مهاجرت کارآفرینی بریتیش‌کلمبیا

بریتیش‌کلمبیا یکی از رقابتی‌ترین و پویاترین مقاصد تجاری آمریکای شمالی است. اقتصاد قوی بریتیش‌کلمبیا پتانسل تجارت را افزایش داده است. مهاجرت کارآفرینی بریتیش کلمبیا از جمله برنامه های محبوب و مطمئن مهاجرت به کانادا است.

محیط دوستانه‌ی تجاری و کیفیت بالای زندگی از دیگر مزایای تجارت در بریتیش‌کلمبیا هستند. سازمان‌ها از منابع طبیعی، تعهد به نوآوری، محیط جذاب سرمایه‌گذاری و نیروی کار ماهر و تحصیل‌کرده سود می‌برند.

بسیاری از بخش‌های صنعت روبه‌رشد است و در زمینه‌های زیر فرصت‌های زیادی برای تجارت وجود دارد:

  • محصولات کشاورزی
  • فناوری پاک
  • جنگل‌داری
  • آموزش بین‌المللی
  • گاز طبیعی
  • معدن
  • تکنولوژی؛ از‌جمله تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، تکنولوژی وایرلس، فیلم، تلویزیون، رسانه‌های دیجیتال و علوم زندگی.
  • گردشگری
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل

مزایای مهاجرت کارآفرینی بریتیش کلمبیا

دولت بریتیش‌کلمبیا متعهد به ایجاد اقتصادی قوی است. بریتیش‌کلمبیا پیشروی اقتصادی کاناداست و به ثبات مالی و رتبه‌بندی اعتباری AAA شهرت دارد. در سال 2017، رشد شغلی بریتیش‌کلمبیا بیش از دیگر بخش‌های کانادا بود و رشد خرده‌فروشی، مسکن و صادرات فراتر از انتظارات بود.

شاخص‌های عملکرد اقتصادی بریتیش‌کلمبیا (2019)

تولید ناخالص داخلی (درصد تغییرات) 2
نیروی کاری (هزاران) 2679
نرخ بیکاری 5.6
نرخ تورم (درصد تغییرات) 2
مهاجرت خالص 48800
تبدیل ارز (دلار آمریکا/ کانادا) 79.7

 

بریتیش‌کلمبیا مرکز نیروی کاری متنوع، تحصیل‌کرده، ماهر و چندزبانه است. از نظر شاخص‌های قابلیت زندگی قابل ‌مقایسه با دیگر شهرهای آمریکای شمالی است. ونکوور را بهترین شهر قاره‌ی آمریکا در سال 2018 و پنجمین شهر برتر در سطح جهان نام‌گذاری کرده‌اند. ونکوور ازنظر شاخص اقتصادی قابلیت زندگی رتبه‌ی ششم را در بین 140 شهر کسب کرده است. این آمارها وضعیت مناسب ثبات اقتصادی، مراقبت‌های بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت‌ها را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  بلیط هواپیما یا بلیت هواپیما (بیلیت) کدام صحیح است؟!

دلایل بالا باعث شده‌اند که بریتیش‌کلمبیا منطقه ای عالی برای زندگی باشد و استعدادهای برتر را از سراسر جهان جذب کرده‌اند.

بیش از 98درصد برق تولیدشده در بریتیش‌کلمبیا از منابع پاک و تجدیدپذیر حاصل می‌شود. هزینه‌ی برق در بریتیش‌کلمبیا پایین‌تر از دیگر شهرهای آمریکای شمالی است. سرمایه‌گذاری پیوسته در تکنولوژی‌های سنتی و متناوب انرژی و زیرساخت‌ها، قابلیت‌های بریتیش‌کلمبیا را برای رشد تجارت‌ها تضمین می‌کند. در سال 2018، دولت انرژی پاک بریتیش‌کلمبیا را راه‌اندازی کرد، طرحی برای کاهش آلایندگی‌ها، پیشرفت بخش فناوری پاک، و رشد اقتصاد کم‌کربن بریتیش‌کلمبیا. برنامه‌ی انرژی پاک بریتیش‌کلمبیا، دولت بریتیش‌کلمبیا را به مقصد سرمایه‌گذاری جدید و صنعتی تبدیل کرده است تا نیازهای روبه‌رشد محصولات و خدمات کم‌کربن و تکنولوژی‌های کاهش آلایندگی را برآورده کند.

برق صنعتی (دلار کانادا)؛ قیمت میانگین در اول آوریل 2018

شهر شرکت‌های متوسط شرکت‌های بزرگ
ونکوور 8.99 6.48
کلگری 9.39 8.29
تورنتو 12.95 10.65
مونترال 7.99 4.91
بوستون 26.66 23.23
پورتلند 10.53 8.20
سانفرانسیسکو 22.81 14.78
سیاتل 10.53 9.23
نیویورک 22.05 13.83

 

دسترسی به بازارهای جهانی در مهاجرت کارآفرینی بریتیش کلمبیا

موقعیت بریتیش‌کلمبیا در ساحل غربی کانادا این شهر را به راهروی تجاری منطقه‌ی آسیا-پاسیفیک و آمریکای شمالی تبدیل کرده است. شرکت‌های مستقر در بریتیش‌کلمبیا، بدون پرداخت حق گمرک، به بازارهای بزرگ آسیا، آمریکای شمالی و اروپا دسترسی دارند. دلیل آن توافق جامع و پیش‌رونده‌ی شراکت ترانس پاسیفیک، توافق‌نامه‌ی تجارت آزاد آمریکای شمالی و توافق‌نامه‌ی جامع تجاری و اقتصادی کانادا-اروپا است. کانادا مزیت رقابتی دارد؛ زیرا تنها کشوری است که توافق‌نامه‌ی تجارت آزاد با تمامی کشورهای عضو جی7 امضا کرده است. بریتیش‌کلمبیا، با توافق‌نامه‌ی همکاری تجاری نیو وست یک منطقه‌ی اقتصادی واحد حول بریتیش‌کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا ایجاد کرده است؛ برای بیش از یازده‌میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی بیش از هفتصد‌میلیارد دلار. سیستم حمل‌ونقل بریتیش‌کلمبیا سریع و قابل‌اعتماد است. بریتیش‌کلمبیا قصد دارد با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلاری در بهبود سیستم حمل‌ونقل، بین سال‌های 2012 تا 2020 زیرساخت‌ها را بهبود بخشد. همه این اقدمات منجر به افزایش اعتبار پول کانادا می شود و با یک مقایسه کوچک بین واحد پول ایران یعنی ریال و قیمت دلار کانادا در ایران، می توان به ارزش بالای پول کانادا پی برد.

بیشتر بخوانید:  مهندس نیلوفر ساجدی، طراح دکوراسیون داخلی

استراتژی منطقه ای در مهاجرت کارآفرینی بریتیش کلمبیا

هوایی: شش فرودگاه در بریتیش‌کلمبیا به بازارهای بین‌المللی خدمات ارائه می‌دهند: فرودگاه بین‌المللی ویکتوریا، ونکوور، کلونا، ابوتسفورد، کرنبروک و پرنس جورج. فرودگاه بین‌المللی ونکوور در نه سال متوالی بهترین فرودگاه آمریکای شمالی نام گرفته است.

راه‌آهن: بریتیش‌کلمبیا تنها دروازه‌ی ساحل غربی آمریکاست که به سه راه‌آهن بین‌المللی راه دارد و بنادر آتلانتیک، سواحل پاسیفیک و خلیج را به بازارهای اصلی کانادا، ایالات متحده‌ی آمریکا و مکزیک متصل می‌کند.

جاده: شبکه‌ی گسترده‌ی بزرگراهی، انتقال کالاها و خدمات را به آمریکای شمالی ممکن ساخته است.

دریا: بندر ونکوور بزرگ‌ترین بندر کانادا و سومین بندر بزرگ آمریکای شمالی است. این بندر تجارت کانادا را به بیش از 170 اقتصاد جهانی ممکن ساخته است. بنادر ونکوور و پرنس روپرت، که در تمامی سال هوای معتدلی دارند، نزدیک‌ترین بنادر ورودی آسیا به ساحل غربی آمریکای شمالی‌اند که باعث صرفه‌جویی در وقت به‌مدت دو روز، نسبت‌به دیگر بنادر ساحل غربی، شده‌اند.

ارتباطات: بالاترین پهنای باند در کانادا متعلق به بریتیش‌کلمبیاست. زیرساخت‌های پیشرفته‌ی ارتباطاتی خدمات تلفنی، رادیویی، کابلی، وایرلس و دیگر خدمات اطلاعاتی را با هزینه‌ی پایین ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:  خرید لباس نوزادی: اینترنتی یا حضوری

شرکت‌های برتر جهان از تجارت در بریتیش‌کلمبیا سود می‌برند. آن‌ها از هزینه‌های عملیاتی رقابتی، کیفیت بالای زندگی و تنظیم‌گری هوشمند، که منعکس‌کننده‌ی نیازهای تجاری‌اند، سود می‌برند.

  • نرخ مالیات بر درآمد شخصی در بریتیش‌کلمبیا برای افراد مجرد، با درآمد حداکثر 125000 دلار کمتر از دیگر استان‌هاست.
  • اعتبار مالیاتی آموزشی مختص کارفرمایان واجد شرایط است و میزان آن براساس حقوق کارآموز تا سقف 4000 دلار برای هر کارآموز در هر سال و بسته به سطح دستمزد برنامه‌ی کارآموزی پرداخت می‌شود. کارآموزان واجد شرایط نیز اعتبار مالیاتی تا سقف 2500 دلار دریافت می‌کنند که براساس سطح کارآموزی آن‌ها محاسبه می‌شود.
  • نرخ مالیات بر درآمد شرکتی بریتیش‌کلمبیا 12درصد است و در ترکیب با نرخ فدرال، تجارت‌های بریتیش‌کلمبیا 27 درصد مالیات بر درآمد پرداخت می‌کنند.
  • در سایت ca درمورد مشوق‌های مالیاتی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برای تجارت در بریتیش‌کلمبیا، سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری بریتیش‌کلمبیا خدمات و توصیه‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • حمایت استراتژیک

کسب اطلاعات و تماس‌های ضروری برای تصمیم‌گیری درمورد سرمایه‌گذاری استراتژیک در بریتیش‌کلمبیا

شروع سریع‌تر تجارت

  • اطلاعات درمورد محیط تجاری

کسب اطلاعات بیشتر درمورد مالیات، بازار کار، هزینه‌های تجارت، مجوزها و مقررات

  • خدمات تجاری

آشنایی با کارشناسان امور مالیاتی، املاک و مستغلات، و آژانس‌های صدور مجوز

  • سکونت و مراکز گردشگری

تورهای آشنایی با مکان‌های تجاری کل استان؛ از جمله آشنایی با سایت‌های گردشگری و آشنایی با رهبران جامعه

  • برنامه‌های دولتی

آشنایی با برنامه‌های حمایتی دولتی، فدرالی و استانی مختص تجارت‌های شما.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …