شرایط اجاره خودرو در دبی چیست؟

اگر به اجاره خودرو در دبی فکر می کنید، این می تواند بهترین ایده ای باشد که تا به حال برای سفر خود داشته اید، زیرا سفر شما به دبی را از بسیاری جهات بهبود می بخشد! همه ما می دانیم که تکیه بر وسایل حمل و نقل عمومی و حتی تاکسی برای رسیدن به بهترین نقاط شهر و یا کشور چندین برابر خودرو شخصی دردسر دارد و می تواند بسیار زمان بر باشد.

مزیت اجاره خودرو در دبی این است که این شهر برای رانندگی ساخته شده است و با شبکه جاده ‌ای فوق ‌العاده و بزرگراه ‌های باکیفیت، هیچ مشکلی برای پیمایش در شهر و اطراف آن با ماشین در حالی که خیابان ‌های شگفت انگیز و دیدنی و چشم ‌انداز بیابانی را تحسین می‌کنید، نخواهید داشت. اگر قصد کرایه خودرو در دبی را دارید، موارد زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. با توجه به اینکه امارات متحده کشوری بسیار خاص با فرهنگ خاص و قوانین متفاوت است، رنت ماشین در این شهر می تواند یک چالش باشد. در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید تا هرآنچه لازم است راجع به اجاره ماشین در دبی بدانید را بررسی نماییم.

اجاره خودرو در دبی

دلایل زیادی وجود دارد که اجاره خودرو یک ایده شگفت انگیز برای سفر شما به دبی محسوب شود، اما اگر هنوز شک دارید، لیستی از دلایل اجاره خودرو در دبی را فهرست کرده ایم تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید:

  • دبی شهری است که برای اتومبیل ها با جاده های اصلی بزرگ که ایمنی را تضمین می کند، طراحی شده است و ملیت های متنوع رانندگان تضمین می کند که علائم رانندگی به راحتی قابل خواندن و درک هستند.
  • سیستم حمل و نقل عمومی چندان کاربردی نیست و شما را به تمام مکان هایی که ارزش بازدید دارند نمی برد. تاکسی‌ ها مقرون به صرفه هستند، اما وقتی بخواهید به جاذبه ‌ها یا مکان‌ های دیدنی که کمی دورتر از شهر هستند بروید، از هزینه بالایی برخوردار خواهند بود. اگر قصد دارید هزینه سفر خود را کاهش دهید، اجاره خودرو در دبی ممکن است ایده بهتری باشد، به خصوص اگر بدانید که قرار است زیاد در این شهر جابجا شوید!
  • آزادی و استقلال رانندگی با ماشین شخصی شما به معنای واقعی کلمه تمام چیزی است که برای کشف بهترین مکان هایی که دبی ارائه می دهد نیاز دارید.
  • با اجاره خودرو در دبی شما می توانید از بین طیف شگفت انگیزی از اتومبیل ها انتخاب کنید. از خودروهای اقتصادی گرفته تا بهترین خودروهای سطح بالا.
  • اگر اهل رانندگی ماجراجویی و کاوش هستید، واقعاً هیچ مکانی بهتر از صحرای اماراتی برای انجام این کار وجود ندارد.
بیشتر بخوانید:  کرایه هیلتی برای تخریب بتن در تهران تخریب

آشنایی با قوانین رانندگی در دبی

اگرچه اجاره خودرو و رانندگی در دبی مزایای زیادی به همراه دارد، اما برخی از قوانین جاده و رانندگی نیز وجود دارد که قبل از تصمیم گیری برای اجاره ماشین باید آنها را در نظر بگیرید. برخی از این قوانین عبارتند از:

  • آنها در سمت راست رانندگی می کنند و از سمت چپ عبور می کنند. (درست مانند بسیاری از اروپا و ایالات متحده)
  • حداقل سن رانندگی 18 سال است، اگرچه شما فقط در صورتی می توانید ماشین کرایه کنید که بالای 23 سال سن داشته باشید.
  • اگر از یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یا یک کشور اروپایی هستید، نیازی به گواهینامه رانندگی بین المللی ندارید. تا زمانی که ویزای توریستی داشته باشید می توانید با گواهینامه رانندگی خود رانندگی کنید.
  • اگر از یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) یا یک کشور اروپایی نیستید و تا زمانی که ویزای توریستی دارید، باید قبل از سفر به دبی مجوز رانندگی بین المللی را از کشور خود دریافت کنید.
  • اگر وضعیت ویزای شما تغییر کرد و ویزای توریستی ندارید، باید گواهینامه رانندگی امارات را دریافت کنید.

چگونه می توان بهترین قیمت اجاره ماشین در دبی را پیدا کرد

اولین سوالی که در مورد کرایه یا عدم اجاره ماشین در دبی از خود می پرسیم این است که هزینه کرایه ماشین در دبی چقدر است؟ آیا اصلا ارزشش را دارد؟

بیشتر بخوانید:  وقت سفارت کانادا چقدر طول میکشد؟

بگذارید پاسخ این سوال را برای شما مطرح کنم. حمل و نقل عمومی در دبی به خوبی کار می کند اما کل شهر را پوشش نمی دهد. استفاده از حمل و نقل عمومی یا شما را از رفتن به جایی که میخواهید باز می دارد یا مجبور می کند تاکسی بگیرید که هزینه آن واقعاً زیاد است! اگر قصد دارید از سفر خود به دبی نهایت استفاده را ببرید، می توان به صراحت گفت که قطعا ارزشش را دارد که یک خودرو در دبی اجاره کنید!

توجه داشته باشید بازار اجاره خودرو در این کشور یک بخش کاملاً رقابتی است، که فقط می تواند یک معنی داشته باشد و این است که احتمال بیشتری وجود دارد که اجاره خودروهای مقرون به صرفه و ارزان در دبی پیدا کنید! برای بررسی اینکه کدام شرکت بهترین نرخ‌ها را به شما ارائه می‌دهد، می‌توانید به وب‌ سایت های اجاره خودرو مراجعه نمایید.

مواردی که باید هنگام تحویل گرفتن ماشین اجاره ای خود در دبی در نظر بگیرید

بعد از این که در مورد اجاره خودرو تصمیم گرفتید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در روز تحویل گرفتن آن به خاطر داشته باشید:

  • خودرو را از داخل و خارج بررسی کنید و از هرگونه خراش احتمالی عکس بگیرید، زیرا انجام آن بسیار مفید است، بنابراین مجبور نیستید هزینه ‌های اضافی برای آسیب یا خراشیدگی که خودتان ایجاد نکرده‌اید بپردازید.
  • از شرکت اجاره کننده شماره ای اضطراری بخواهید که در صورت بروز مشکل در خودرو یا جاده با آنها تماس بگیرید.
  • مدارک خودرو را بررسی کنید.
  • از آنها در مورد بازگرداندن ماشین بپرسید که آیا آن را در یکی از دفاتر آنها می گذارید یا کسی برای تحویل گرفتن آنجا خواهد بود؟
بیشتر بخوانید:  ازدحام، رازبقای پنگوئن ‌ها (+عکس)

برای اجاره ماشین در دبی به چه مدارکی نیاز است؟

همانطور که گفتیم یکی از شرایط کرایه خودرو در دبی داشتن حداقل 23 سال سن می باشد و افرادی که تمایل به اجاره خودرو دارند باید حتما دارای گواهینامه بین المللی با 3 سال اعتبار باشند. برای اجاره خودرو در دبی باید به آژانس ها یا شرکت های مربوط به اجاره خودرو در دبی مراجعه نمایید و مدارکی که لازم است به این مراکز برای اجاره خودرو ارائه دهید عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست اجاره خودرو
  • کپی گذرنامه
  • پرداخت هزینه اجاره خودرو
  • گواهینامه بین المللی
  • یک قطعه عکس 3 در 4

هزینه اجاره خودرو در دبی چقدر است؟

برای پرداخت هزینه اجاره خودرو در دبی می توانید هم به صورت ریالی و هم دهم پرداخت نمایید. قیمت اجاره خودرو در دبی بسته به خودرویی که می خواهید رنت کنید و مدت زمان اجاره ی آن متغییر خواهد بود، اما به طورکلی می توان گفت هزینه اجاره خودرو بسیار به صرفه تر از استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی در دبی می باشد.

جمع بندی

دبی به عنوان لوکس ترین و گران قیمت ترین مقصد گردشگری خاورمیانه شناخته شده می باشد از این رو سفر به این شهر با هزینه های بسیار همراه خواهد بود. اگر بنا به دلایلی استفاده از حمل و نقل عمومی در دبی برای شما گزینه مناسبی نباشد می توانید به اجازه خودرو در این شهر فکر کنید.

افراد می توانند با رنت خودرو تا حد قابل توجهی هزینه های سفر خود را کاهش دهند. با کرایه خودرو می توان در هر ساعت از شبانه روز به هر جایی که تمایل دارید، بروید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. برای اجاره خودرو در دبی لازم است مدارک مورد نظر را آماده کرده و به آژانس ها و شرکت های مربوط به رنت خودرو در دبی مراجعه نمایید.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …