خرید سرور HP مناسب برای کسب و کار شما

با توجه به مطالعات انجام شده در بین انواع سرور‌های موجود، خرید سرور HP مناسب برای کسب و کار می‌تواند کمک به‌سزایی در پیشرفت کسب وکار‌ها داشته باشد. سرور به لحاظ لغوی به معنی سرویس دهنده است. در واقع سرور به دستگاه یا سیستم کامپیوتری گفته می‌شود که به صورت شبانه روزی و دائمی روشن بوده و قابلیت پردازش بالایی داشته باشد. معمولا چنین دستگاه‌هایی در ساعات مختلف، می‌توانند به نیاز‌های کاربران پاسخ دهند.

سرور‌ها معمولا از قطعات سخت‌افزاری مخصوصی تشکیل می‌شوند که در کنار هم سرعت و قدرت پردازش را افزایش می‌دهند. این قطعات سخت افزاری به طور معمول شامل یک پردازنده قوی، CPU، هارد دیسک با امکان ذخیره‌سازی بسیار بالا، هارد دیسک و یک RAM بالا است. اگر شما نیز برای راه‌اندازی و پیشرفت کسب و کار خود نیاز به یک سرور دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های چنین سیستم‌هایی بیشتر آشنا شوید.

سرور HP چیست؟

شما با خرید سرور HP در حقیقت یک کامپیوتر پرقدرت برای مدیریت دیتا‌های موجود، ذخیره‌سازی و پردازش دیتا فراهم کرده‌اید. سرور HP امروزه جزو پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین سرور‌ها به شمار می‌آید. این سرور‌ها در تمامی مقیاس‌ها به خوبی نیاز کاربران را رفع می‌کنند و ابزاری قدرتمند برای شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شوند. از جمله ویژگی‌های مهم سرور HP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت تست

تمامی سرور‌ها و امکانات و تجهیزات جانبی توسط خریداران و کاربران قابل تست هستند؛ با این کار بررسی خطا‌ها و برخی اختلالات شناسایی می‌شوند.

قیمت سرور HP

سرور‌های تولید شده توسط برند HP بسیار پرقدرت و قوی هستند؛ این در حالی است که سرور HP ارزان بوده و نسبت به امکانات و کیفیت بسیار مقرون به صرفه است.

شرکت رایانه افزار خط سبز یکی از بهترین نمایندگی‌ سرور hp در ایران است. رایانه افزار خط سبز خدمات فروش آنلاین سرور hp را هم فراهم کرده و شما می‌توانید با مشاهده انواع سرور hp و لیست قیمت سرور و در نهایت دریافت مشاوره سرور مناسب خود را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:  پیکرتراشی شکم و پهلو

منطبق بر نیاز کاربران

این برند جزو برند‌هایی است که همواره نیاز کاربران را مورد مطالعه قرار می‌دهد و بر اساس نیاز آنان محصولات کاربردی تولید می‌کند. سرور‌های تولید شده توسط HP به گونه‌ای هستند که طیف وسیعی از نیاز‌های مهندسان و شرکت‌های مربوطه را رفع می‌کنند.

قابلیت مدیریت آسان

این سرور‌ها با تکنولوژی ILO تولید شده‌اند؛ این قابلیت به کاربران و مدیران این اجازه را می‌دهد تا نگهداری و نصب این سرور‌ها به آسانی ممکن شود. این سیستم مدیریت نسبت به سایر برندها عملکرد بسیار پیشرفته‎تر و مطلوب‌تری دارد.

هارد سرور HP

هارد سرور HP بسیار قدرتمند‌تر از سایر هارد‌های موجود در بازار است و از نظر نرخ انتقال، سرعت بالا، ظرافت در طراحی، درگاه اتصال و… بی‌نظیر است.

Cpu سرور HP

یکی از موارد اساسی در خرید سرور HP، توجه به cpu سرور مورد نظر است؛ در حقیقت cpu سرورها سه عملکرد پایه و اصلی دارند. این سه عملکرد به شرح زیر هستند:

  1. واکشی: در واقع واکشی به معنای دریافت دستورات مورد نیاز و سپس ارسال آن‌ها به صورت 0 و 1 از طریق رم سرور است.
  • رمز گشایی: بعد از مرحله دریافت دستورالعمل‌ها و ذخیره‌سازی آن‌ها، نوبت به مرحله انتقال دستورات دریافتی به مدار رمزگشای دستور به وسیله cpuسرور می‌رسد. در این مرحله برای سهولت استفاده از دستورات برای قسمت‌های بعدی، دستورات تبدیل به سیگنال می‌شوند.
  • اجرا: در اخرین مرحله، پس از ارسال سیگنال‌های تولید شده، نتایج در قسمتی از cpu سرور ثبت می‌شوند تا در دستورالعمل‌های بعدی به آن‌ها ارجاع داده شده و استفاده شوند.
بیشتر بخوانید:  گنج هیتلر پیدا شد

هر‌چند cpu یکی از بخش‌های اساسی سرور است، اما این بخش بدون رم سرور و دریافت داده‌ها، توانایی پیشبرد بقیه اهداف را نخواهد داشت. رم سرور در واقع یک حافظه موقت برای در اختیار گذاشتن دیتا‌های موجود به صورت کد‌گذاری شده است. قیمت cpu سرور HP معمولا با توجه به کیفیت بی‌نظیری که دارد بسیار مناسب بوده و نیاز کاربران را به خوبی رفع می‌کند. شناخت و آگاهی در مورد Cpuسرور و رم سرور شما را در خرید سرور HP مناسب به خوبی کمک خواهد کرد، در نتیجه پیشنهاد می‌شود قبل از خرید رم سرور در مورد انواع رم سرور و کارکرد‌های این محصولات به صورت دقیق مطالعه و تحقیق کنید.

انواع cpu سرور

معمولا انواع cpu سرور‌های موجود در بازار متناسب با نیاز کاربران و طبقه بندی می‌شوند. در سرور‌های گذشته مانند نسل پنجم سرورهای HP از 5300 Intel Xeon و 5400 Intel Xeon استفاده می‌شد. در نسل 5 سرورهای HP پردازنده‌ها به X5470 ‌ارتقا یافتند که بهترین نوع پردازنده در آن نسل هستند.

پردازنده سرور در نسل ششم  از پردازنده‌های 5500  و  5600 سری Intel Xeon است. در نسل 6 همانند نسل 7، سری 5600 به کار برده شد و تنها وجه تمایز آن‌ها در این بود که سرور HP نسل 6 تا پردازنده X5670 پشتیبانی می‌کند و پردازنده‌های بالاتر فقط در نسل 7 سرور HP استفاده می‌شود. بالاترین پردازنده‌ای که در نسل هفتم پشتیبانی می‌شود، پردازنده سرور X5690 با 6 هسته مرکزی و سرعت 3.46 GHz به حساب می‌آید.

استوریج سرور

یکی دیگر از نکات مهم در خرید سرور HP توجه به استوریج آن است که در کیفیت سرور تاثیر به‌سزایی دارد. استوریج همانطور که از نامش مشخص است، برای ذخیره کردن اطلاعات درون شبکه به کار می‌رود و بنابراین یک سخت‌افزار ضروری در شبکه‌ها محسوب می‌شود. استوریج‌ها فضای زیادی برای ذخیره سازی دیتا‌ها دارند و در واقع وظیفه آن‌ها ذخیره سازی دیتا‌ها، امکان دسترسی راحت‌تر، افزایش امنیت و امکان مدیریت دیتاهای مختلف است.

بیشتر بخوانید:  هر آنچه که باید در مورد هایفوتراپی بدانید !

استوریج سرور‌ها در دو دسته کلی NAS و SAN قرار می‌گیرند که البته هدف هر دو ذخیره کردن داده‌ها برای کاربران متعدد با قابلیت دسترسی همزمان است و تنها تفاوت آن‌ها در روش ذخیره‌سازی داده‌ها است. قیمت استوریج سرور به عواملی مانند حجم فضای ذخیره سازی، نوع دستگاه، تکنولوژی استفاده شده در ساخت آن، نوع رابط،تعداد درایو‌ها و سرعت انتقال دیتاها بستگی دارد.

فروش رم سرور در رایانه افزار خط سبز به همراه مشاوره رایگان

فروش رم سرور در فروشگاه رایانه افزار خط سبز به همراه امکاناتی مثل پیکربندی آنلاین سرور، درخواست پیش فاکتور، تماس با مشاور فروش رم سرور، استعلام قیمت رم سرور را برای شما به راحتی ممکن می کند. برای خرید رم سرور کافی است با رایانه افزار خط سبز تماس بگیرید یا فرم درخواست پیش فاکتور را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

جمع بندی

امروزه خرید سرور اچ پی در بین شرکت‌های مربوط به IT بسیار رواج یافته است و این محصول  تبدیل به یکی از برترین محصولات بازار سرور شده است. با توجه به مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی که این محصول دارد، با خرید آن پیشرفت بسیار زیادی در جهت توسعه کسب و کار و رونق آن خواهید داشت. خرید سرور HP می‌تواند امنیت شرکت‌ها را در مقابل حملات سایبری افرایش داده و مجموعه خود را از حملات احتمالی حفظ کند. از دیگر مزایای این سرور‌ها می‌توان به قابلیت مدیریت بالا، عملکرد قوی، قابلیت ارتقا، قیمت مناسب و پشتیبانی فنی عالی اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …