موم دائم چیست؟

[ad_1]

موم دائم,روش استفاده از موم دائم,اپیلاسیون با موم دائم

موم یک ماده چسبنده می باشد که برای حذف موهای زاید بدن از آن استفاده میشود

همه چیز درباره موم دائم

یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای اضافی استفاده از موم دائم می باشد. موم دائم یک ماده با چسبندگی خیلی بالاست که موهای زاید بدن را از بین می برد و سبب نرمی و لطافت پوست میشود.

موم دائم

موم یک ماده چسبنده می باشد که برای حذف موهای زاید بدن از آن استفاده میشود. در زبان انگلیسی به موم ، وکس (wax) گفته میشود. در ایران از هر دو اصطلاح وکس و موم برای این ماده استفاده میشود.

خاصیت اصلی این ماده چسبندگی بالای آن می باشد. همین چسبندگی سبب میشود که موم به موهای زاید بچسبد و هنگامی که از پوست سوا میشود موها را نیز از پوست سوا کند. اغلب موم های استاندارد به خود پوست نمیچسبند و تنها موها را در خود گرفته و از پوست سوا میکنند.

استفاده از موم یکی از رایج ترین راه های از بین بردن مو هاست و بیشتر خانم ها به دلیل ایجاد وقفه طولانی در رشد مجدد موها از این روش استفاده می کنند. مهم می باشد بدانید چه نوع مومی برای شما مناسب تر می باشد چون دست‌کم ماهی یک بار از موم استفاده می کنید و اگر سبب خارش روی پوستتان شود خیلی دردناک می باشد.

موهای زایدی که توسط اپیلاسیون با موم از بدن سوا میشوند، تا مدت دست‌کم 30 روز دوباره رشد نمیکنند.

اختلاف میان موم دائم و معمولی در اپیلاسیون

روش استفاده از موم دائم,اپیلاسیون با موم دائم,انواع موم دائم

موم دائم قدرت چسبندگی بالایی دارد

در مراکز اپیلاسیون و  سالن زیبایی‌ ها بسیاری از اپیلاسیون کارها به مشتریان‌ خود پیشنهاد می‌کنند برای اپیلاسیون بدن از موم دائم استفاده کنند که مسلما ارزش بالاتری هم دارد .

اما ما توصیه می‌کنیم براي اپيلاسيون موهای اضافی خود از همان موم معمولی و طبيعي استفاده كنيد ، چون چسبندگی زياد موم‌هاي دائم به پوست‌ زیاد میباشد و آسيب می‌رساند.

بیشتر بخوانید:  فرمول ترکیب رنگ موی کنفی

اختلاف موم‌های دائم با موم‌های طبیعی در این می باشد که آنقدر قدرت چسبندگی بالایی دارند که با یکبار استفاده پایان موها و حتی موهای خیلی ریز بدن را ریشه‌کن می‌کنند و در عملکرد همین ریشه‌کن شدن رویش موها به عقب‌انداختن می‌افتد نه اینکه به طور کامل موها را از بین ببرد.

انواع موم دائم:

انواع موم دائم,فرق موم دائم و معمولی در اپیلاسیون,مزایای استفاده از موم دائم

موم دائم به دو دسته با پد یا بدون پد تقسیم می شود

انواع مختلفی از موم، آن هم با برندهای گوناگون، وجود دارد ولی همه به دو دسته‌ی اصلی تقسیم میشوند: موم سرد و موم دائم ( موم گرم ). برای اپیلاسیون بدن معمولا از موم سرد استفاده میشود. ابتدا با کاردک موم دائم را روی ناحیه ای از بدن می مالیم و سپس با پد اپیلاسیون ( نوار مخصوص ) آن را از سطح بدن سوا میکنیم. موم دائم بیشتر مناسب نواحی مسطح‌تر بدن مشابه دست، پا و زیر بغل می باشد.

موم دائم که استفاده از آن به مهارت بیشتری نیاز دارد، کمی تفاوت میکند. موم دائم یا گرم به دو دسته تقسیم می شود: موم دائم مخصوص بدن که به آن ها موم های دائم با پد گفته می شود و موم دائم مخصوص بدن و صورت که به موم های دائم بدون پد معروف هستند.

این موم غلیظ تر از موم سرد می باشد و زمانی¬که حرارت دارد با چوب اپیلاسیون ( کاردک ) آن را روی ناحیه‌ی مورد نظر میمالیم. به محض خشک شدن موم، بدون نیاز به نوار چسب آن را سوا میکنیم. معمولا برای اپیلاسیون صورت از موم دائمیا گرم استفاده میشود.

به علاوه، از نظر شغل‌ای، موم دائم برای نواحی احساساتی مشابه بیکینی نیز بهترین گزینه می باشد زیرا تنها به مو می چسبد، نه به پوست. بدین ترتیب حس ناراحتی و احتمال خارش پوست به دست‌کم میرسد.

انتخاب موم دائم مناسب

انواع موم دائم در بازار وجود دارند که دارای کیفیت ها و ارزش های خیلی متنوعی هستند. در عملکرد شما می توانید بهترین مارک موم دائم را بر اساس انتظاراتی که از کیفیت و ارزش این کالا دارید انتخاب کنید.

همچنین ارزش انواع موم دائم برای اپیلاسیون با توجه به حجم بسته بندی و کیفیت آن دارای نوسانات خیلی زیادی می باشد. البته مقداری اختلاف ارزش موم گیاهی دائمی با سایر موم ها کاملا طبیعی می باشد. زیرا محتویات این موم ها به گونه طرح‌ریزی شده که موهای اضافی را به طور کلی از بین ببرد در عملکرد حتی اگر هزینه بیشتری هم در بر داشته باشد، روش مقرون به صرفه ای می باشد.

روش استفاده از موم دائم

مزایای استفاده از موم دائم,موم دائم چیست,موم اپیلاسیون دائم

موم دائم با پد خیلی موثرتر از نوع بدون پد آن می باشد

مواد لازم:

• موم یا وکس

• آبسلانک( همان چوب بستنی)

• پد مخصوص موم یا گاز استریل

برای استفاده از موم دائم طبق مراحل زیر عمل کنید:

• ابتدا ناحیه مورد نظر را با آب و صابون بشویید.

• اگر از موم گرم بدون پد استفاده می کنید باید پس از خشک شدن موم روی پوست ، موم را در سمت خلاف رویش مو بکشید .

• در صورت استفاده از پد باید پس از مالیدن موم به روی موها، پد را روی موم قرار دهید و با دست آن بخت را ماساژ دهید، سپس با یک تکان در سمت خلاف رویش موها، پد را بکشید. روش دوم خیلی موثرتر می باشد چرا که موهای خیلی ریز را هم از بین می برد و نیاز به انجام چندباره آن نیست.

مزایای اپیلاسیون با موم دائم

موم دائم چیست,موم اپیلاسیون دائم,قطره بعد از اپیلاسیون با موم دائم

نرم شدن و لطیف شدن پوست از مزایای استفاده از موم دائم می باشد

اپیلاسیون با موم دائم در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین راه ها برای رفع موی اضافی می باشد. خانم های خیلی زیادی که از رشد زیاد موهای خود کلافه شده اند به این روش روی آورده اند. زیرا اپیلاسیون دائم دارای ویژگی های خیلی خاصی می باشد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید:  انواع ماسک شیر و عسل برای پوست + خواص و طرز تهیه

– بدون آلرژی و خارش

یکی از مهم ترین ویژگی های اپیلاسیون  دائم، عدم ایجاد خارش و آلرژی برای شخص می باشد. زیرا در ساخت موم از مواد شیمیایی خیلی ناچیز استفاده شده می باشد. همین امر سبب می شود روی پوست شخص حساسیتی ایجاد نشود. برخی از افراد ممکن می باشد در ابتدای انجام اپیلاسیون گرفتار قرمزی روی پوست شوند، اما این قرمزی به سرعت از بین خواهد رفت.

– نرم شدن پوست 

از دیگر ویژگی های مهم اپیلاسیون  دائم، نرم شدن و لطیف شدن پوست می باشد. زیرا زمانی که شما موم را از روی پوست سوا می کنید، سلول های مرده روی پوست نیز، همراه با آن سوا می شوند. این امر سبب می شود پوست شما لطیف و نرم شود.

– کاهش رشد موی اضافی 

یکی از مهم ترین ویژگی های اپیلاسیون دائم، رشد کم مو می باشد. استفاده از روش های دیگر مشابه ژیلت، مو را از روی پوست سوا می کند و همین امر سبب می شود که مو به سرعت رشد کند. اما در اپیلاسیون موی اضافی از ریشه سوا می شود و دوران رشد آن نیز کاهش می یابد

– از بین رفتن پایان موها 

در اپیلاسیون  دائم پایان موهای اضافی، کوچک و بزرگ، کلفت و نازک، همگی از روی پوست سوا می شوند و شما می توانید از پوستی کاملا بدون مو لذت ببرید. در این روش پوست خیلی پاک و صاف می شود. موم های دائم چسبندگی بالاتری دارند و به همین سبب می تواند پایان انواع مو را در هر بخت از بدن به خوبی از بین ببرند. به همین سبب استقبال از اپیلاسیون با موم دائم خیلی زیاد می باشد.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

رفع لاغری صورت با ماسک های خانگی

[ad_1] ماسک چاق کننده صورت ماسک های خانگی فوق العاده برای چاقی صورت انواع ماسک …