هزینه تولید محتوای متنی به چه چیزهایی بستگی دارد؟

کسانی که در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی فعالیت می‌کنند از اهمیت تولید محتوا باخبر هستند. تولید محتوای مناسب در وبسایت یا در صفحات مجازی مربوط به فعالیت شغلی شما بسیار ضروری است. اگر به دنبال جذب مخاطبین بیشتری هستید از فردی متخصص در زمینه تولید محتوا کمک بگیرید. در مقابل نیز شما باید در ازای تولید محتوای انجام شده، هزینه‌ای پرداخت کنید. اما شاید سوالی که برای شما ایجاد شده است این باشد که تا چه اندازه باید برای تولید یک محتوا پرداخت کنید. هزینه تولید محتوا به عناصر مختلفی بستگی دارد. ما در این مقاله به بررسی عناصر دخیل در هزینه تولید یک محتوای متنی می‌پردازیم و  شما را راهنمایی خواهیم کرد تا برای یک تولید محتوا تا چه اندازه هزینه کنید. لازم به ذکر است که در واقع تولید محتوا بیش از هزینه، سرمایه گذاری بر روی سئو فروشگاه اینترنتی است.

تولید محتوا به چه معناست؟

واژه تولید به معنی ایجاد کردن و پدیدآوردن است اما ترکیب تولید محتوا به معنای پدیدآورد و ایجاد کردن محتوایی ارزشمند و باکیفیت می‌باشد. امروزه تولید محتوا جایگاه بالایی میان افراد در حوزه کسب‌وکار بدست‌آورده است. شاید شما این تصور را داشته باشید که افراد به سمت خواندن مقاله‌های گوگل نخواهند رفت اما باید به شما بگوییم که روازنه گوگل 3.5 میلیارد بار جستجو می‌شود. بنابراین تولید محتوای نوشتاری یکی از روش‌های عالی برای کسب درآمد و جذب مخاطبین شما می‌باشد. با داشتن تولید محتوایی حرفه‌ای، وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی را بدست خواهد آورد. باید این را اضافه کنیم که گوگل به شما اجازه کپی کردن از مطالب دیگر وبسایت‌ها را برای دیده شدن نخواهد داد چراکه با بروزرسانی‌های انجام شده در گوگل به سرعت مطالب کپی شده را از هم تشخیص می‌دهد و شما را از لیست جستجو حذف می‌کند. با این اوصاف رقابت در تولید محتوای یونیک و کپی نشده بسیار زیاد است. اگر شما می‌خواهید در بازار رقابتی امروز دیده شوید باید به فکر تولید محتوایی جذاب و یونیک برای خود باشید.

بیشتر بخوانید:  کلاس طراحی لباس طراحان مد

بنابراین از افرادی که در زمینه تولید محتوا خبره هستند و مهارت‌های لازم را دارا می‌باشند کمک بگیرید. اگر از هزینه‌های تولید محتوا باخبر نیستید نگران نباشد چراکه ما در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد. قبل از هرچیزی شما باید بدانید که هزینه هر تولید محتوا به پارامترهایی همچون کیفیت محتوا، تالیفی یا ترجمه بودن آن، تخصصی بودن محتوا، بازنویسی محتوا، تعداد کلمات محتوا و حتی تجربه و سابقه کاری نویسنده بستگی دارد.

1.محتوای باکیفیت

محتوایی که کیفیت بالایی دارد به مراتب هزینه بیشتری دارد. اگر شما به دنبال جذب مخاطبین بیشتر و در کنار آن افزایش اعتبار خود هستید نیازمند به یک تولید محتوای با کیفیت هستید. محتوای باکیفیت باعث افزایش فروش شما خواهد شد؛ درنتیجه هزینه‌ای که شما برای تولید محتوا کرده‌اید با فروش بیشتر به شما بازگردانده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  گنج ۱.۵میلیون دلاری در استفراغ نهنگ!

2.تالیفی یا ترجمه بودن یک محتوا

کارشناس تولید محتوا با توجه به نیازی که شما دارید ممکن است یک محتوا را صرفا ترجمه یا آن را تالیف کرده باشند. همچنین می‌توانند محتواها را از منابع مختلف ترجمه و سپس با توجه به آنها یک محتوای یونیک به شما تحویل دهند. همه‌ این موارد در هزینه یک تولید محتوا دخیل می‌باشد و شما با توجه به نیازهای خود می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

3.تولید محتوای تخصصی

تولید محتوا در یک زمینه تخصصی نیازمند اطلاعات و دانش مورد نیاز در آن زمینه می‌باشد. بنابراین نوشتن مقاله تخصصی کار هرکسی نیست و هزینه‌ای که شما برای آن پرداخت می‌کنید بیشتر خواهد بود. هرچه قدر مقاله تخصصی‌تر باشد به مراتب هزینه آن بیشتر خواهد بود.

4.بازنویسی محتوا

یکی دیگر از روش‌های تولید محتوا بازنویسی آن می‌باشد به این صورت که نویسنده مطالب مختلف را جمع‌آوری و به شکل دیگری آن را بازنویسی می‌کند. این روش هم هزینه تولید محتوای خاص خود را دارد.

5.تعداد کلمات

تعداد کلمات یکی از پارامترهای اساسی در برآورد هزینه تولید محتوا می‌باشد. به هر میزان که تعداد کلمات بیشتری در متن استفاده بشود و متن طولانی‌تر تالیف شود، شما باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:  دانلود سریال جدید 2022

6تجربه و سابقه کاری نویسنده

یکی دیگر از مواردی که در هزینه تولید محتوا دخیل می باشد، سابقه و تجربه نویسنده است. هرچه قدر نویسنده شما تجربه کاری بیشتری داشته باشد، متنی که برای شما تولید می‌کند کیفیت بالاتری خواهد داشت. درنتیجه میزان هزینه‌ای که شما برای یک نویسنده باتجربه و حرفه‌ای پرداخت می‌کنید بیشتر از حد معمول خواهد بود؛ اما فراموش نکنید که متن شما باکیفیت بالایی به شما ارئه خواهد شد.

بازه هزینه تولید محتوای متنی

همانطور که برای شما در سطرهای بالا توضیح دادیم، مقدار هزینه‌ای که شما برای یک تولید محتوا می‌پردازید به عوامل متعددی بستگی دارد. امروزه قیمت معمول برای یک تولید محتوای متنی حداقل برای هرکلمه ده تومان تا حداکثر هر کلمه دویست تومان در نظر گرفته می‌شود.

سعی نکنید به دنبال کم هزینه‌ترین روش برای تولید محتوای خود باشید چراکه تنها روش شما در فضای مجازی برای کسب مخاطبین بیشتر تولید محتوا خواهد بود. محتوای بی‌کیفیت نه تنها باعث افزایش اعتبار شما نخواهد شد بلکه تاثیری در جذب مخاطبین نیز نخواهد گذاشت. به شما پیشنهاد می کنیم مقالات سایت بیزون را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

معرفی 6 برند بزرگ تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق

استفاده از تجهیزات ابزار دقیق در صنایع مختلف بسیار اهمیت دارد و دارای تأثیرات مثبت …