طلاق توافقی در اصفهان چقدر زمان می برد؟

یکی از رایج‌ترین انواع طلاق، طلاق توافقی است. زمانی که زوجین به این نتیجه می رسند که دیگر توان ادامه زندگی مشترک با یکدیگر را ندارند، با یکدیگر توافق می کنند که به صورت توافقی جدا شوند.

طلاق توافقی دردسرها و جنجال‌های کمتری دارد و زوجین بدون آن که مدت زیادی را در دادگاه‌ها سپری کنند، در مدت زمان کوتاهی از یکدیگر جدا می شوند.

در اکثر مواقع زمانی که زوجین تصمیم می گیرند که به صورت توافقی طلاق بگیرند، در مورد مسائل طلاق که شامل حضانت فرزند، مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت و… می شود، مذاکره کرده و به توافق رسیده‌اند.

در بیشتر مواقع طلاق توافقی با بذل و بخشش قسمت یا تمام مهریه از سوی زن انجام می گیرد. البته نباید به اشتباه تصور کرد که زن حتما باید مهریه خود را ببخشد، بلکه این امر تنها یک انتخاب است.

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش آمده که طلاق توافقی در اصفهان چقدر طول می کشد؟ بهترین وکیل طلاق توافقی در اصفهان کیست؟ چه مدارکی برای طلاق توافقی لازم است؟ و بسیاری از سوالات دیگر.

طلاق توافقی در اصفهان چقدر طول میکشد؟

حامد امیری به عنوان وکیل طلاق توافقی در اصفهان ( برای مشاوره طلاق توفقی در اصفهان کلیک کنید ) بیان می کند که در تجربیات چندین ساله در پرونده های طلاق توافقی بیشترین سوالی که ذهن زوجین را درگیر می کند این است که طلاق توافقی در اصفهان یا هر شهر دیگری چقدر زمان می برد؟

من ( حامد امیری ) بر اساس تجربه ای که در زمینه پرونده طلاق دارم باید بگم ، طلاق توافقی به طور معمول  بدون حضور وکیل ممکن است 3 الی 4 ماه زمان ببرد.

اما حضور وکیل در کنار زوجین باعث می شود که این مراحل با سرعت بیشتری طی شود و دادخواست‌ها به صورت دقیق تنظیم گردد. در بیان مدت زمان طلاق توافقی به کمک وکیل دادگستری می توان گفت که حدودا 20 الی 30 روز کاری زمان خواهد برد.

مراحل طلاق توافقی چیست؟

برای آشنایی بیشتر با طلاق توافقی بهتر است مراحل و نکات لازم درباره طلاق توافقی را از زبان حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری با هم مرور کنیم :

  1. اولین قدمی که زوجین برای طی کردن طلاق توافقی باید بردارند این است که به سامانه مداخله در طلاق مرکز بهزیستی مراجعه کنند و پس از این که مشخصات خود و همسرشان را وارد کردند، برای مشاوره در یکی از مراکز بهزیستی نوبت دریافت کنند.
  2. بعد از آن که جلسات مشاوره تعیین شد و زوجین در آن شرکت کردند، (که حدودا 45 روز زمان می برد) مرکز مشاوره پس از پایان جلسات مشاوره گزارشی تهیه خواهد کرد و در آن اعلام می کند که زوجین تصمیم به انصراف از طلاق ندارند و گواهی عدم انصراف از طلاق را برای آنها صادر خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:  دفتر کار افراد مشهور؛ از مرکل و کلینتون تا ایلان ماسک و وارن بافت (+عکس)

نکته اول این است که به صورت معمول تعداد این جلسات مشاوره 5 جلسه بوده و فاصله میان این جلسات بستگی به زوجین و نظر کارشناس دارد.

نکته دوم این است که زوجین باید حتما در این جلسات شرکت کنند و درواقع شرکت در این جلسات اجباری است. تا زمانی که زوجین در این جلسات شرکت نکنند، گواهی عدم انصراف از طلاق صادر نمی شود. بدون این گواهی نیز نمی توان رای دادگاه را دریافت نمود.

  1. مرحله سوم این است که زوجین پس از شرکت کردن زوجین در جلسات مشاوره و صدور گواهی عدم انصراف از طلاق، زوجین یا وکلای آنها به یکی از دفاتر خدمات قضایی الکترونیک مراجعه نموده و دادخواست طلاق را ثبت کنند.
  2. برای ثبت دادخواست طلاق ضرورت دارد که هر یک از زوجین در سیستم جامع ثنا ثبت نام کنند تا تمامی ابلاغیه‌ها و اوراق دادگاه از طریق این سامانه به آنها اعلام بشود.
  3. بعد از آن که زوجین دادخواست طلاق خود را ثبت نمودند، دفتر خدمات الکترونیک قضایی این دادخواست را به دادگاه صالح ارسال می کند تا در این دادگاه تاریخ و ساعت رسیدگی اعلام شود.
  4. بعد از آن که تاریخ و ساعت جلسه رسیدگی تعیین شد، زوجین یا وکلای آنها باید در جلسه دادرسی حضور یابند. در این جلسه به موضوع رسیدگی شده و رای که همان گواهی عدم امکان سازش است صادر می شود.
  5. آخرین مرحله این است که زوجین پس از دریافت گواهی عدم امکان سازش به یکی از دفاتر رسمی طلاق مراجعه نموده و صیغه طلااق را جاری کنند.

صدور رای طلاق توافقی یا گواهی عدم امکان سازش

همانطور که در فوق بیان کردیم، زمانی که زوجین می خواهند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند، لازم است به دادگاه مراجعه کرده تا رای طلاق توافقی صادر شود. این رای به صورت دادنامه برای طرفین ارسال می شود و از زمان ابلاغ دادنامه به آنها، 3 ماه اعتبار دارد.

وکیل طلاق توافقی در اصفهان افزود : زوجین باید در مهلت 3 ماهه‌ای که رای طلاق توافقی اعتبار دارد، اقدام به طی کردن مراحل طلاق توافقی و جاری کردن صیغه طلاق کنند، در غیر این صورت این رای اعتبار خود را از دست خواهد داد و زوجین مجددا باید اقدام به دریافت آن کنند.

بیشتر بخوانید:  6 سوال مهم درباره تاثیر بازی پازل در کاهش ابتلا به آلزایمر

لازم به ذکر است که زوجین می توانند برای آن که از مراحل طلاق توافقی اطلاع پیدا کنند و همچین برای آن که این مراحل با سرعت بیشتری طی شود، به موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان مراجعه نموده و با وکیل طلاق توافقی مشورت نمایند.

چه مدارکی برای طلاق توافقی لازم است؟

مدارک لازم برای طلاق توافقی در اصفهان طبق گفته بهترین وکیل برای طلاق در اصفهان به شرح زیر است :

زوجین باید عقدنامه یا رونوشت آن و همچنین شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

در صورتی که زوجین یا یکی از آنها به کارت ملی خود دسترسی نداشته باشد صرف دانستن کد ملی کافی است.

همچنین اگر اصل عقدنامه را نداشتند می توانند به دفترخانه‌ای که ازدواج را ثبت نموده مراجعه کنند و رونوشت آن را دریافت نمایند.

نکات طلاق توافقی از نظر وکیل اصفهان

در خصوص طلاق توافقی نکات متعددی وجود دارد که بهترین وکیل اصفهان در ادامه به آنها اشاره می کند:

  • زمانی که زوجین برای طی کردن مراحل طلاق توافقی وکیل اختیار می کنند، دیگر نیازی به حضور آنها در جلسات دادرسی نیست.
  • تا قبل از آن که رای طلاق توافقی یا همان گواهی عدم امکان سازش صادر شود، هر یک از زوجین در هر مرحله پشیمان شدند، این رای صادر نخواهد شد.
  • در صورت پشیمانی پس از صدور گواهی عدم امکان سازش به موجب مواد 35 و 36 قانون حمایت از خانواده، اگر مرد پشیمان شود و به دفترخانه برای ثبت طلاق مراجعه نکند، طلاق اجرا نمی شود. مگر در صورتی که زن به موجب حکم دادگاه و یا وکالتنامه‌ای، وکالت در مراجعه به دفترخانه برای ثبت طلاق داشته باشد.
  • در صورتی که زوجه پس از صدور گواهی عدم امکان سازش از طلاق منصرف شود، زوج این امکان را دارد که بدون حضور او به دفتر طلاق و ازدوج رفته و اقدام به ثبت طلاق کند. قابل توجه است که در عمل اگر زوجه یا وکیل او در دفتر ثبت طلاق حضور نیابند، دفترخانه استعلام می گیرد وغالبا بدون رضایت زوجه طلاق را ثبت نمی کنند.
  • توافق نامه‌ای که برای طلاق توافقی نوشته می شود، در صورت پشیمانی یکی از زوجین از طلاق اعتبار خود را از دست داده و اثر حقوقی نخواهد داشت.
  • در صورتی که زوجه باکره باشد، دادگاه تنها به گواهی بکارت صادر شده از پزشکی قانونی اعتماد می کند، و چنانچه زن باکره نباشد، صرف ارائه آزمایش عدم بارداری کفایت می کند.
  • در طلاق توافقی اگر از نوع خلعی باشد و زن باکره يا يائسه نباشد، می تواند تا زمانی که عده‌اش به پایان نرسیده به آنچه که بذل کرده یا بخشیده است رجوع کند. البته برای آن که از چنین چیزی جلوگیری شود در رای دادگاه درج می شود که زوجه حق رجوع به مابذل خود را ساقط نموده است.
بیشتر بخوانید:  معرفی بهترین کرم پودر:

چه مشکلاتی در مسیر طلاق توافقی وجود دارد؟

بسیار پیش آمده است که یکی از زوجین نسبت به طلاق توافقی نارضایتی دارد و برای آن که همه چیز به آسانی پیش نرود، تلاش می کند سنگ اندازی کند تا طی کردن مراحل دشوار شود. چنین چیزی در دادگاه‌های خانواده بسیار رایج است و معمولا نیز مردان هستند که با طلاق توافقی مشکل دارند و سعی می کنند با انجام کارهایی غیرانسانی، در مراحل طلاق اختلال ایجاد کنند.

در اکثر مواقع اختلافات و مشکلاتی که در مسیر طلاق توافقی ایجاد می شود موارد زیر است:

  • رضایت نداشتن برای پرداخت مهریه
  • پرداخت نکردن نفقه به زن از جانب مرد
  • اختلافات بر سر مسئله حضانت فرزندان
  • وجود مشکلات اخلاقی همچون مصرف مواد مخدر، اعتیاد به مشروبات الکلی و…

در این شرایط افراد می توانند دلایل محکمه پسند ارائه کنند و حکم طلاق را دریافت نمایند. البته ارائه مدارک و جلب کردن نظر قاضی مستلزم شناخت قوانین و داشتن تسلط بر آنهاست.

به همین دلیل است که به صورت مکرر توصیه می شود زوجین با وکیل طلاق توافقی مشورت نمایند. زیرا در چنین موقعیت‌هایی حضور یک وکیل می تواند بسیار کارآمد باشد.

جمع بندی

در پایان این مطلب باید بگوییم افراد اگر بدون اخذ وکیل بخواهند مراجل طلاق توافقی را طی کنند، به طور حتم زمان بیشتری طول می کشد اما اگر با وکیل و مشاوره خانواده در اصفهان مشورت نمایند، می توانند مراحل را در مدت زمان کمتری طی کنند. برای مشاوره با وکیل خانواده در اصفهان اینجا کلیک کنید یا به وب سایت موسسه حقوقی حامد امیری hamedamiri.com مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …