پیکرتراشی شکم و پهلو

پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی به انواع روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی گفته می‌شود که با استفاده از آن نواحی مختلف بدن لاغر می‌شود و به شکل دلخواه بیمار درمی‌آید. پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن به بیمار کمک می‌کند تا از شر چربی‌های اضافی خلاص شود و به اندام متناسب برسد. در این روش برش‌های کوچکی در بدن ایجاد می‌شود تا چربی‌های اضافی از طریق آنها به بیرون خارج شود. پیکرتراشی تکنیک‌ها و دستگاه‌های مختلفی دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این عمل چربی‌ها به وسیله‌ی دستگاه‌هایی مثل لیپوساکشن، لیپولیز، لیپوماتیک، بادی جت از بدن خارج می‌شود و سلولیت‌ها نیز از بدن حذف می‌شود. برخی از روش‌های پیکرتراشی سرپایی است و نیازی به بیهوشی و بستری شدن ندارد و برخی از آنها با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. از پیکرتراشی برای از بین بردن چربی‌های نواحی صورت و چانه، بازوها، زیر بغل، ناحیه‌ی پشت سوتین، ران‌ها، شکم و پهلو و باسن استفاده می‌شود. برای اینکه به بافت‌ها و اندام‌های بدن آسیبی نرسد و عوارضی رخ ندهد باید پزشک باسابقه و متخصص را برای انجام این کار انتخاب کنید. فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه‌ی حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی‌های فوق را دارید، کار را به کاردان بسپارید. دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی یکی از بهترین‌ها در ایران می‌باشند.

پیکرتراشی شکم و پهلو چیست؟

امروزه بسیاری از افرادی را می‌بینیم که از معضل چاقی رنج می‌برند و از ورزش کردن و رژیم‌های غذایی بی‌نتیجه خسته شده‌اند. افرادی که به دلیل افزایش سن، بارداری و کاهش و افزایش وزن زیاد دچار افتادگی ناحیه‌ی شکم شده‌اند و از ظاهر اندام خود ناراضی هستند. پیکرتراشی شکم و پهلو مناسب این دسته از بیماران است. به غیر از خاصیت درمانی، پیکرتراشی شکم و پهلو جنبه‌ی زیبایی هم دارد و در افزایش اعتماد به نفس بیماران بسیار مؤثر است. عمل پیکرتراشی شکم و پهلو یکی از عمل‌های پرطرفدار زیبایی است که طی آن چربی‌های اضافی ناحیه‌ی شکم و اطراف پهلوها تخلیه می‌شود و بیمار در مدت کوتاهی به تناسب اندام دلخواه خود می‌رسد. فراموش نکنید که پیکرتراشی شکم و پهلو روش مناسبی برای درمان چاقی‌های مفرط نیست و کاندیدای مناسب این عمل کسانی هستند که وزنی مناسب دارند و یا قبل از پیکر‌تراشی بخشی از چربی‌های موضعی را با روش‌های طبیعی از بین برده‌اند.

بیشتر بخوانید:  دختری که کامل یخ زده بود به طرز شگفت انگیزی زنده شد!

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند تجمع چربی در ناحیه‌ی پشت کمر و پهلوهاست. پیکرتراشی پشت کمر نیز یکی از روش‌های ایمن و کم‌خطر برای خلاص شدن از شر چربی‌های اضافی کمر است. برای آشنایی بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

انواع روش‌‌های پیکرتراشی شکم و پهلو چیست؟

برای حذف چربی‌های ناحیه‌ی شکم و پهلو روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار و صلاحدید پزشک یکی از آنها انتخاب می‌شود. به طور کلی روش‌هایی که متخصصان جراحی لاغری برای عمل پیکرتراشی شکم و پهلوها استفاده می‌کنند عبارتند از:

لیپوساکشن

بسیاری از افراد جراحی لاغری شکم را با نام لیپوساکشن می‌شناسند. لیپوساکشن یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین روش‌ها برای لاغری است. در تکنیک لیپوساکشن ابتدا برش و سوراخ‌های ریزی در نواحی هدف ایجاد می‌شود و سپس چربی‌ها به وسیله‌ی دستگاه لیپوساکشن که حالت مکش دارد از بدن خارج می‌شود. چربی‌های خارج شده قابل استفاده نیست؛ زیرا با حرارت سوزانده شده و سپس از بدن خارج شده است. در مواردی که چربی‌های شکم حذف می‌شود نیاز است تا در قسمت پهلوها نیز تغییراتی ایجاد شود تا بیمار به تناسب اندام برسد. چربی‌های اضافی در ناحیه‌ی پهلوها نیز توسط دستگاه لیپوساکشن تخلیه می‌شود. در بیمارانی که عضلات زیرین شکمی قوی و پوستی سفت دارند استفاده از روش لیپوساکشن بهترین انتخاب است. معمولاً پس از عمل اسکارهای واضح و ماندگار شکل نمی‌گیرد زیرا برای عمل تنها سوراخ‌های ریزی ایجاد می‌شود. مدت زمان نقاهت برای این روش چیزی حدود 6 هفته است.

لیپوماتیک

لیپوماتیک نیز یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که برای پیکرتراشی شکم و پهلو از آن استفاده می‌شود. برای انجام این کار باید پوست شکم بیمار خاصیت کشسانی بالایی داشته باشد. برای پیکرتراشی با لیپوماتیک ابتدا در ناحیه‌ی مدنظر سوراخ‌هایی ایجاد می‌شود و سپس به وسیله‌ی یک میله‌ی فلزی چربی‌های اضافی را تکه‌تکه و از بدن خارج می‌کنند. نتیجه‌ی این جراحی به مهارت و تجربه‌ی پزشک بستگی دارد و برای انجام این کار باید پزشک متخصص را انتخاب کنید تا احتمال بروز عوارض به کمترین میزان برسد.

بیشتر بخوانید:  بهترین اموزش فارکس

ابدومینوپلاستی یا تامی‌تاک

ابدومینوپلاستی یکی از روش‌های لاغری تهاجمی است و به همین علت معمولاً آخرین انتخاب بیماران است. این تکنیک برای بیمارانی مناسب است که پوست ناحیه‌ی شکم و پهلوهایشان خاصیت کشسانی ندارد و به اصطلاح شل شده است. بیمارانی که ماهیچه‌های زیرین شکم‌شان شل شده و در اثر بارداری، اضافه وزن یا کاهش وزن زیاد حالت افتاده دارد، زیرا در این روش مقداری از پوست و بافت اضافی برداشته می‌شود. پزشک با ایجاد کردن یک برش افقی در زیر شکم و بالای ناحیه‌ی شرمگاهی، پوست اضافی را می‌برد و پوست کشیده می‌شود تا صاف شود. درنتیجه اندام بیمار ظاهر بهتری پیدا می کند و شلی و افتادگی شکم رفع می‌شود. در بسیاری از موارد جراحی لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی به صورت همزمان انجام می‌شود. به عبارت دیگر در طی جراحی ابدومینوپلاستی چربی‌های ناحیه‌ی شکم با لیپوساکشن تخلیه می‌شود. برشی که در بدن ایجاد می‌شود کوچک است و به آسانی در زیر شرت و مایو پنهان می‌شود.

بادی جت

بادی جت نیز یکی دیگر از روش‌های لاغری در ناحیه‌ی شکم و پهلو است که به برخی از بیماران توصیه می‌شود. در این روش از دستگاهی به نام بادی جت استفاده می‌شود و چربی‌های اضافی به وسیله‌ی فشار آب تخلیه می‌شود. دستگاه بادی جت میله‌ای فلزی دارد که آب با فشار بسیار زیاد از نوک آن به خارج پرتاب می‌شود و چربی‌ها را تکه‌تکه می‌کند تا به راحتی از بدن خارج شود. استفاده از روش بادی جت نیازی به بیهوشی ندارد و یک پروسه‌ی کم‌تهاجمی سرپایی است. چربی‌هایی که با این روش از بدن خارج می‌شود نیز برای فرم‌دهی دیگر قسمت‌های بدن قابل استفاده است.

اولترازد

در این شیوه‌ی پیکرتراشی از تکنولوژی امواج اولتراسوند استفاده می‌شود. با استفاده از این امواج دیواره‌ی سلولی چربی‌های موضعی از بین می‌رود و سلول‌ها کاملاً از بین می‌روند. جالب است بدانید که از سنین 8 سالگی به بعد رشد سلول‌های چربی در بدن متوقف می‌شود و با بالا رفتن سن، تنها حجم سلول‌ها افزایش پیدا می‌کند. به همین علت با این تکنیک می‌توان سلول‌های قدیمی چربی را در ناحیه‌ی مدنظر از بین برد و احتمال بازگشت چاقی را به حداقل رساند. در روش اولترازد نیازی به ساکشن نیست مگر در مواردی که پزشک تشخیص بدهد.

لیپوست

تکنیک لیپوست نسل جدیدی از همان روش لیپوماتیک است که قبل‌تر توضیح دادیم. با استفاده از این روش سلول‌های چربی از بافت جدا می‌شوند و احتمال اینکه در زیر پوست گلوله‌گلوله شوند به صفر می‌رسد. درنتیجه پس از این عمل ناهمواری زیر پوست ایجاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:  چه کت و شلواری برای مجالس انتخاب کنیم | راهنمای انتخاب کت و شلوار

لیپولیزر

در روش لیپولیزر با استفاده از لیزر و به وسیله‌ی ایجاد گرما، چربی‌ها را از هم جدا می‌کند و سپس آنها را از بدن بیمار خارج می‌کند. با استفاده از این روش پوست شل نمی‌شود و حالت افتاده پیدا نمی‌کند. این روش یکی از امن‌ترین و جدیدترین شیوه‌های لاغری شکم و پهلو شناخته می‌شود. پس از لیپولیزر پوست شکم و پهلوها صاف می‌شود و جوان تر و سفت‌تر از قبل خواهد بود.

مزایای پیکرتراشی شکم و پهلو چیست؟

پیکرتراشی یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای رسیدن به اندام دلخواه است. این روش نسبت به دیگر روش‌های جراحی لاغری مزایایی دارد که عبارتند از:

  • کم‌خطر است و عوارض کمتری نسبت به دیگر جراحی‌های لاغری دارد.
  • بیمار به سرعت و در مدت زمان کوتاه به اندام ایده‌آل خود دست پیدا می‌کند.
  • روند بهبودی و مدت نقاهت آن کوتاه است.
  • باعث جوانسازی و صاف شدن پوست می‌شود.
  • سبب زیباتر شدن ظاهر و افزایش اعتماد به نفس می‌شود.
  • سایز بیمار بعد از عمل به طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.
  • زخم‌های آن محدود است و احتمال عفونت آنها بسیار کم است.
  • با بی‌حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می‌شود.
  • چربی‌های تخلیه شده برای فرم‌دهی نواحی دیگر بدن قابل استفاده است.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات مفیدی درباره‌ی پیکرتراشی و به‌ویژه پیکرتراشی شکم و پهلو ارائه کردیم تا با خیال راحت تصمیمتان را بگیرید. اگر از سلامت جسمی برخوردارید، از چربی‌های بدنتان خسته شده‌اید و به دنبال اندام آیده‌ال خود هستید پیکرتراشی روش مناسبی برای شماست. پیش از هر چیز باید ابتدا تحت معاینه‌ی پزشک قرار بگیرید و سپس با بررسی شرایط و هزینه‌ها یکی از روش‌های پیکرتراشی شکم و پهلو را انتخاب کنید. دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی در بیمارستان‌های مختلفی از جمله بیمارستان ۱۵خرداد (بیمارستان مادر جراحی پلاستیک ایران) و بیمارستان سینا مشغول به فعالیت است. بنابراین عمل خود را با خیالی آسوده در بیمارستان مدنظر خود به ما بسپارید. ما تا گرفتن نتیجه در کنار شما خواهیم بود.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …