اجرای هبلکس با ملات چگونه است؟ آیا ملات هبلکس فرق دارد؟!

اجرای هبلکس با ملات هبلکس، و نکات مهمی که در دستور العمل اجرایی این بلوک آورده شده، موضوع صحبت ما در این مقاله است. اگر در این رابطه اطلاعات زیادی ندارد در ادامه با ما همراه باشید.

ملات دیوار هبلکس چیست؟ مزیت های آن چیست؟

یکی از بلوک های مدرن و جدید در ساختمان سازی، بلوک هبلکس نام دارد. ملاتی که برای نصب و کنار هم قرارگیری این نوع بلوک به کار برده می شود، ملات ماسه و سیمان نیست و ملات دیوار هبلکس نام دارد. برخی از مزیت هایی که این نوع ملات با خود به همراه دارد به شرح زیر است:

  • ملات هبلکس باعث افزایش چندین برابری سرعت اجرای پروژه می شود.
  • با کمک چسب هبلکس، صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های ساخت و ساز اتفاق می افتد.
  • این ملات نیز از جمله ملات های مقاوم در برابر آتش سوزی به شمار می رود.
  • برای اجرای این نوع ملات نیازی به حضور کارگران ماهر نیست.
  • اجرای هبلکس با ملات هبلکس، بار مرده ساختمان را افزایش نمی دهد.
  • وزن آن کم است و کارگران خیلی راحت می توانند آن را جا به جا کرده و به محل هدف برسانند.
  • قیمت ملات دیوار هبلکس از قیمت ملات های قدیمی ساختمان، مناسب تر است.

با توجه به همه نکاتی که در بالا اشاره کردیم توصیه می کنیم در صدد خرید بهترین نوع چسب برآیید؛ زیرا چسب هایی می توانند مزیت های بالا را فراهم کنند که از طریق منابع معتبر خریداری شده باشند. خبر خوبی که برای متقاضیان خرید این چسب داریم این است که مطابق با نظر سنجی انجام شده توسط فارس، مشرق و ایلنا، سورنا هبلکس یکی از با کیفیت ترین ملات های هبلکس را عرضه می کند. همه مزیت هایی که در بالا نام بردیم در چسب های ارائه شده توسط این مجموعه به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید:  شرایط اجاره خودرو در دبی چیست؟

لازم به ذکر است که برای تولید این ملات، پودر چسب هبلکس را با مقدار معینی آب مخلوط می کنند و سپس مخلوط به دست آمده را روی سطوح بلوک هبلکس قرار می دهند. به دلیل شباهت و همانندی که بین متریال به کار برده شده در ساخت بلوک هبلکس و این ملات وجود دارد، چسب هبلکس بهترین گزینه برای کنار هم قرار دادن بلوک های اتوکلاو شده به شمار می رود.

اجرای هبلکس با ملات هبلکس چه تاثیری روی قیمت اجرای دیوار هبلکس دارد؟

یکی از مواردی که باعث شده اجرای هبلکس با ملات هبلکس، به شدت مورد توجه مهندسان، پیمانکاران و مدیران اجرایی پروژه های عمرانی قرار گیرد، قیمت آن است. موضوعی که به جرات می توانیم بیان کنیم این است که استفاده از چسب هبلکس تاثیر فوق العاده ای روی کاهش هزینه های پروژه خواهد داشت. این تاثیر به شکل های زیر خود را نشان می دهد:

  • اول از همه، خوب است بدانید که قیمت این نوع چسب در مقایسه با قیمت سیمان، مناسب تر در نظر گرفته شده است.
  • موضوع دیگری که باعث شده اجرای بلوک های هبلکسی و استفاده از ملات هبلکس، باعث کاهش هزینه ها شود، حذف هزینه ای است که برای ساخت آن باید پرداخت شود. برای ساخت ملات سیمان به مقدار زیادی آب نیاز است، در حالی که برای ساخت ملات هبلکس، نیازی نیست آب زیادی مصرف شود.
  • حدف دستمزد کارگر نیز دیگر عاملی است که باعث شده چسب هبلکس، قیمت اجرای دیوار هبلکس را کاهش دهد. اولا که برای تولید این ملات نیازی به حضور کارگرهای ماهر نیست؛ دوما، حضور چندین کارگر برای ساخت ملات هبلکس هیچ لزومی ندارد.
بیشتر بخوانید:  اگر جان خود را دوست دارید هیچ گیاهی را در این باغ لمس یا بو نکنید!

با توجه به همه نکاتی که در بالا اشاره کردیم استفاده از چسب هبلکس، نه تنها از نظر کیفی مزیت های زیادی داشته و موجب افزایش دوام و استحکام بنا می شود، بلکه حضور و وجود آن از نظر اقتصادی نیز بسیار مورد توجه است و به همین دلیل است که به جای ملات سیمان از ملات هبلکس که به صورت یک پودر است، استفاده می کنند.

اجرای هبلکس با ملات هبلکس راحت تر است یا اجرای هبلکس با بست رادیکالی؟

برای اجرا و نصب بلوک های هبلکس از روش های و متریال های متفاوت استفاده می کنند که یکی از آنها اجرای هبلکس با ملات هبلکس، و دیگری اجرای هبلکس با بست رادیکالی است.

چسب هبلکس، مهم ترین ملاتی است که بلوک های هبلکس را به هم می چسباند و باید توسط منابع معتبر خرید تهیه شود. بست های رادیکالی نیز بست های فلزی هستند که برای اتصال دیوار به سازه مورد استفاده قرار می گیرند.

برای آنکه متوجه شویم، اجرای هبلکس با ملات هبلکس بهتر است یا اجرای آن با کمک بست رادیکالی، باید بگوییم، بست و چسب، نقش های متفاوتی در دیوارچینی بلوک هبلکس بازی می کنند. ملات هبلکس بین رج های افقی بلوک ها قرار می گیرد و به این شکل دو بلوک را به هم متصل می کند، اما بست های رادیکالی، دیوارها را به سازه متصل می کنند و به این شکل، کاری می کنند که دیوار در مقابل نیروهای خارجی از جمله زلزله مقاومت و دوام بیشتری از خود نشان دهد.

بیشتر بخوانید:  مهندس نیلوفر ساجدی، طراح دکوراسیون داخلی

پس، سوال بست رادیکالی برای اجرای بلوک هبلکس بهتر است یا ملات هبلکس، غلط است و در واقع، هم چسب و هم بست برای متصل کردن دیوارهای هبلکس، لازم و ضروری به نظر می رسد.

نکات مهم اجرای هبلکس با ملات هبلکس در دستور العمل اجرای بلوک هبلکس؟

در زمان اجرای هبلکس با ملات هبلکس باید به نکات زیر توجه و دقت داشت تا اهداف و مزیت های استفاده از ملات هبلکس به خوبی محقق شود. این نکات به شرح زیرند:

  • ملات هبلکس به صورت پودر ارائه می شود و برای آماده سازی، باید چسب و آب را در مقادیر مشخص با هم ترکیب کرد.
  • این چسب تا زمانی که کیسه آنها باز نشود، تا یک سال قابلیت استفاده دارند.
  • بهتر است برای آنکه این ملات کیفیت خود را از دست ندهد، در جای مناسب نگه داری و یا انبارداری شود.
  • چسب هبلکس سورنا هبلکس یکی از بهترین چسب های موجود در بازار است. اگر می خواهید مطابق با دستور العمل اجرای بلوک هبلکس عمل کنید، بهتر است چسب مورد نیاز برای چسباندن بلوک های هبلکس را از طریق این منبع تهیه کنید.

کلام آخر

نحوه اجرای بلوک های هبلکس با کمک ملات هبلکس موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم نکات بیان شده توانسته باشد اطلاعات شما در این باره افزایش دهد.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …