دانلود پروژه اینفوگرافی افترافکت – انواع پروژه انفوگرافیک

اینفوگرافی به معنای انتقال اطلاعات به زبان تصویری است. این برنامه از دو واژه  اینفو که به معنای انتقال اطلاعات است و گرافی تشکیل شده است. در زبان فارسی به اینفوگرافی، گرافیک اطلاعات رسان نیز میگویند. در این مقاله به صورت کامل در مورد تهیه و تولید اینفوگرافی میپردازیم.

چرا اینفوگرافی اینقدر محبوب است

یکی از مهمترین دلایلی که اینفوگرافی‌ها بسیار محبوب شده‌اند، این میباشد که به سادگی اطلاعات مهم را منتقل میکنند.  اینفوگرافی ویژگی‌های خاصی دارد که باعث پیشرفت این برنامه شده است. این برنامه میتواند در حالت عادی اطلاعاتی را که برای مخاطب جذاب نیست را طوری ارسال کند، که بسیار جذاب به نظر برسد و همینطور موضوعاتی که بسیار پیچیده هستند را به راحتی به مخاطبین منتقل میکند. حتی کم هوش‌ترین افراد هم متوجه مطالب آن میشوند. علاوه براین  باعث میشود این مطالب بیشتر در ذهن مخاطبان بماند. انسان‌ها از اول تمدن خود توانستند از اینفوگرافی در پروژه های خود استفاده کنند ولی امروز این بخش پیشرفت‌های عظیمی کرده است. جالب اینجاست که نقاشی در داخل غارها و روی اهرام مصر نیز یک نوع اینفوگرافی محسوب میشوند.

با دانلود پروژه اینفوگرافی افترافکت شما میتوانید وارد سایت ادوبیش شوید و بعد پروژه دلخواه خود را دانلودکنید، در این سایت شما میتوانید از پروژه‌های دیگر مانند دانلود پروژه افترافکت، دانلود پروژه اینترو پریمیرو… استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  یک گاو در آمریکا ۳ قلو زایید!

انواع پروژه اماده اینفوگرافی افترافکت

اگر بخواهیم پروژه های اینفوگرافی را دسته بندی کنیم به 10 دسته تقسیم میشوند:

اینفوگرافی‌های مقایسه‌ای:

این نوع از اینفوگرافی‌ها بسیار پرکاربرد میباشند. در اینفوگرافی مقایسه‌ای دو موضوع را در کنار هم مقایسه میکنند و بعد به اشتراکات، تناقضات، اختلافات و دیگر نکات هر موضوع میپردازند.

اینفوگرافی‌های نموداری:

در این اینفوگرافی از اعداد استفاده میشود ولی به کارگیری اعداد به تنهایی برای کسی جذاب نیست برای همین از نمودارها نیز استفاده میکنند، با این کار درک اعداد برای هر کسی به راحتی میسر میشود و این موضوع بهتر در ذهن مخاطب پردازش میشود. این نوع اینفوگرافی طبق نامی که دارد از چند نمودار متنوع تشکیل میشود و به شما در درک اعداد و ارقام کمک میکند.

اینفوگرافی‌های زمانی

پروژه اینفوگرافی زمانی به شرح یک موضوع از ابتدا تا انتها میپردازد و مطابق با تاریخ‌ها، اتفاقات را برای مخاطبین خود بیان میکند.

پایه و اساس کار این نوع را تاریخ‌ها و زمان‌ها مشخص میکنند.

پروژه آماده اینفوگرافی‌های چگونگی:    

بیشتر بخوانید:  ادکلن، باعث مرگ ناپلئون بناپارت شده است!

این مورد سعی میکند، پاسخ سوال شما را که با چگونگی همراه است بدهد. برای مثال این پروژه اماده اینفوگرافی چگونگی ساخت یک خودرو را توضیح میدهد. این کلمه چگونگی است که تمام فرآیند یک سوال را پاسخ میدهد. حتما شما بر روی مجله‌ها از این نوع اینفوگرافی‌ها دیده‌اید.

اینفوگرافی‌های مکان محور:

در این نوع از اینفوگرافی‌ها نقاط مختلف جهان و ایران را بررسی کرده و مکان‌های مختلف را با هم مقایسه میکنند. برای مثال: میزان بارشی که در مناطق مختلف ایران آمده یا سرعت اینترنت در نقاط مختلف جهان را میتوان از نوع اینفوگرافی مکان محور نام برد.

اینفوگرافی‌های آناتومی

در این نوع از اینفوگرافی‌ها یک موضوع مخصوص را موشکافی کرده و پس از تقسیم کردن اجزاء، آن را به صورت تک به تک توضیح میدهد. از این نوع اینفوگرافی‌ها در بیمارستان و کتاب‌های مهندسی استفاده شده است.

اینفوگرافی‌های عکس محور:

در این نوع اینفوگرافی آماده از یک عکس خاص توضیحاتی داده میشود و اطلاعات در مورد آن عکس به مخاطبان ارائه میشود. برای مثال تصویری از یک حیوان نادر در حیات وحش گرفته شده است، در اینفوگرافی عکس محور در مورد نوع حیوان، نوع رفتار، محل زندگی و مواردی از این دست توضیح میدهد.

بیشتر بخوانید:  شواف زوج پاکستانی در جشن عروسی با یک توله شیر!

اینفوگرافی‌های لیستی

در این پروژه آماده از اینفوگرافی‌ها به راحتی موارد را به صورت لیست درآورده و برای هر کدام از لیست‌ها آیکون خاصی در نظر گرفته است این نوع اینفوگرافی‌ها بسیار ساده هستند.

اینفوگرافی‌های سلسله‌‌ای

همانگونه که از اسمش پیداست به سلسه مراتب در مورد موضوع خاصی میپردازد.  برای مثال اگر پادشاهان را به ترتیب اینفوگرافی کنیم یک نوع  اینفوگرافی سلسله‌ای ساخته ایم.

اینفوگرافی داده محور

یکی از پرکاربرد ترین اینفوگرافی‌ها است که ما در اکثر روز از آن‌ها استفاده میکنیم. در این نوع از اینفوگرافی‌ها یکسری داده و اطلاعات به مخاطبین ارائه داده میشود و برای درک بیشتر و بهتر  این اطلاعات آن را با تصاویر و آیکون‌های مرتبط استفاده میکنند.

مراحل و فرآیند ساخت اینفوگرافی:

1-مراحل پیش‌ ساخت

۲- انتخاب المان‌های طراحی

۳- ساخت و طراحی اینفوگرافی

دانلود اینفوگرافی رایگان

اگر میخواهید مجموعه‌ای زیبا از اینفوگرافی داشته باشید و بتوانید در پروژه‌های خود استفاده کنید میتوانید این اینفوگرافی را از سایت ادوبیش دانلود کرده و کار خود را شروع کنید. با دانلود کردن اینفوگرافی لایه باز شما دیگر نیازی نیست برای طراحی خاص وقت زیادی بگذارید.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …