراموش نکنید؛ طبق آمارهای بدست آمده بیشتر افراد جوامع امروزی نوشتارهایی که بیش از حد بلند باشند را دوست ندارند و از مطالعه آن ها خودداری می کنند؛ با این اوصاف بهتر است در چاپ کاتالوگ متون تا حد امکان خلاصه باشند. چاپ کاتالوگ بسته به نیاز و خواسته مشتری در ابعاد وزیری، خشتی، رحلی A4، A5 و … قابل انجام است. همچنین قبل از چاپ کاتالوگ می توانید تعیین کنید کاتالوگ عمودی باشد یا افقی.

بیشتر بخوانید:  IRANCCTV.CENTER مرجع دوربین مداربسته ایران

– خیلی ممنون از توضیحات جامع و کاربردی شما جناب سجاسی. در آخر از شما خواهشمندم در مورد مجموعه چاپ پرنیان نوین و محصولات و خدماتی که ارائه می کنید نیز توضیحاتی برای خوانندگان ما ارائه دهید.

مجموعه چاپ پرنیان نوین ( ارائه کننده خدمات چاپ پوستر و چاپ کاتالوگ ) فعالیت خود را در سال 1385 و با هدف بهبود سطح کیفی خدمات چاپی و تبلیغاتی ارائه شده در کشور آغاز نمود و ظرف مدتی کوتاه توانست خود را به عنوان یکی از برندهای قابل اعتماد و صاحب نام در زمینه فعالیت خود مطرح کند. در چاپ پرنیان نوین و پس از 1000 همکاری موفق، اکنون به خوبی می دانیم که هیچ چیز برای مشتریان بهتر از صداقت و یک رنگی در حین ارائه خدمات نیست؛ قبل از عقد قرارداد با مشتریان مان به آن ها ضمانت کیفیت کاغذ قبل از چاپ، ضمانت زیر یک درصد باطله چاپ و بهترین کیفیت را می دهیم. خدمات چاپی در مجموعه چاپ پرنیان نوین با استفاده از بروزترین چاپگرها انجام می شود. کیفیت حق مسلم شماست؛ آن را نادیده نگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما و مشاهده نمونه کارها می توانید به وبسایت چاپ پرنیان نوین مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …