وقت سفارت کانادا چقدر طول میکشد؟

اگر قصد سفر به کشور کانادا را دارید، همچنین در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی مانند افغانستان، ایران، کویت، ترکیه، مصر، چین، کلمبیا، هند، تایلند، سومالی و … زندگی می کنید، باید ویزای کانادا داشته باشید.

انواع ویزای کانادا
با توجه به مطالب عنوان شده در https://www.canapply.ir/canada-edu-visa : به طور کلی ما شش نوع ویزا داریم: ویزای خصوصی، زیارت، کسب و کار، پزشکی، توریستی و ورزشی هنری. ویزای توریستی دو نوع است که  هر دو آنها معتبرند، اما بعد از اتمام تاریخ انقضای آنها نمی شود دوباره از آنها استفاده کرد. ویزای توریستی کانادا یک بار ورود و ویزای توریستی کانادا چند بار ورود، نام این دو نوع ویزا هستند.

اما حالا شاید برای شما سوال پیش بیاید که وقت سفارت کانادا چیست؟ و چرا باید آن را بگیرید؟ در واقع باید گفت این تعیین وقت مانند تعیین وقت از دکتر، وکیل یا … است. به این دلیل ارائه می شود که شما وقت خود را در سفارت خانه به انتظار هدر ندهید. با این کار شما می توانید با هماهنگی قبلی و در تاریخ مشخص، به سفارت رجوع کنید. اگر وقت قبلی نداشته باشید، شما حق ورود به سفارت خانه را نخواهید داشت. پس سر تاریخ و ساعت مقرر به سفارت خانه رجوع کرده و کارهای  لازم برای بررسی درخواست خود را انجام دهید. لطفا راس ساعت مشخص شده به سفارت خانه رجوع کرده و از تاخیر در مراجعه اکیدا بپرهیزید. مطمئن باشید که با این کار از ازدحام و شلوغی در سفارتخانه جلوگیری، و باعث تسریع کار خود و دیگران خواهید شد.

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

برای گرفتن وقت سفارت کانادا، مراحلی وجود دارد که باید پشت سر بگذارید. مانند، آماده سازی مدارک، ترجمه مدارک برای سفارت، انتخاب محل انگشت نگاری و در نهایت اخذ وقت سفارت کانادا.

تعیین وقت به دو شکل حضوری و آنلاین امکان پذیر است. در شیوه حضوری باید فیش بانکی هزینه هایی که پرداخت کرده اید، مدارک و فرم های مورد نیاز را به سفارت خانه برده و وقت دریافت کنید.
اما در شیوه آنلاین که بسیار راحت تر از دیگر روش ها است، در سایت ثبت نام کرده و سپس اسکن مدارک خود را در سایت بارگذاری می کنید. در این صورت وقت به شما داده خواهد شد.
از مزایای روش آنلاین این است که شما می توانید در صورت کمبود یا نبود مدارک، آن را اصلاح کنید. همین طور طبق شواهد موجود، دولت کانادا به درخواست های آنلاین سریع تر جواب می دهد. در نتیجه تعیین وقت به صورت آنلاین روشی بهتر برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  شواف زوج پاکستانی در جشن عروسی با یک توله شیر!

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا

همان طور که قبلا هم گفتیم برای تعیین وقت سفارت و اخذ ویزا مدارکی لازم است. این مدارک باید بدون نقص و کامل باشد، تا سفارت خانه آنها را بپذیرد. چیدمان مدارک و ترجمه آنها در اخذ ویزا بسیار مهم است. فراموش نکنید، فرم سفارت مهم ترین مدرکی است که باید تکمیل شود.

کلیه اطلاعات فرد متقاضی و همچنین امضای او باید در این فرم جا بگیرد. دیگر مدارکی را هم که ارائه می دهید باید برای ثابت کردن اظهارات  شما در این برگه باشد. اولین مدارکی که باید تحویل دهید شامل مدارک شناسایی است. گواهی تولد، ازدواج، فوت و نسل یک فرد است، که شناسنامه می باشد.
ارائه گذرنامه های قبلی که اثبات کند که شما توریست هستید واجب است. همچنین گذرنامه ای که حداقل هفت ماه اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد تا جا برای مهر های سفارت داشته باشد. هم واجب است. دو قطعه عکس هم لازم است. مدارک شغلی دومین مدارکی است که باید ارائه دهید. این مدارک بسته به نوع شغل شما متفاوت است.

اگر نیاز به ویزای تجاری یا کاری دارید، احتیاج به مدارک دیگری هم دارید. مانند سابقه بیمه تامین اجتماعی، برگه مرخصی، گواهی اشتغال به کار و … اما برای ویزای توریستی احتیاجی به این دسته از مدارک نیست. مدارک مربوط به مدارک مالی، سومین دسته از مدارک مورد نیاز شماست. شامل سند ملکی، گردش حساب، تمکن مالی و … می شود. مدارک مورد نیاز شما برای سفر مانند دعوت نامه، رزرو بلیط هواپیما، واچر هتل، بیمه نامه مسافرتی، همین‌طور اطلاعاتی مانند این که شما کجا اقامت خواهید کرد و یا مدت زمان سفر شما چه قدر است جزو این دسته از مدارک است.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) در این هتل با خرس‌های قطبی زندگی کنید!

مراحل گرفتن وقت سفارت کانادا

آماده سازی مدارک

اولین کار، آماده سازی مدارک است. مدارک خود را با توجه به خواسته ها و استاندارد های سفارت، تکمیل و مرتب کنید. پس از اینکه از آماده سازی و تکمیل مدارک خود مطمئن شدید، می توانید با خیال راحت مدارک آماده خود را به دست دارالترجمه بسپارید.

ترجمه مدارک برای سفارت

دارالترجمه ای با سابقه و دارای نام و اعتبار،  که دارای مهر است، را انتخاب کرده و مدارک خود را ارسال کنید. اگر قصد شما از سفر، گشت و گذار و داشتن ویزای توریستی است و قصد مهاجرت ندارید؛ نیازی به مهر دادگستری نیست. اما حتما مدارک شما باید مهر دارالترجمه رسمی را داشته باشد. داشتن مدارک آماده و ترجمه شده به زبان انگلیسی یا فرانسوی که مهر دارالترجمه رسمی هم داشته باشد؛ به این معناست که شما ومدارکتان برای رفتن به سفارت آماده اید.

انتخاب محل انگشت نگاری

متاسفانه کانادا در ایران سفارتی ندارد. پس برای اینکه درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه دهید، باید از کشورهای همسایه کمک بگیرید. سعی کنید شهری را انتخاب کنید که از سایر شهرها سریع تر به درخواست شما پاسخ می دهند. تا بتوانید زود تر ویزای خود را بگیرید.

اخذ وقت سفارت کانادا

مدارک خود را در سایت مورد نظر بارگذاری کنید.  فراموش نکنید که برای رسیدن به این مرحله، طی کردن درست و بدون مشکل مراحل قبلی حیاتی است.

گرفتن وقت سفارت کانادا چقدر طول میکشد؟

همه متقاضیان اخذ ویزا در ایران  باید به یکی از کشور های همسایه مراجعه کنند. مانند آنکارا، ایروان، استانبول و … زیرا  کانادا سفارتی  در ایران ندارد. پس زمانی که گرفتن وقت سفارت کانادا طول می کشد بستگی به شهر مورد نظر شما برای انگشت نگاری دارد. در نتیجه زمان دقیقی را برای گرفتن وقت نمی توان تعیین کرد. اما به طور میانگین یک تا سه ماه طول می کشد.

گرفتن وقت سفارت فوری کانادا ممکن است؟

اگر زمان برای شما مهم است و قصد دارید در کمترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت کنید، انتخاب شهر برای تعیین وقت بسیار مهم است. باید به دقت شهرها را از طریق مشورت با افراد دارای تجربه و حاذق جست و جو کرده و گزینه مناسبی را برای خود انتخاب کنید. به عنوان مثال شهر های خلوت تر گزینه های بهتری برای مراجعه هستند و ممکن است سریع تر پاسخگوی شما باشند.

بیشتر بخوانید:  حذف دائمی اکانت اینستاگرام ورژن جدید

آیا جایگزینی برای انگشت نگاری در سفارت کانادا وجود دارد؟

بعد از اخذ وقت سفارت کانادا به مدت یک ماه وقت دارید که برای انگشت نگاری به یکی ازسفارت ها در دیگر کشورها اقدام کنید.

البته افراد بالای ۸۰  و زیر۱۴ سال، مسافرانی که ویزای مهاجرتی دارند، یا کسانی که اقامت کشور کانادا را داشته باشند نیازی به انگشت نگاری ندارند.

کارگذاری به نام وک، جایگزین کلیه امور از جمله انگشت نگاری سفارت کانادا است. در شهر های مختلف این شعبات وجود دارند و به افراد متقاضی کمک می کنند تا به راحتی ویزای خود را دریافت کنند. درنتیجه درخواست خود برای گرفتن ویزای کانادا را می توانید به این مراکز ارائه کنید. این مراکز پس از دریافت مدارک متقاضیان، آنها را برای دریافت ویزا به سفارت می فرستند. متاسفانه اگر مدارک شما رد شوند، توان دریافت ویزای کانادا را نخواهید داشت. اما بدانید که بهترین و راحت ترین مرجع برای اخذ ویزا همین شعبات کارگذاری وک است.

کلام آخر

اگر همه مراحل موجود در مقاله را انجام داده و جواب مثبت را هم از سفارت کانادا گرفته اید، باید با خیال راحت وارد مرحله آخر اخذ ویزا شوید‌. یعنی ارسال پاسپورت متقاضی به VAC و چسباندن برچسب ویزا روی آن، به این مرحله پیکاپ ویزا کانادا می گویند.

اگر در طی مراحل با مشکلی مواجه شدید، یا سفارت مدارک شما را نپذیرفت، نگران نباشید. شما می توانید به راحتی با مراجعه به وکلای حاذق و یا از طریق فرستادن نامه به سفارت کانادا به طور دقیق و درست، دلیل مردود شدن خود را متوجه شده و برای حل مشکل خود اقدام کنید.

باید به این نکته اشاره کنیم در اخذ ویزای تحصیلی کانادا شرایط سنی تحصیل در کانادا مورد مهمی است که باید به آن توجه شود در غیر اینصورت امکان ریجکت ویزا وجود دارد. برای سایر انواع ویزا نیز شرایطی وجود دارد که باید داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …