فرهنگ و آداب و رسوم مردم دانمارک

فرهنگ و آداب و رسوم مردم دانمارک کمی عجیب تر از فرهنگ مردم دیگر کشورهای اروپایی است، اینجا با 4 سنت فرهنگی عجیب دانمارکی که فقط برای دانمارکی ها معنی دارد، آشنا می شوید.

  1. پریدن به سالِ جدید

اگر قصد دارید شب سال نو را در دانمارک بگذرانید، وقتی می بینید دانمارکی ها درست قبل از نیمه شب روی صندلی ایستاده اند، نباید نگران شوید. این یک سنت قدیمی است که دانمارکی ها به آن “پریدن به سال جدید” می گویند، با این کار بعد از رسیدن ساعت به 12 برای تمامِ روزهای سالِ آینده خوش شانسی را آرزو می کنند.

  1. سوزاندن عروسکِ جادوگر

در 23 ژوئن درست در نیمه تابستان دانمارکی ها با جمع شدن در اطراف یک آتش نسبتا بزرگ، جشنی جالب و باستانی را برگزار می کنند. آهنگ هایی مثل Midsommervisen توسط Holger Drachmann اجرا می شود و یا اینکه گرروه موسیقی زنده در جشن حاضر می شوند. اما جادوگر از کجا وارد این جشن می شود؟ اگر بخواهیم صادقانه درباره این موضوع صحبت کنیم، باید بگوییم که این یک جادوگر واقعی نیست و فقط یک عروسک است! سوزاندن عروسک جادوگر، راهی برای دفع جادوگران در قرون وسطی محسوب می شد، سنت عجیبی که فقط برای دانمارکی ها منطقی است.

بیشتر بخوانید:  با 4 مدل از پرفروش ترین ضد آفتاب های برند درماتیپیک آشنا شوید

  1. دانمارکی ها نباید در 25 سالگی مجرد باشند

در دانمارک همه چیز کمی متفاوت و عجیب به نظر می رسد، اگر یک دانمارکی در 25 سالگی مجرد باشد، دوستانش او را در دارچین غوطه ور می کنند ولی اگر در 30 سالگی همچنان مجرد باقیمانده باشد این ماجرا با جایگزین شدن فلفل به جای دارچین کمی تغییر خواهد کرد!

  1. هفته آخر ژوئن، ماهِ فارغ التحصیلی در دانمارک
بیشتر بخوانید:  بهترین کفی طبی پای صاف کودکان و بررسی ویژگی ها

اگر در هفته آخر ماه ژوئن در دانمارک باشید، به احتمال زیاد با نوجوانان هایی روبرو خواهید شد که کلاه نمادین دانشجویی دانمارک را روی سر دارند. این نوجوانان تازه دبیرستان را فارغ التحصیل شده اند و به نظر می رسد بعد از گذشت یک هفته در دانمارک، هر جا که بروید شاهد کلاه های سفید فارغ التحصیلی باشید.

چیزهای بیشتری درباره فرهنگ مردم دانمارک و همینطور آداب و رسوم عجیب و شاید جالب در این کشور وجود دارد که قطعا چیزی از آن ها نمی دانید. مثلا اینکه برخلاف انگلیس و آمریکا کریسمس در دانمارک در 24 دسامبر برگزار می شود و فقط یک شب ادامه دارد. اردک برشته شده، کلم قرمز و سیب زمینی کاراملی به عنوان شام کریسمسِ دانمارکی ها محسوب می شود که در کنار خانواده از خوردن آن لذت می برند.

بیشتر بخوانید:  اهرم معاملاتی (Leverage) چیست و چه تفاوتی با مارجین دارد؟

توجه داشته باشید ممکن است فرهنک و آداب و رسوم مردم کشورهای مختلف با هم شباهت داشته باشد، برای مثال اگر با گرجستان تور به کشور گرجستان سفر کرده باشید باید دیده باشید که آداب و رسوم و مردم گرجستان نیز مانند مردم دانمارک می باشد.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …