مراقبت از پوست، از مهم ترین ترندهای آرایشی امسال

دنبال کردن انواع ترند مراقبت از پوست کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد، چون بر عقیده متخصصان، باید روی یک روتین همیشگی با محصولات پوستی که روی پوست‌ به خوبی پاسخ می‌دهد، پایدار ماند. گذشته از این، استفاده از محصولات بهداشتی جدید برای داشتن پوستی شبنمی، همیشه سلامت پوست را تضمین نمی‌کند و به یاد داشته باشید که پوست سالم همیشه مد است. با این‌حال همچون صنعت مد، هر ساله ترندهایی وارد دنیای زیبایی می‌شود و خوشبختانه در سال جدید “ترند مراقبت از پوست” طلایه‌دار این ترندها است.

از متخصصین پوست تا بنیان‌گذاران برندها، همگی در یک موضوع با یک‌دیگر اتفاق نظر دارند و آن هم این است که سال گذشته، سال بسیار سختی برای پوست همه‌ی ما بود، بنابراین اکنون، سال مبارزه با اثرات استرس‌هاست و ترند زیبایی امسال مراقبت از پوست است. در کنار فرمولاسیون شخصی و مشاوره‌ گرفتن از متخصصان با لمس یک دکمه، تمرکز دوباره‌ای برای مراقبت از خود و بازگشت به روتین‌های اولیه‌ خود خواهیم داشت.

برای اطلاع بیشتر از نظرات متخصصین درباره اینکه چگونه از پوست خود مراقبت کنیم و آگاهی یافتن نسبت به محصولات بهداشتی ترند امسال، در این مقاله با ما همراه شوید.

دلایل اهمیت مراقبت از پوست در ترند آرایشی امسال

اکثر افراد در پاسخ به این که چه نوع پوستی دارند، می‌گویند: حساس، چرب، نرمال و خشک. بیشتر ما هم با اکتفا به همین اطلاعات کم، محصولات مراقبت روزانه پوست خود را تهیه می‌کنیم. هرچند که آگاهی خریداران در مورد این‌که فقط استفاده از محصولات پوستی برای گرفتن نتیجه مطلوب کافی نیست، به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. پوست صورت ما بسیار پیچیده است.

همان‌طور که همه‌ی ما با هم متفاوت هستیم، پوست‌مان نیز با یکدیگر متفاوت است پس یک محصول مناسب همه ما نیست. ۲۰۲۱ سالی سرشار از محصولات مراقبت پوستی که متناسب با نوع پوست، سن، مشکلات پوستی و سبک زندگی‌تان طراحی شده‌اند، خواهد بود. بدین ترتیب خریداران نتیجه‌ای که واقعاً به دنبالش هستند را به دست خواهند آورد.

بمنظور گرفتن نتیجه‌ی بهتر، مراقبت پوست باید به صوت تخصصی انجام شود. نیازهای پوستی در حال تغییر و فردی هر شخص، باید برای آنالیز دیجیتال پوست در نظر گرفته شود؛ این به معنای پرسشنامه آنلاین، آنالیز عکس مشکل پوستی و حتی مشاوره با متخصصین پوست است. به علت شرایط خاصی که بیماری برای  همه ما ایجاد کرده است خرید حضوری در این ایام کرونایی، امن نیست. برندها باید توانایی شخصی‌سازی محصولات خود را ارتقاء دهند و بهترین محصولی که مناسب‌تان باشد را به شما پیشنهاد دهند.

راه‌های مقابله با تأثیر استرس روی سلامت پوست

نوعی نگرانی پوستی وجود دارد که پزشکان بارها و بارها آن را در انواع بیماران پوستی مشاهده کرده‌اند و آن هم چیزی نیست جز استرس. با تمامی اتفاقاتی که در دنیای مدرن امروزی در حال رخ دادن است، بسیاری از ما دچار استرس، افسردگی و اضطراب هستیم که تمامی این موارد می‌توانند آسیب‌های جدی به پوست وارد کنند. به گفته متخصصین پوست واکنش داخلی بدن به استرس، هورمون کورتیزول را تحریک کرده که این خود سبب افزایش تولید چربی پوست و التهابات پوستی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان را بشناسید

بعد از اتمام همه‌گیری، تاثیرات استرس بر پوست موضوع بسیار بزرگی خواهد بود که همه بر آن تمرکز خواهند کرد. طبق گفته متخصصین پوست استرس و اضطرابی که همه ما در این دوران تجربه می‌کنیم روی پوست‌مان تاثیر گذاشته و سبب قرمزی و بیرون ریزی آن می‌شود (حتی کسانی که پوستی بی‌نقص دارند). «استرس قرنطینه» سبب افزایش مشکلات پوستی همچون آکنه‌های بزرگسالی، رزاسه، اگزما و پسوریازیس شده است.

چگونه با اثرات استرس بر پوست مبارزه کنیم؟ خوشبختانه درمان برای این مشکل وجود دارد؛ هرچند ممکن است زمان‌بر باشد. محصولات دارویی و طبیعی زیادی را برای درمان این مشکلات پوستی می‌توان پیدا کرد.

عواقب استفاده بلند مدت از انواع ماسک‌ های طبی

این‌طور که به نظر می‌آید ماسک‌های پزشکی، امسال نیز با ما خواهند بود و ما هم باید عوارض ناخواسته‌ی آن را مانند جوش و التهابات پوستی را قبول کنیم.

برای مقابله با آکنه‌های ناشی از ماسک‌های پزشکی، بهتر است از یک ماسک دو لایه استفاده کنیم. ماسک‌های ابریشمی بهترین نوع ماسک‌های پزشکی هستند چون باعث التهاب صورت نمی‌شوند و شستشوی آن‌ها آسان است.

اگر شما هم دچار عوارض استفاده مکرر از ماسک‌های صورت پزشکی شده‌اید، نگران نباشید. محصولات مراقبت پوستی بسیاری در سراسر بازار وجود دارد که تمامی مشکلات شما را به سرعت رفع خواهند کرد. از ماسک‌های مرطوب‌کننده تا درمان نقاط روی پوست. محصولات ترند زیادی وجود دارد که حساسیت‌های ناشی از زدن ماسک روی صورت شما را درمان و کنترل کنند.

مراقبت از پوست چشم در ترند های آرایشی امسال

مراقبت از چشم‌ها یکی از بزرگترین ترندهای سال ۲۰۲۱ خواهد بود. با استفاده روزانه از ماسک‌های پزشکی، چشم‌های ما بیشتر در معرض توجه هستند. پوست حساس دور چشم‌هایمان نیازمند محصولات مخصوص به خود هستند تا از آن‌ها به خوبی مراقبت کنند. با اینترنتی شدن همه‌ی کارها در این دوره زمانه و زل زدن به صفحه‌ی گوشی و مانیتور در طی ساعات طولانی، بیشتر ما متوجه تیرگی‌ها، پف و چین‌و‌چروک‌های دور چشم خود شده‌ایم.

خود را برای جستجوی یک کرم دور چشم که سرشار از مواد سازنده روشن‌کننده مانند ویتامین سی و کلاژن جمع‌کننده پوست است، آماده کنید. این کرم‌های تیرگی‌های دور چشم‌تان را رفع کرده و چروک‌هایتان را کم‌تر می‌کند. برای مقابله با پف چشم، ماسک‎های خنک‌کننده گزینه مناسبی هستند.

مراقبت از پوست و تأثیرگذاری باکتری های سالم برآن

تمرکز اصلی برندهای محصولات مراقبت پوست، بر مواد فعال طبیعی و مصنوعی بوده است. اما طبق گفته‌ی متخصصین استفاده از مواد سازنده‌ای که به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارند، بسیار مهم است. مراقبت از پوست بدن به شکل درونی و بیرونی با استفاده از باکتری‌های مفید پوست، یکی از ترندهای مراقبت پوست امسال است.

امروزه محصولات مراقبت از پوست جدیدی به بازار آمده‌اند که برخلاف محصولات قبلی که با زینک و ویتامین سی سیستم ایمنی ما را قوی‌تر می‌کردند، با استفاده از یک ماده شیمیایی که به صورت طیبعی در بدن پیدا می‌شود، مستقیماً روی سیستم ایمنی اثر می‌گذارند. مانند لکتوفرین و گلوتامین؛ که این روش بسیار موثرتر است.

بیشتر بخوانید:  از چه روغن هیدرولیکی در کوماتسو استفاده می‌شود؟

پیدا کردن یک محصول پوستی که آنتی‌باکتریال و در عین حال پروباکتریال باشد، بسیار مهم و کلیدی است. از آن‌جایی که پوست ما اولین لایه محافظتی بدن ما است، ایجاد یک محیط مناسب برای رشد باکتری‌های سالم، بسیار مهم است.

فرآیند مراقبت از پوست با محصولات تأثیرگذار ساده می شود

صنعت زیبایی سرشار از محصولات سلامت و بهداشتی متنوع است که پیدا کردن محصول همیشگی مراقبت از پوست مختص به خودمان می‌تواند کار بسیار دشوار و طاقت‌فرسایی باشد. اما یکی از بزرگترین ترندهای مراقبت پوست امسال ساده کردن روتین مراقبت پوست و جایگزین کردن محصولات کم‌تر ولی با اثرگذاری بیشتر یا به عبارت دیگر «پایدار کردن روتین» است. همه‌ی ما در دوران قرنطینه وقت و مکان کافی برای تجدید نظر درباره محصولات پوستی خود داریم. بهترین ترند مراقبت از پوست امسال، به کارگیری هوشمندانه از محصولات کم‌تر بمنظور گرفتن نتیجه بهتر، است. راههای ساده برای مراقبت از پوست زیادی وجود دارد که متناسب با پوست‌تان باشد.

سوالاتی که این روزها برای همه ما پیش می‌آید این است که: خب من ۲۵ محصول مختلف مراقبت از پوست دارم ولی همه‌ی آن‌ها یک کار را انجام‌ می‌دهند ولی در بسته‌بندی‌های متفاوت. این محصولات چطور به پوست من کمک خواهند کرد؟ برای مراقبت از پوست چه کنیم؟ خب پیشنهاد ما به خریداران آگاه این است که محصولات کم‌تر ولی بهتری را خریداری کنند. محصولاتی را خریدار کنند که بیش‌ترین اثرگذاری را بر پوست‌شان دارد.

در محصولات مراقبت پوست به دنبال دو چیز باشید:

ا. محصولاتی که مواد سازنده معمولی دارند ولی مناسب سلامت کلی پوست هستند.

۲. محصولاتی که مواد سازنده قوی دارند و بمنظور برطرف کردن نقص خاصی در پوست به کار گرفته می‌شوند.

مراقبت از پوست در برابر مواد ضد عفونی کننده

شستشوی مرتب دست‌ها شاید کار درستی به نظر بیاید ولی بعد از گذشت کم‌تر از یک ماه پوست شما سلامت خود را از دست خواهد داد. شستشو و ضدعفونی کردن دست‌ها در دوران همه‌گیری یک کار مهم و کلیدی است ولی متاسفانه باعث نابودی پوست‌تان هم می‌شود.

شستشو و ضدعفونی کردن دست‌ها از مهم‌ترین اعمال این دوران است، برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آن از لوسیون، بالم و ماسک‌های نرم‌کننده دست استفاده کنید.

تاثیر بالای سلامت پوست بر زیبایی آن

این موضوع که بسیاری از افراد سال جدید را به علت شرایط پیش آمده با پریشانی و اضطراب آغاز کرده‌اند قابل انکار نیست. به همین علت فروش محصولات بهداشتی و سلامت در سال جدید افزایش پیدا کرده است. همان‌طور که خریداران به دنبال خرید شمع، روغن‌های گیاهی سالم و دیگر محصولات بهداشتی هستند، فروش محصولات بهداشتی در شاخه شستشوی بدن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

«تندرستی» تحت عنوان شاخه‌ای از زیبایی در حال رشد است و به مکمل جدا نشدنی سلامت فیزیکی و ذهنی تبدیل شده است. رژیم‌ها معانی نمادینی دارند؛ به عنوان مثال پاک‌سازی پوست نه‌تنها پوست‌مان را از آلودگی‌ها پاک می‌کند بلکه سطح انرژی‌مان را نیز بالاتر برده و به ما زمان ریلکس کردن و به دست آوردن دوباره‌ی انرژی را می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:  بهترین کفی طبی پای صاف کودکان و بررسی ویژگی ها

ماساژ صورت، کرم‌های لیفت صورت و کاهش دادن سرعت روتین مراقبت از پوست صورت نه‌تنها موجب جوان‌سازی پوست می‌شود بلکه به شما امکان این را می‎دهد که برای خود زمان بگذارید و این بهترین ترند مراقبت از پوست امسال است.

مراقبت از پوست با استراحت دادن به آن

اسیدهای محافظ پوست که سبب بهبود درخشش پوست می‌شود را فراموش کنید. سال جدید سال تجدید قوا و استراحت پوست است. طی سال‌های گذشته تمرکز اصلی محصولات مراقبت از پوست (با مواد سازنده‌ای مانند رتیول و اسیدها) بیشتر بر تقویت بافت سلولی و جوان‌سازی بوده است اما امسال سال استراحت و تجدید قوای پوست است. تقویت کم‌تر و مراقبت بیشتر شعار امسال است.

به دنبال فرمولاسیون ساده با مواد سازنده معتدل در محصولات مراقبت پوست خود باشید تا کم‌تر دچار حساسیت شوید. محصولات مراقبت پوست ترند امسال بیشتر بر ترمیم مشکلات پوستی تمرکز کرده و به آن اجازه استراحت می‌دهند.

مشاوره آنلاین متخصص پوست در منزل

چندی قبل اینترنت فقط قلمرو سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای زیبایی بود تا به همه مشاوره‌ زیبایی بدهند، اما امروزه پزشکان پوست نیز خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه می‌دهند؛ خدماتی همچون مشاوره مراقبت پوست و راهنمای استفاده از محصولات پوستی. برخی از کمپانی‌ها تیمی قوی از پزشکان، داروسازها و متخصصین پوست را دارند که فقط با کلیک بر روی یک دکمه می‌توانید مشاوره مخصوص به مشکل پوستی خود را دریافت کنید. برخی دیگر از کارخانه‌ها هم در هفته یک بار، جلسه‌ای برگزار می‌کنند تا مشتریان به شکل مستقیم با متخصصین پوست در ارتباط باشند و مشکلات خود را مطرح کنند.

پماد دور چشم برای مراقبت از پوست

در کنار همه این موارد برخی دیگر از کمپانی‌ها ابزارهای مراقبت پوست خانگی مانند لیزر موهای زائد خانگی و دستگاهای ال.ای.دی مراقبت و درمان مشکلات پوستی مانند جوانسازی و مقابله با آکنه را تولید کرده‌اند. پس ما انتظار فروش ابزارهای فنی مراقبت از پوست را در کنار محصولات کلینیکی، در سال‌ جدید خواهیم داشت.

اخیراً جستجوی یک ماده سازنده که از لحاظ پزشکی تائید شده است در بین خریداران محصولات مراقبت پوستی افزایش پیدا کرده است. مواد سازنده‌ایی چون ویتامین A، ویتامین C، هیالورونیک اسید و نیاسین آمید. این موضوع نشان دهنده‌ی این است که آگاهی خریداران درباره‌ی محصولات بیشتر شده است.

جمع بندی مهم ترین ترندهای نمایشی امسال

همان‌طور که در مقاله هم به آن اشاره کردیم مضمون اصلی انواع ترند مراقبت از پوست امسال، استراحت و حفظ تندرستی آن می‌باشد. بر خلاف سال‌های گذشته که تمرکز اصلی اکثریت ما بر زیبایی و درخشش پوست‌مان بود. شاید دنبال کردن ترندهای سال سرگرم کننده و جالب باشد ولی در مراقبت پوست سعی کنید به همان روتینی که روی پوست‌تان جواب داده پایبند باشید. به یاد هم داشته باشید، همان‌طور که همه افراد با یک‌دیگر متفاوت‌‌اند، پوست‌شان هم با یکدیگر تفاوت دارد پس روش های مراقبت از پوست خودتان را به کسی پیشنهاد ندهید و یا از برنامه مراقبت روزانه از پوست و روتین ماهانه مراقبت از پوست شخص دیگری استفاده نکنید.

منبع : https://araskharid.com

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …