نحوه دکلره کردن مو

آیا می دانید برای خرید دکلره باید چه موادی را انتخاب نمایید تا موها دچار آسیب نشوند؟ اگر راجب نحوه دکلره کردن و حتی انتخاب مواد آن اطلاعاتی ندارید، حتما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. بدون شک همه ما تا کنون نام دکلره کردن مو را بارها شنیده  یا حتی تا کنون او را تجربه کرده ایم.

در واقع هر فردی که بخواهد از رنگ های فانتزی و روشن بر روی موهای خود استفاده  نماید، باید حتما موها را به طور کامل دکلره کند تا رنگ جواب دهد‌. حال علاوه بر تمام این موضوعات امروزه دکلره کردن مو به یک راه کسب در آمد محسوب شده است که با یادگیری آن می توانید شغلی پردرآمد برای خود داشته باشید.

حال در ادامه تمام نکاتی که لازم دارید تا دکلره کردن موها را به بهترین نحو انجام دهید، برایتان شرح می دهیم. پس حتما با ما همراه باشید.

دکلره کردن مو چیست؟

دکلره کردن مو به روشی گفته می شود که موها با استفاده از مواد و شامپوهایی رنگ خود را از دست می دهند و به درجه بی رنگ ترین حالت خود می رسد. در واقع همان طور که در مطالب بالا هم بیان شد، افرادی که می خواهند از رنگ موهایی با پایه روشن استفاده کنند، باید ساقه مو خود را به بی رنگ ترین حالت ممکن برسانند تا رنگ به خوبی جواب دهد.

همچنین لازم به ذکر است بیان کنیم تمام موادی که در ساخت دکلره به کار رفته است، درصد بسیار زیادی از مواد شیمایی دارند و استفاده به طور مداوم آن ها باعث سوزاندن مو و نابودی آن ها می شود. شاید مشاهده کرده باشید که فردی پس از دکلره کردن و سوختن موها، به کوتاهی از ریشه دچار شده است.

بیشتر بخوانید:  خواص کلم بروکلی؛ کلمی که نمی‌توانید به راحتی از فواید آن بگذرید

زمانی که موها در اثر دکلره می سوزند، تنها راه برای ترمیم مجدد، کوتاهی می باشد. از همین رو جنس مواد هم بسیار مهم است که در خرید دکلره باید حتما به آن توجه داشت. زیرا هر چقد هم افراد حرفه ای و مجرب کار دکلره را انجام دهند، اگر مواد او اصل و خوب نباشد در هر صورت موها می سوزند.

انواع دکلره

دکلره کردن انواع مختلفی دارد. منطور از انواع دکلره این است که به چند روش بر روی موها انجام می شود و دو مدل کلی دارد.

  • دکلره های شامپویی
  • دکلره های پودری

در واقع تمام دکلره ها با هر مدل و جنسی یا به صورت شامپویی هستند یا مواد پودری؛ در کل هر دو مدل آن ها خصیت از بین برنده رنگ موها را دارند اما طبق تجربه و استفاده کاربران، گفته شده است دکلره های شامپویی سریع تر عمل می کنند.

مواد پودری ها هم درصد بالایی از مواد شیمایی در خود دارند و بهتر است حتما قبل تست کردن آن ها بر روی موهای خود، از افراد با تجربه کمک بگیرید.

دکلره کردن مو چه ضررهای برای موها دارد؟

قطعا تا کنون متوجه شده اید که دکلره ها از مواد شیمایی با درصد بالایی تشکیل شده اند که همین موضوع باعث شده است تا ضررهایی را هم برای موها داشته باشند. در واقع زمانی هم که شما برای خرید دکلره  اقدام می کنید، فروشنده مربوطه توضیحات لازم را می دهد.

بیشتر بخوانید:  محصولات آرایشی و مراقبتی چشم برند اوردینری

اما خب کافی نیست و اگر می خواهید بر روی موهای خود تست کنید، بهتر است حتما از آموزش های لازمه برخوردار باشید. حال برخی از ضررها و عواقب دکلره کردن برای موها عبارت است از:

سوختن موها: به دلیل وجود مواد شیمایی در دکلره که باعث از بین رفتن رنگ مو می شوند، اگر کسی تا کنون سابقه کار کردن با این مواد را نداشته باشد، بدون شک برای اولین بار موهای او می سوزد.

ضعیف شدن تارهای مو: ضرر دیگری که دکلره کردن به مو می رسانند، ضعیف شدن تارهای مو می باشد.

در واقع این مواد همان طور که  رنگ را از بین می برند، باعث ضعیف و نازک شدن تارها و ساقه ها هم می شوند و به همین دلیل حداکثر در سال، بی از سه بار نمی توان از دکلره استفاده کرد. زیرا به مرور تارها به قدری نازک می شوند که برای دفعه ها و مرتبه های بعدی، تار مو می سوزد.

در هنگام دکلره کردن باید به چه نکاتی توجه شود؟

نکات بسیار مهمی در هنگام دکلره کردن وجود دارد که اگر می خواهید موهای شما آسیب نبیند، حتما باید آن ها را رعایت کنید. برخی از نکات شامل موارد زیر می باشند؛

  • در هنگام خرید دکلره، مراقب مارک و مواد آن ها باشید.
  • دکلره نباید مدت زیادی روی ریشه ها باشد و همیشه ریشه ها را در ۵ الی ۱۰ دقیقه آخر دکلره می زنند. زیرا همان طور که ذکر شد ممکن است ریشه آسیب جدی ای ببینند.
  • حتما در هنگام دکلره کردن باید از دستکش استفاده شود زیرا پوست دست له می شود.
  • به ساعت هایی که مواد بر روی موها هستند توجه زیادی فرمایید.
بیشتر بخوانید:  کلاس طراحی لباس طراحان مد

نحوه دکلره کردن موها

برای دکلره کردن موها کافی است که شما مواد یا شامپو مخصوص را از فروشگاه های مربوطه تهیه نمایید. البته برای شناسایی بهتر و خرید مواد بهتر اگر تجربه ندارید بهتر است پودر دکلره ایتالیایی و ترک را تهیه کنید زیرا کیفیت بهتری دارند.

سپس بعد از تهیه مواد که فروشنده قطعا توضیحات لازم را به شما می دهد، باید مواد پودری را با اکسیدان مخلوط نمایید. توجه داشته باشید دکلره های شامپویی دقیقا همانند یک شامپو هستند و نیازی نیست از اکسیدان برای آن ها استفاده شود.

سپس با استفاده از قلم و مو دستکش اول مواد را بر روی ساقه ها می زنید. توجه داشته باشید که مواد با قسمت ریشه موها برخورد نداشته باشد. اگر می خواهید که دکلره کردن زودتر اتفاق بیافتد، کافی است که دور موها را آلومینیوم بپیچید.

پس از گذشت مدتی موها را چک کنید، اگر تغییر رنگ داده بودند و کاملا رنگ و قرمزی مو برطرف شده بود، می توانید ریشه ها را هم رنگ کنید. پس از این که کاملا رنگ مو به تغییر کرد و زردی و قرمزی او از بین رفت، باید موها را آبکشی نمایید.

البته همان طور که ذکر شد، حتما سعی کنید برای خرید پودر دکلره اصل و اورجینال اقدام کنید تا موهای شما آسیبی نبیند.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …