اصلی ترین تفاوت های موزاییک گرانیتی پرسی و ویبره ای

اگر قصد ساختمان سازی دارید یا با توجه به شغلتان نیازمند شناخت اصولی موزاییک هستید، با مطالعه این مقاله شرکت قطعات سیمانی پارسیان تمام اطلاعات لازم را به شما می دهد. موزاییک نوعی کف پوش است که از ترکیب مصالح ساختمانی ساخته می شود. انواع مختلفی از موزاییک وجود دارد که هر کدام ترکیب های خاص خود و کاربرد های مخصوص به خود را دارند. از معروف ترین موزاییک ها می توان به موزاییک گرانیتی پرسی و موزاییک گرانیتی ویبره ای اشاره کرد.

موزاییک گرانیتی پرسی چگونه تولید می شود؟

مرحله اول: در روش تولید موزاییک پرسی با ترکیب ماسه، پودر سنگ، سنگ دانه، رنگ های افزودنی، سیمان و آب در دستگاه پرس با فشار بالا، فشرده و متراکم شده و با توجه به مواد به کار رفته و نوع موزاییک، فشار وارد شده متفاوت است. این فشار با توجه به نوع سنگ دانه و ابعاد موزاییک می تواند متغییر باشد. یکی دیگر از موزاییک های پرطرفدار موزاییک واش بتن می باشد

مرحله دوم: بعد از مرحله ی پرس، به دلیل دو قشری بودن نیاز به ساب دارند تا زیبایی آن ها دو چندان شود. قشر اول یا همان لایه رو نقش، رنگ و طرح موزاییک گرانیتی پرسی را نمایش می دهد. هر چه ضخامت لایه رویی بیشتر باشد با کیفیت تر است. در قشر اول اگر سطح موزاییک صاف باشد، ساب زدن ابتدا با سنباده های ایتالیایی شروع و سپس به سنباده های نرم و براق جهت صیقلی کردن می رسد.

لایه زیرین یا نارین که از جنس بتن است نسبت به لایه اولیه دارای استحکام بالاتری بوده و قادر به تحمل فشار های بالا است. فشاری که بر روی موزاییک های پرسی وارد می شود، معدل 160 بار است. این فشار عامل مقاومت آن ها در برابر سرما، یخ زدگی و عوامل فرساینده طبیعی و غیر طبیعی است.

بیشتر بخوانید:  دانلود نوحه های محبوب محرم امسال از مداحان معروف

این موزاییک در ابعاد 30*30 و 40*40 و 50*50 سانتی متری یافت می شود. موزاییک گرانیتی پرسی به دلیل استحکام بالا و قیمت ارزان نسبت به بقیه موزاییک های گرانیتی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. شرکت قطعات ساختمانی پارسیان با استفاده از موزاییک های گرانیتی زیبا توام با استحکام، بهترین خدمات را به شما ارائه می کند.

کاربرد های موزاییک گرانیتی پرسی

موزاییک پرسی از پر مصرف ترین نوع موزاییک گرانیتی برای فرش کردن کف فضا ها است. از موزاییک پرسی می توان در مکان های مختلفی به کار برد. از جمله مکان های مورد کاربرد:

  • موزاییک پرسی برای کف حیاط، پارکینگ و پله
  • سطح معابر و فرش کردن سوله ها
  • استفاده در روف گاردن
  • پشت بام ها
  • زیر پارکت

موزاییک گرانیتی ویبره ای چگونه تولید می شود؟

اگر برای شما سوال پیش آمده که موزاییک ویبره ای چیست باید بدانید این موزاییک هم مانند موزاییک پرسی در آن سیمان، ماسه، آب و پودر های رنگی به کار برده می شود. در روند تولید آن بر خلاف موزاییک پرسی نیاز به فشار، پرس و ساب خوردن ندارد بلکه در دستگاهی قرار می دهند که با لرزش های متعدد فشرده می شود. ویبره کردن مواد عامل خروج هوا از لا به لای مواد موزاییک است. در نهایت 5 ساعت به آن استراحت می دهند تا خشک شود و سپس از قالب جدا می کنند.

بیشتر بخوانید:  خواص هلیله سیاه برای لاغری؛ فواید هلیله تمامی ندارند

البته نوعی موزاییک ویبره ای نیز وجود دارد که به دلیل بکار بردن سنگ های تزئینی نیاز به ساب خوردن دارند. یکی از عیوبی که قابل ذکر است نمی توان از موزاییک ویبره ای در مناطق سردسیر استفاده کرد.

کاربرد های موزاییک گرانیتی ویبره ای

کاربرد های این موزاییک همانند موزاییک پرسی است که شامل استفاده در:

  • روف گاردن
  • محوطه حیاط ها
  • پیاده رو
  • کفپوش پارکینگ ها

می باشد. هر دو نوع این موزاییک های گرانیتی بسیار پرکاربرد اند. شرکت قطعات سیمانی پارسیان تولید کننده انواع موزاییک های پرسی و موزاییک های ویبره ای با رنگ و طرح های مختلف همراه با مقاومت بسیار بالا است.

مزایای موزاییک گرانیتی ویبره ای

  • تنوع بالا در رنگ بندی و طرح موزاییک
  • قابلیت تولید با سفارش شخصی و دلخواه
  • قیمت مناسب نسبت به دیگر کفپوش های ساختمانی
  • نصب راحت
  • قابلیت استفاده در اکثر مکان ها به دلیل مقاومت بالا

تفاوت قابل توجه موزاییک گرانیتی ویبره ای و پرسی

موزاییک هایی که به روش پرسی تولید می شوند در دستگاهی با فشار بسیار بالا پرس شده اما موزاییک های ویبره ای در دستگاهی با لغزش های متعدد تولید شده که باعث خارج شدن هوای بتن می گردد. تفاوت در نحوه تولید این دو نوع موزاییک یکی از موارد چشمگیر است. از تفاوت های دیگری که موزاییک ویبره ای با پرسی دارد مانند:

نخستین تفاوت موزاییک ویبره ای با پرسی تنوع در طرح و رنگ بالای ویبره ای است. از طرفی بدلیل بکار نبردن فوق روان کننده در محصولات پرسی، فقط به دو رنگ قرمز و زرد تولید می شوند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پشت بام دنیا

نصب محصولات ویبره ای بسیار آسان تر از پرسی است.

مهم ترین مشکل محصولات پرسی فرسایش لایه رویه آن ها می باشد که در نهایت باعث ازبین رفتن زیبایی آن می شود. از طرفی محصولات ویبره ای دارای مقاومت سایشی بالا نسبت به محصولات پرسی که به دلیل رنگ دانه معدنی در لایه رویی دارای مقاومت کمتری هستند.

به طور کلی موزاییک های گرانیتی پرسی و ویبره ای از دو نوع مشهور موزاییک های گرانیتی هستند. این موزاییک ‌ها کف پوش مناسبی برای ساختمان‌ ها و اماکن عمومی محسوب می‌شوند. شرکت قطعات سیمانی پارسیان همراه با کادری مجرب، با تولید محصولات متنوع مورد نیاز مصرف کنندگان بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه می کند.

موزاییک گرانیتی ویبره ای چیست؟

موزاییک گرانیتی که به روش ساخت ویبره ای تولید می شود در واقع در دستگاهی با لرزش های متعدد ساخته شده و از مقاومت بالایی برخوردار است. به همین منظور

نتیجه

به طور کل شما می توانید با توجه به نیاز خود هر نوع موزاییکی را تهیه کنید ما سعی کردیم تفاوت میان دو موزاییک گرانیتی ویبره ای و پرسی را بررسی کنیم شرکت قطعات سیمانی پارسیان با داشتن سالها تجربه در زمینه تولید انواع محصولات بتنی مانند جدول بتنی، کول چاه و … در کنار شما خواهد بود تا بهترین محصول را خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟ (بایدها و نبایدها برای تغذیه افراد دارای چربی خون)

چربی خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل مضر بر ای سلامتی ما است. با افزایش …